Forum > Geluid

Passief naar actief of toch maar niet

(48 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
12-2-2014 12:30
Bij de 18G50 hoef je amper iets te lijmen. De (dubbele) spider zit al vast aan de spreekspoel. Deze combo is voorzien van een kunststof ring die met boutjes gemonteerd wordt op het frame (dus daar is lijmen ook al niet nodig). Ook solderen is niet nodig aangezien de aansluitingen keurig weggestopt zitten in de dubbele spider.

Overigens is na afloop een polariteitstest wel aan te raden (gewoon met een 9V batterij). Ik heb namelijk één (18G400) recone gehad waarbij de rode en zwarte drukknopjes toch echt op de verkeerde plaats zaten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 694
12-2-2014 12:51
Dus je hoeft alleen de surround nog maar ff aan de basket te lijmen bij zo`n Beyma?
Damn, dan kan er wel heel erg weing misgaan...
Bij JBL (bv 2241 of 2226 oid) kan je het centreren van de voicecoil/spider tenminste nog grondig verknallen als je heel erg onhandig bent...

Dan was die 250+ euro voor een herstelling wel heel erg duur... sneaky :V
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
12-2-2014 13:08

Soundpower schreef:

Dus je hoeft alleen de surround nog maar ff aan de basket te lijmen bij zo`n Beyma?
Ik zou voor de zekerheid de conus ook nog even aan de spider/spreekspoel combi lijmen en na afloop van alles de stofkap op z'n plek lijmen. wink ;)

Centreren was volgens mij nog wel gewoon nodig (doorzichtige folie zit wel bij de recone kit). Beyma levert (of in ieder geval leverde) ook de benodigde lijm en coating (voor linnen surround) bij de kit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
12-2-2014 18:46
Misschien moet de TS zijn verhuurbeleid eens herbekijken en de set NIET meer los verhuren aan mensen die geen elementaire audio kennis hebben.

Vooralleer er schade op treedt aan de speakers moet dit duidelijk hoorbaar zijn dat de set over zijn nek gaat. Aan mensen die dit niet (willen) horen de set niet los meegeven maar enkel met eigen bediening en dit doorrekenen

Schade door onoordeelkundig gebruik moet altijd verhaald worden op de huurder

(Vgl. Wagen met ESP gaat aan 140km/u uit de bocht. Ja, maar meneer Ik had toch ESP. Een limiter is net zoals ESP een hulpmiddel maar dit betekent niet dat er geen ongelukken meer gebeuren. Wetten van de fysica weet je wel...)
If you can't beat them join them...
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 694
12-2-2014 19:54

Dré schreef:

Ik zou voor de zekerheid de conus ook nog even aan de spider/spreekspoel combi lijmen en na afloop van alles de stofkap op z'n plek lijmen. wink ;)

Centreren was volgens mij nog wel gewoon nodig (doorzichtige folie zit wel bij de recone kit). Beyma levert (of in ieder geval leverde) ook de benodigde lijm en coating (voor linnen surround) bij de kit.
Mja, dat gaat wel beter werken ja... shut up :X
Bij de JBL 22XX reconesets die ik hier heb liggen is de complete set 1 geheel op de stofkap na...
Ik had natuurlijk kunnen verwachten dat dat bij de betreffende speaker niet zo was, hoe ga je anders die schroefjes kunnen bereiken... ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ (en ik was de stofkap voor het gemak ff vergeten)

Jbl levert normaal gesproken ook alles compleet, inclusief tubetje lijm enz..
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
13-2-2014 10:58
Ah geen lijm erbij? Welke raden jullie aan?

Ik ga het zelf eens proberen. Mislukt het dan is het maar leergeld. Lukt het, des te beter.

Goede vergelijking met de auto, maar is als er nog 3 andere basskasten wel netjes staan te spelen hoor je vaak niet als die ene het niet meer doet, of kraakt.

Nogmaals bedankt voor de tips, ik denk dat het een leerrijk lesje gaat worden.
www.bigsoundsystems.be
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
15-2-2014 11:19
4x18" per kant moet toch kunnen doordrukken, weet je wel zeker dat de kasten wel allemaal in fase staan? Verder zou ik die DCX vervangen door een betere processor, klankmatig is de Behringer mij toendertijd erg slecht bevallen.

MVG Contour
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
15-2-2014 11:52
Er zijn inderdaad betere als de DCX, maar dan moet je al minstens 3 tot 4x meer uitgeven... Een DBX driverack PA is helemaal geen stapje hogerop, dan moet je al minstens Driverack 260 of zo kopen.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
17-2-2014 08:53
Ik ga het eens met die van Dré proberen :)
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)