Forum > Algemeen Forum

Verhuurbedrijven gezocht die last minute kunnen leveren

(62 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-2-2009 15:47

JeroenVDV schreef:

Twijfel bij meer dan de helft van de posters in dit topic of ze op donderdag/vrijdag/zaterdagavond standaard iemand beschikbaar hebben en bereikbaar zijn op 1 nummer om ritjes te doen met spare-apparatuur..
Dat weet ik wel zeker, het merendeel zal denken laat ik ook maar wat roepen. (om eventueel een graantje mee te pikken)
Of het merendeel heeft geen donder te doen, of we bulken allemaal in de apparatuur en personeel.

Ik vraag mij af wie daadwerkelijk in een dergelijke situatie snel kan optreden.

Martin.
kvm entertainment
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
7-2-2009 16:50
1 x bewerkt. Laatst door Daniel-sound op 7-2-2009 18:31

KVM schreef:

Of het merendeel heeft geen donder te doen, of we bulken allemaal in de apparatuur en personeel.
Dat is helaas bij mij het geval... ik heb nu te weinig klussen, maar gelukkig hoef ik er ( nog ) niet van te leven laugh :D .
Ik vraag mij af wie daadwerkelijk in een dergelijke situatie snel kan optreden.
Idem dito hier, heb zelf nog geen rijbewijs, dus vandaar dat ik mezelf niet als optie stel,
En ik ben bang dat mijn set te klein is...

( Edit: even voor de duidelijkheid, mijn set bestaat uit dubbel 15" met 10/1"topje per kant.. )
If it ain't Dutch it ain't much...
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
7-2-2009 19:04
Ik heb hier eventueel in Noord-Brabant ook wel diverse apparatuur staan, wat last-minute ook weg kan. Ik zie dat jij ook onder andere gebruik maakt van HK en Denon, dus als je wat nodig hebt kun je altijd even contact opnemen wink ;)
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
7-2-2009 20:25

JeroenVDV schreef:

Begint wederom een "hoog-patser-gehalte" te worden hier zonder nuttige inhoud. Twijfel bij meer dan de helft van de posters in dit topic of ze op donderdag/vrijdag/zaterdagavond standaard iemand beschikbaar hebben en bereikbaar zijn op 1 nummer om ritjes te doen met spare-apparatuur..
dat had ik reeds geschreven.. met mijn "snel geld verdienen" eerder geschreven doelde ik ook op het last minute wel een setje willen wegzetten of gewoon hier even noemen dat er wel kan worden gebeld. "Misschien heb je geluk en zit ik toch thuis"..

Het daadwerkelijk snel en accuraat kunnen leveren van vervangende apparatuur in dergelijke gevallen zal hier op handen en voeten te tellen zijn ben ik bang.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
7-2-2009 23:13

JeroenVDV schreef:

Begint wederom een "hoog-patser-gehalte" te worden hier zonder nuttige inhoud. Twijfel bij meer dan de helft van de posters in dit topic of ze op donderdag/vrijdag/zaterdagavond standaard iemand beschikbaar hebben en bereikbaar zijn op 1 nummer om ritjes te doen met spare-apparatuur..
Waar slaat deze reactie op? Lijkt me wel handig om even te vermelden WAT je kunt bieden. Handig, word je lastminute gebeld voor iets wat je niet heb. Kun je beter iemand zoeken die last minut kan leveren en waarvan diegene ZEKER weet dat hij het in huis heeft. Enne, of er iemand beschikbaar is of niet, proberen kan altijd.. beter dan niets doen. Oke ik geef toe dat het niet echt een rustige situatie is, het is meestal altijd van .. he moet dat nu? Maargoed, je bied de service of niet. De keus ligt bij je zelf.

Heb zelf al diverse malen meegemaakt dat er met spoed iets geleverd moest worden. Kan me nog goed herinneren dat ik van een klus kwam om 05:00 en dat ik die nacht gebeld werd geluid in een stadion neer te zetten. Ook of dit alles voor 08:00 's ochtends geregeld kon worden (ging om speakers rondom het stadion, presentatieset en bediening). Bedrijf die het eigelijk deed had een avond daarvoor een conflict met de klant waardoor ze geen zaken meer deden.

Denk dat Mitchel hier van het forum wel kan vertellen wat die nacht + dag inhield. Die nam het van mij over omdat ik er al de nodige nachten op had zitten. Uiteindelijk is alles prima verlopen en klant was meer dan tevreden. Wij hebben er zeker een goede klant aan overgehouden.
I Love House Music!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
8-2-2009 03:48
Natuurlijk zijn er genoeg bedrijven die alla minute iets kunnen regelen.
Daar betaal je ook voor! Een boeking op zeer korte termijn is altijd duur.

