Forum > Algemeen Forum

Achter dieven van je spullen aan?

(44 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-9-2012 22:42
Je hebt ook GPS trackers met een sim kaartje. Die stuur je een sms'je waarop de GPS tracker jou een smsje terugstuurt met zijn locatie.

Zoals ik al zei doe ik niet aan (serieuze) verhuur, maar ik heb wel een Numark Mixdeck die mensen kunnen huren voor een feestje thuis, in combinatie met een klein HK setje. Dat bouw ik dan wel zelf op dus ik weet waar het is.

Nu heb ik ook een aanvraag gekregen om de Numark Mixdeck los te huren. Ding kost "maar" 800 euro en is niet zo gewild dus zal niet zo snel gestolen worden, maar hij moet wel vooraf per bank betaald worden vanaf een rekening die op naam staat van de contractant, en er wordt bij afhalen ook een fotootje gemaakt van het legitimatiebewijs dat ook op naam van de huurder moet staan.

Ik denk dat met name die eerste maatregel (vooraf per bank betalen) veel dieven af zal schrikken, daar valt namelijk weinig aan te vervalsen (althans niet voor gelegenheidsdieven).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
3-9-2012 22:49

joepurlings schreef:

Uh Tom, als je tracker 1x per 10 minuten verbinding maakt, vind je die niet zo snel met een "zenderzoekertje".
Dan heb je hem eerder fysiek gevonden hoor...
Als je hem aanzet, hoor je hem vanzelf een keertje ratelen happy :)
Je tracker moet toch aanstaan, hij kan wel een keer in de tien minuten verbinding maken, maar hij zoekt meestal wel vaker een GSM mast.
En ieder moment dat hij een GSM mast zoekt gaat hij ratelen.
Maar als je de reciever dichtbij genoeg houd, merk je elk spanning signaal met dat ding op.
En die tracker staat niet uit, toch?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2074
3-9-2012 23:21
Tja dan heb je aan een stel goedkope computerluidsprekertjes genoeg.

Lijkt me echter niet dat iemand snel op zo´n manier een tracker zal gaan zoeken...

Voor "slimme boeven" werkt zo´n tracker natuurlijk nooit, alles wat je in een container stopt, verliest zijn track razz :p
Niet goed, wel hard!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
4-9-2012 07:42
Meer dan tien jaar geleden werd hier een volledige dj instalatie gehuurd en niet teruggebracht.de dader had de kisten weg gegooid en de toestellen apart te koop aangeboden.Wat verkocht was nooit terug gezien(koper heeft ter goede trouw gehandeld).De rest kunnen recupereren maar met veel schade + ontbrekende kisten.Dader is voor de rechtbank gebracht waar ik samen met nog een 40 tal andere benadeelden hem hoorde veroordelen tot een celstraf en het vergoeden van de slachtoffers.Wel ik wacht nog steeds op mijn eerste euro,haal het vel maar van en kei.
Het mooiste is dat hij enkele jaren geleden hier doodleuk informeerde voor het huren van een DJ set.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
4-9-2012 08:20
Je hebt gelijk,
de straffen staan nooit in verhouding met de schade en het leed.

Daarom zit je grootste winst in de preventie, niet in het vinden en afhandelen van diefstal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)