Forum > Algemeen Forum

Ik ben ''vreemd'' geweest!

(47 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-10-2024
Berichten: 9491
11-9-2008 20:43
zelfde geld eigenlijk ook voor boxen.
Zet ze achter je op een rij, en vergelijk.

Je persoonlijke voorkeur hiet totaal niet overeen te stemmen met perfecte weergave.

Door allerlei onderzoek is inmiddels gebleken dat mensen per persoon anders geluid en muziek ervaren.
UIteraard zijn er wel gemene delers,
zoals studiomensen die weer heel andere boxen mooi vinden klinken dan bijvoorbeeld pa mensen, en de man in de straat....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2053
17-9-2008 19:25
Nog een interessant topic op het Hear forum: hoe verhuis ik luidsprekers!
Aangezien we hier niet anders doen dan speakers (en andere equipment) verhuizen...
Wat lachwekkende citaten:
"Het beste lijkt me om ze op hun rug te leggen, dan komen de bewegingen van de auto het beste overeen met wat de conussen normaal ook doen"
"en even de + en - kortsluiten dat dempt de bewegingen van de conus" laugh :D

Uiteraard is op hun rug leggen op de achterbank verstandig ivm beschadigingen door schuiven bij optrekken, remmen, maar de andere redenen...
Ik zet de speakers gewoon rechtop in de aanhanger hoor, zonder kortsluitspeakon.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
17-9-2008 20:00
Haha, je zou al je speakers maar kort moeten sluiten!
Of moet je eens denken aan alle laadruimte die je dan nodig zou hebben shocked 8O .

Wat hebben die gasten voor leven zeg? "Hoe verhuis ik mijn luidsprekers" " Welke Kabel klinkt het beste" ( en dan ( in het kabel topic tenminste.. ) vooral niet onderbouwen.. )
Waar is het forum eigenlijk origineel voor bedoelt?
If it ain't Dutch it ain't much...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-9-2008 20:20
Ik verveelde me net even dus heb ik dat forum erbij gepakt. Ik begon volgens mij om 7 uur met lezen en ben pas net weer onder de tafel overeind gekropen waar ik dubbel heb gelegen van het lachen.
Wél heb ik het vermoeden dat verzilvert draad er langer over doet om mooi schoon te klinken (lang inspelen dus).
OOOOOH! laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
18-9-2008 02:07

JeroenVDV schreef:

Ik verveelde me net even dus heb ik dat forum erbij gepakt. Ik begon volgens mij om 7 uur met lezen en ben pas net weer onder de tafel overeind gekropen waar ik dubbel heb gelegen van het lachen.
Wél heb ik het vermoeden dat verzilvert draad er langer over doet om mooi schoon te klinken (lang inspelen dus).
OOOOOH! laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
*completely offtopic*
Stel: je komt thuis van een verjaardag en je leest Jeroen's post terwijl je je tanden aan het poetsen bent (ja ja, multitasken razz :p).
Resultaat: toetsenbord onder de smurrie sad :(.

Over het verhuizen: Zouden ze ook om de zoveel tijd de boxen op de kop zetten omdat anders de zwaartekracht teveel aan een kant van de speaker gaat werken?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2053
18-9-2008 07:40

big bang schreef:

Over het verhuizen: Zouden ze ook om de zoveel tijd de boxen op de kop zetten omdat anders de zwaartekracht teveel aan een kant van de speaker gaat werken?
Zullen we dat eens posten? Lijkt me wel heel reeel.
Ga nu gelijk maar mijn speakers omdraaien denk ik wink ;)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
18-9-2008 14:44
Webbie vind het vast leuk om daar nog eventjes te provoceren met die opmerking razz :p

Doe je dat eventjes dan? laugh :D
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
18-9-2008 15:37
Speakers hebben wel degelijk last van de zwaartekracht. Vandaar ook dat we drivers elk jaar omkeren in de voorraad (om doorhangen te voorkomen). Ook in een kast zakt de driver wat naar beneden. Het is daarom niet eens zo'n gek idee om eens per jaar de driver om te draaien.

Het helpt wellicht ook bij de onbalans die er thermisch altijd is (hoogste gedeelte van de spoel wordt warmer dan het lage gedeelte). Bij PA speakers speelt dit meer (vanwege de krappe luchtspleet, nodig om een hoog rendement te halen) dan bij HiFi speakers. Roteren is dus (vrijwel) niet (nooit) nodig maar het is ook weer geen onzin!

Speaker kortsluiten tijdens transport is echt niet nodig. Tijdens gebruik krijgen ze een veelvoud van krachten te verduren vergeleken met het vervoeren. WIJ gebruiken echter drivers die ontworpen zijn om schokken goed aan te kunnen (liefst stevige korven; voor het mooie ook nog eens vastgeklemd). Bij HiFi is dat natuurlijk een ander verhaal (korf zo fragiel mogelijk om verstoring te voorkomen). Je dient er dus wel voor te zorgen dat ze niet te veel op hun donder krijgen. Dat doe je echter door rustig te rijden en/of ze goed verend in te pakken en NIET door de terminals kort te sluiten!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)