Het is misschien slimmer en goedkoper om zelf wat backup spullen te hebben.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-2-2009 11:22

Mifex schreef:

Waar slaat deze reactie op? Lijkt me wel handig om even te vermelden WAT je kunt bieden. Handig, word je lastminute gebeld voor iets wat je niet heb. Kun je beter iemand zoeken die last minut kan leveren en waarvan diegene ZEKER weet dat hij het in huis heeft.
Zoals ik (letterlijk) postte, apparatuurlijstjes dumpen terwijl je zelf geen rijbewijs hebt, vaak zelf op klus bent f gewoon vaak zat geen tijd hebt voor last-minute service-ritjes heeft geen zin. En ik weet bijna zeker dat het grootste deel van de posters in dit topic NIET die service kan en wil leveren als het erop aankomt.
Enne, of er iemand beschikbaar is of niet, proberen kan altijd.. beter dan niets doen.
Dan begrijp jij het dus ook niet. Je wilt NIET als Yourlive of ander bedrijf zijnde een stress-situatie hebben en 20 mensen in een regio moeten bellen omdat die "misschien wel wat kunnen regelen". Daarom heeft een service-dienst 1 vast telefoonnummer waarop 24/7 iemand bereikbaar is die daadwerkelijk kan inspringen!!!
Heb zelf al diverse malen meegemaakt dat er met spoed iets geleverd moest worden.
Dan ben jij 1 van de personen in dit topic met wel een 24/7 bereikbaarheid en altijd de mogelijkheid om of zelf te gaan of een ander mannetje erheen te sturen met het nodige spul.. Da's prima, en ik gaf volgens mij ook nergens in m'n post aan dat ik op jou doelde..
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-2-2009 12:12

JeroenVDV schreef:

Je wilt NIET als Yourlive of ander bedrijf zijnde een stress-situatie hebben en 20 mensen in een regio moeten bellen omdat die "misschien wel wat kunnen regelen".
De kunst is om 1 telefoonnummer te hebben van iemand die voor 99% kan leveren.
Daarnaast is het ook belangrijk dat die persoon voor een alternatief kan zorgen.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-2-2009 12:17

KVM schreef:

De kunst is om 1 telefoonnummer te hebben van iemand die voor 99% kan leveren.
Daarnaast is het ook belangrijk dat die persoon voor een alternatief kan zorgen.
Exact. En ik geloof dat die service/zekerheid in dit topic voorlopig nog ver te zoeken is (nogmaals, afgezien van enkelen).
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
8-2-2009 14:30
Als ik de "eisen" die hier door sommigen gesteld worden aan waar diegene allemaal aan moet voldoen denk ik dat de topicstarter nog lang kan zoeken. Want al die zekerheden (continu iemand op wachtdienst, altijd spullen beschikbaar "voor het geval dat" en weet ik wat nog allemaal) ga je simpelweg NIET vinden zonder dat je ergens een SLA of servicecontract afsluit, simple as that.

Het komt op hetzelfde als in de IT business maar al te goed bekend is.
* Sluit je geen SLA of service contract af: als we de mogelijkheid hebben zullen we je zeker helpen, maar als het niet kan, of het onderdeel of mannetje wat je zoekt is niet beschikbaar, jammer, dan moet je wachten tot morgen. Kan dat niet? dan moet je verder zoeken. ==> Best effort (we doen ons best, maar als het niet kan helaas)
* Heb je een SLA waar je maandelijks voor dokt, DAN pas krijg je zekerheid. Hoeveel zekerheid je krijgt dat spullen continu op voorraad zijn, welke responsetijd je krijgt? DAT is afhankelijk van hoeveel je bereid bent te betalen.

Nog een voorbeeldje:
Ik koop bij dré de complete technische inventaris voor in mijn kroeg (nee die heb ik niet, maar stel dat razz :p ). Midden op een avond nokt m'n mixer ermee. Oi oi geen geluid meer. Kan ik dan dré bellen (en gaat ie ook opnemen om 2u snachts) voor een nieuwe mixer die a la minute gebracht wordt? Ik dacht het niet. Sluit ik een service contract af bij dré om het onderhoud te doen en te zorgen dat alles werkend blijft? Zou ie dan komen? Misschien wel, misschien niet, dat hangt maar af van hoeveel je betaalt en wat er in het contract opgenomen is.

Ik krijg het idee dat er hier gezocht wordt naar de service van puntje 2, maar tegen de kosten van puntje 1. Nou succ6 allen met zoeken laugh :D

Als we de eisen als volgt samenvatten:
* Quantiteit in je voorraad (dus niet 2 speakers en 1 versterker)
* De gehele voorraad is niet standaard ieder weekend weg
* Telefoonnummer (of meerdere) beschikbaar waarop ook 'snachts opgenomen wordt, of je een bericht achter kan laten waarna je snel (laten we zeggen binnen 15 min) terug gebeld wordt.
* Database van meerdere mensen met rijbewijs beschikbaar die bereid zijn, mits geen andere activiteiten, ook buiten normale werktijden, in de auto te springen om een last-minute opdracht uit te voeren.
* Bovenstaande mensen hebben eigen vervoer, of kunnen vervoer van het betreffende bedrijf gebruiken om de last minute's mee uit te voeren.

Volgens mij kom je dan tot een aardige zekerheid, zonder dat er dedicated mensen voor op de wacht moeten staan, spul standaard als "spare" op de plank moet staan etc...
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)