Forum > Licht

Verschil tussen de Scanmaster 1 en Scanmaster 2

(52 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
29-9-2003 18:33
Even een "oud" onderwerp oprakelen....

Misschien dat deze vraag door enkelen zal worden afgedaan als een "Übernoob" vraag, maar toch stel ik hem:
Ik begrijp de functie van de snap-mode, en daarmee de voordelen ervan niet. Wie legt dat even uit?

Vaag iets met vuisten ofzow laugh :D
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-9-2003 18:49
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 29-9-2003 18:50
OK. Stel even het volgende:

Ik maak een X/Y sweep van voor naar achter en wil aan het einde van de sweep de kleur (voor de volgende stap dus) zetten op blauw (en die was rood):

Fade mode (ScanMaster 1): Alle kleuren van het wiel tussen Rood en Blauw komen langzaam voorbij tijdens de sweep (en als het een rustige sweep is komen ze dus heel LANGZAAM voorbij. Als het 2 uiterste kleuren zijn op het wiel komen dus ALLE kleuren voorbij.

Snap mode: (ScanMaster 2): Kleurenwiel springt aan het einde van de sweep gelijk naar de juiste kleur (op de hoogst mogelijke snelheid die de scan kan maken).

BIG difference no???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-9-2003 18:49
whaha. t is nogal simpel. als je de fader voor de fade time omhoog zet, betekent het normaal dat je op alle kanalen die fade time toewijst, dus ook op de kleuren en gobo's. dat betekent, dat als je de fade time op 20 sec hebt staan, het ook 20 sec duurt voordat ie op de goede kleur staat.

daarom heeft de scanmaster 2 de mogelijkheid om de x/y kanalen op de fade time toe te wijzen, en de rest allemaal snap. je kan dus niet zeggen dat je het ene kanaal wel wilt, en het andere niet. daarvoor moet je eerst de x/y kanalen toewijzen, zodat hij weet op welk kanaal de pan en tilt zit. als dat is gedaan kun je in een menu kiezen tussen: 'all channels fade time', en 'only x/y fade time'. in het laatste geval reageren alleen de x/y kanalen nog op de fade time fader.

[edit] dré was me voor
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
29-9-2003 19:00
Dit snap ik tenminste, beiden bedankt!
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
29-9-2003 19:14

Dré schreef:

OK. Stel even het volgende:

Ik maak een X/Y sweep van voor naar achter en wil aan het einde van de sweep de kleur (voor de volgende stap dus) zetten op blauw (en die was rood):
Gaat het hier nu om de live-mode of de program-mode? Big difference no?

martijn schreef:

whaha. t is nogal simpel. als je de fader voor de fade time omhoog zet, betekent het normaal dat je op alle kanalen die fade time toewijst, dus ook op de kleuren en gobo's. dat betekent, dat als je de fade time op 20 sec hebt staan, het ook 20 sec duurt voordat ie op de goede kleur staat.
Kun je dan niet de X/Y fade apart toewijzen?
Volgende keer Peter!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-9-2003 19:26

Peter schreef:

Dré schreef:

OK. Stel even het volgende:

Ik maak een X/Y sweep van voor naar achter en wil aan het einde van de sweep de kleur (voor de volgende stap dus) zetten op blauw (en die was rood):
Gaat het hier nu om de live-mode of de program-mode? Big difference no?


het gaat om de program mode. want om in de live mode een kleur te kiezen moet je een fader gebruiken, tenzij je al een scene hebt geprogt, waarbij de kleur er al in staat. dan gaat ie wel gelijk.

martijn schreef:

whaha. t is nogal simpel. als je de fader voor de fade time omhoog zet, betekent het normaal dat je op alle kanalen die fade time toewijst, dus ook op de kleuren en gobo's. dat betekent, dat als je de fade time op 20 sec hebt staan, het ook 20 sec duurt voordat ie op de goede kleur staat.
Kun je dan niet de X/Y fade apart toewijzen?nee. je kunt alleen de gezamleijke toewijzen, dus OF voor ALLE kanalen, OF alleen x/y.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-9-2003 19:32

Peter schreef:

Dré schreef:

OK. Stel even het volgende:

Ik maak een X/Y sweep van voor naar achter en wil aan het einde van de sweep de kleur (voor de volgende stap dus) zetten op blauw (en die was rood):
Gaat het hier nu om de live-mode of de program-mode? Big difference no?
Ik leg uit hoe het werkt als je programma's UITVOERT. Om te kunnen faden zul je immers TWEE standen nodig hebben (de "oude" en de "nieuwe"). Mag JIJ MIJ uit gaan leggen hoe JIJ dat in de "live mode" voor elkaar kunt boxen!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
30-9-2003 09:16
Dré, een aantal maanden geleden hebben wij deze discussie ook al gehad. Ik blijf erbij dat het prijsverschil tussen een Scanmaster I en II absurd hoog blijft (€ 157,- !!!) gezien de kleine aanpassingen. 'k Zal eens proberen uit te leggen waarom...
Fade mode (ScanMaster 1): Alle kleuren van het wiel tussen Rood en Blauw komen langzaam voorbij tijdens de sweep (en als het een rustige sweep is komen ze dus heel LANGZAAM voorbij. Als het 2 uiterste kleuren zijn op het wiel komen dus ALLE kleuren voorbij.
Klopt als een bus! Maar je bent ook wel een beetje een eikel dat je dat tijdens het proggen niet door hebt. Dus tijdens het proggen alleen kleuren & gobo's gebruiken die (kort) naast elkaar liggen. Anders is het inderdaad geen gezicht.
Snap mode: (ScanMaster 2): Kleurenwiel springt aan het einde van de sweep gelijk naar de juiste kleur (op de hoogst mogelijke snelheid die de scan kan maken).
Zal best; in mijn ogen hoeft deze functie dit niet persé. Zoals gezegd: proggen met verstand voorkomt veel trammelant.
Maar ik vraag mij af: kleuren wisselen op de hoogst mogelijke snelheid levert bijvoorbeeld bij Martin Destroyers (en zo zullen er wel meer merken zijn...) nog weleens problemen op aan het gobowiel. Dus in fade-mode van de scanmaster I voorkom je dat...

BIG difference no???
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
30-9-2003 15:47

Niek Bolscher schreef:

Zoals gezegd: proggen met verstand voorkomt veel trammelant.

BIG difference no???
He Niek,

M.a.w.: aangepast proggen vanwege de beperkingen van de scanmaster1..
Of het z'n geld waard is, dat verschilt dus per persoon.. voor jou niet voor een ander wel..
Degene die die scanmaster2 hebben, kunnen dus ook proggen zonder verstand happy :)
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-9-2003 16:06
Het zou wat wezen als ik blauw na rood wil hebben maar dat niet mag omdat de scancontroler dan tussendoor alle andere kleuren laat zien. IK ben de baas, niet dat domme ding ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)