Forum > Off-Zone

Vinyl - CD's bij de media markt

(67 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
20-1-2004 12:56
Ja bij mij kan je ook nog spreken van nieuwigheid... laugh :D wink ;)
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
20-1-2004 12:58
Voor het zoeken van nummers, moet je gewoon zorgen dat je een goede database hebt op papier, of in je pc, net zoals bij je cd's.

verder heb ik altijd alles keurig netjes op de bandjes bijgehouden, ingedeeld in soort muziek, en jaar. Ik kan ieder nummer wat er op die bandjes staat binnen anderhalve minuut scherp hebben om af te spelen. Dat is het langste, platen die vaker langs komen heb ik in 30 seconden scherp.(=tijd tussen pakken en scherp zetten)

Ik vind trouwens genoeg 2e hands deckjes op rommelmarkten voor € 10,- die het nog uitstekend doen, het aanbod is groot en de vraag is klein, dus de prijzen zijn laag.
Zo heb ik voor weinig ook eens een echte Nakamichi gevonden.

En wat betreft cassettedecks: ze zijn nog steeds nieuw te koop, zelfs digitaal.
Analoog in, digitale verwerking en pas als laatste schakel analoog op de tape.
Geeft een heel goed resultaat.
Mee hebben we een keurig autorevese cassettedeck van sony, thuis heb ik iets duurdere:
Pioneer CTW806DR www.hermeselectronics.nl/?Prod=114

Ik moet wel zeggen dat ik geen muziek meer opneem op cassette sinds ik een cd brander heb laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
20-1-2004 14:33
Minidiscjes zijn eigenlijk de vernieuwde versie van cassetebandjes, maar hoe lang gaan die eigenlijk mee?
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
20-1-2004 16:51
1 x bewerkt. Laatst door Jan2 op 20-1-2004 17:13
Weet niet precies, zal de toekomst ons leren denk ik. Wel is het zo dat, als je je MD laat vallen, de kans erg groot is dat hij stuk is. (Bij mij iig).

Heb zelf ook nog nooit de cassettedeck gebruikt, gelukkig zijn er nu cd's wink ;) .
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
20-1-2004 16:54

Jan2 schreef:

Weet niet precies, zal de toekomst ons leren denk ik. Wel is het zo dat, als je je MD laat vallen, de kans erg groot is dat hij stuk is.
Ik gebruik nu ruim 5 jaar MD en de uitval staat bij mij nog steeds op 0% happy :). Wel moet ik daarbij zeggen dat ik alleen maar Sony md's gebruik. en mijn ervaring is dat je daar behoorlijk mee kunt smijten hoor. Ik heb nog nooit een md gehad die m'n speler niet meer lustte, of die uit mekaar lag. MD is tot nu toe bij mij goed robuust gebleken.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
20-1-2004 17:12
Oh, op mijn MDplayer staat dan soms "Blank MD", terwijl er voor de val nog wel wat opstond. Heb meestal TDK MD's. Je gaat wel goed met je MD's om, Diederik!

Zelf ben ik ook zuinig op mijn spullen, sindsdien bijna geen één Platstation Spel het meer doet... sad :( sad :(
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
20-1-2004 17:22
Als we dan toch zo offtopic gaan razz :p

Tot een tijdje geleden gebruikte ik ook zelden of nooit cassettes meer, gewoon door het feit dat ik veel meer CD's had en niet echt meer geloofde in het oude cassette systeem.

Laatst kreeg ik een aanbieding van een Denon DN-720R studiodeck voor maar 60Euro [altijd ingebouwd gezeten en zelden gebruikt; www.axemusic.com/products/audio/cassette_decks/denon_dn720r.htm ]
Aangezien ik toch nog eens een proffesioneel cassettedeck van Denon wou [omdat ik erg goede ervaringen met Denon heb], ben ik naar dat deck gaan luisteren.
Ik wist werkelijk NIET wat ik hoorde shocked 8O, dat cassette zo'n enorm goed geluid kan geven.

Eerst liet de verkoper me een stukje van de MiniDisc horen, toen nam hij terplekke een stukje op van de MiniDisc op, op cassette en liet me dat nog eens horen, het verschil was miniem [in hoe verre je het al kon horen] wink ;)
Ik heb het deck dus gekocht, en nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop wink ;)

Dus het verhaal dat casette analoge en oud is, en DUS ook maar slecht is, is NIET waar.
Hoe het klinkt hangt volledig af van het deck [dus geen ingebouwd ding in een toren], het soort bandje dat je gebruikt [zoals Tom al zei, chroom is het beste], en of de koppen schoon zijn happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-1-2004 17:34

BobW schreef:

Dus het verhaal dat casette analoge en oud is, en DUS ook maar slecht is, is NIET waar.
Wie heb je dat hier horen zeggen dan? De belangrijkste reden voor mij om geen gebruik te maken van cassettes is dat er voor zover ik weet geen decks zijn met dezelfde mogelijkheden als bijvoorbeeld een CDJ-800. En dat begint dus al met het snel kunnen skippen van nummer naar nummer, cue-en en pitchen.

Maar even zonder gekheid, ik heb vroeger vaak genoeg gedraaid met dj's die wél bandjes gebruikten (zeg maar de anarchistische voorloper van de cd-brander), en die vloekten de hele tent bij elkaar hoor, als ze nog 20 seconden hadden, maar het nummer op het bandje nog niet klaar stond.
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
20-1-2004 17:41
Ik zeg ook absoluut niet dat iemand dat hier gezegd heeft, alleen zeg ik het bij voorbaat.
Want men heeft vaak de neiging om negatief over casette te gaan doen, terwijl men het nooit zelf gehoord heeft hoe het op een goed deck klinken kan wink ;)

En dat een cassettedeck niet de aansluitmogelijkheden van een CD speler heeft is ook logisch, je kan er ook lang niet zoveel mee, alleen ben ik van mening dat je een cassettedeck ook niet koopt om er evenveel mee te kunnen als een CD speler wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-1-2004 17:41
Tom wel wink ;) .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)