Forum > Geluid

Stage Accompany Blue Box.

(310 reacties. Pagina 5 van 32)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
2-5-2008 01:41
Hallo,

Hieronder een kleine greep aan foto's van de Blue Box die ik vandaag gevonden heb op het Internet.

Blue Box, Array, met de foamen frontjes (meer dan 600 kilo!)
Blue Box, strekmetalen front gemonteerd, eerste type met de upgrade.
Blue Box, strekmetalen front dedemonteerd, eerste type met de upgrade (je ziet dat hij is gemodificeerd aan het LED-indicatie paneeltje en de klitteband).
Blue Box, flightcase.
Blue Box, flightcase.
Blue Box, beugel met vliegstrip.
Blue Box, vliegstrip.

Blue Box II, totaal plaatje.
Blue Box II, zonder frontje.
Blue Box II, PMS-5000 versterker.
Blue Box II, LED-indicatie paneeltje (let op de "II").

Blue Box, stack van 24 (waarvan er al 19 op hun plaats staan).
Blue Box, stack van 10 en de SAnet pc in fc (op de tafel).
Blue Box, stack van 5 achterkant (SAnet is ook aangesloten).
Blue Box, gevlogen en stack van 12 (op de achtergrond).
Blue Box, gevlogen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
RabiesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2008
Laatste: 24-11-2011
Berichten: 32
2-5-2008 17:16
heel erg mooi !!!
waar zijn deze foto's van ?
BLAUWE KOORTS...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
2-5-2008 22:40
Hallo Patrick,

Heb ik gevonden op een Koreaanse Marktplaats-achtige site.

Linkje (vakje midden onder in is het zoekfilter).

Staat vol met foto's van pa apparatuur van allerlei merken.
Ideaal als je ergens foto's van zoekt voor een advertentie, of wilt weten hoe een bepaald type luidspreker er uit ziet.

Zoek voor de grap eens op Nexo, leuk kijkvoer!

Bijvoorbeeld voor onze Tom: Bose-meuk laugh :D.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
16-5-2008 07:37
Hallo,

Gisteren een paar foto's van de "Heuvelman" Blue Boxen gehad van een verkoper die er vier in de aanbieding heeft.

Versterkergedeelte en boxgedeelte zitten in aparte cases, waarvan ik zelf vind dat het geen porum is.
Door deze aanpassing is het gewicht dan wel verdeeld, maar de "Blue Box look" is helemaal teniet gedaan.
Ook door het gebruik van 4 aderige speakerkabels is het complete DDC (Dynamic Damping Control) concept ook om zeep geholpen.
DDC voor het hoog en laag heeft 8 aders nodig, namelijk "+ en -" voor elke driver, plus nog voor elke driver 2 controle-aders.

Verkoper (verhuurbedrijf Purplehaze) vraagt er overigens 995,- euro per set voor (heeft twee sets).
Naar mijn inziens wat veel, alhoewel de drivers en versterkers het wel waard zijn bij elkaar (bij "losse" verkoop).
De eventuele koper zou dan lege Blue Box kasten moeten gaan zoeken om het weer origineel te maken.

(lege/opknapper Blue Boxen weet ik eventueel ook nog wel te staan (in België), voor de liefhebber).

* "Heuvelman" Blue Box, boxgedeelte
* "Heuvelman" Blue Box, versterkergedeelte (aan de andere kant zit ook een versterker)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
RabiesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2008
Laatste: 24-11-2011
Berichten: 32
16-5-2008 14:13
mn ex buurjongen had ze toendertijd ook bij purple-haze vandaan.
en ik vraag me af of meneer heuvelman eigenlijk wel wist wat ie aan t doen was...
best zonde. sad :(
ik vraag me af hoeveel setjes er gemaakt en verziekt zijn door zijn toedoen.
BLAUWE KOORTS...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
16-5-2008 17:03
Hallo,

Rectificatie (op eerdere posts van mij in dit topic):

Webbie schreef:

Victor schreef:

De eerste serie hing in dancing LaBelle in IJmuiden, waar ik toen draaide. De klank was ok, de betrouwbaarheid en de spl helemaal niet. Die kleredingen vielen soms meerdere keren op een avond uit en gingen zelfs voor de niet vreselijk grote dansvloer daar niet hard genoeg. Ik vond het ondingen.
Klopt dat de eerste lichting wat problemen had, [1] met name de ribbons wilde het nog wel eens begeven ondanks de halogeen-lamp-beveiliging. Maar dat het hele systeem ermee stopt had ik nog niet gehoord.

Misschien in jouw geval verkeerd afgesteld, of gewoon tegen de limiters aangelopen.

[2] Wel weet ik dat je de processor, in die dingen, kan instellen op maximale geluidsdruk of maximale "kwaliteit".
De processor had nog meer functies, daarom ben ik zoek naar de handleiding om inzicht tekrijgen wat die "krengen" konden. Schijnt toch heel wat aan instellingen gedaan te kunnen worden (ook via remote, tot maximaal 250 Blue Boxen in één keten).
De stukken tekst die hierboven zijn doorgehaald bevat verkeerde informatie:

[1]: Blue Boxen bevatten géén halogeenlampjes om de RCD driver te beschermen, de software van de PMS-5000 eindversterker zorgde voor de limitting en beveiliging.

De eerste types Blue Boxen hadden eigenlijk een te kleine RCD driver (SA 8520), deze was namelijk maar 30Watt AES (500Watt Piek (200ms)) (latere types waren 60Watt AES (1000Watt Piek), vanaf de SA 8525). Dit zou ook het gebrek aan SPL kunnen verklaren.
Latere versies hadden volop SPL (bijna 1000Watt (laag + mid/hoog) versterkvermogen in één Blue Box)!

[2]: Instellen op "kwaliteit" kon en kan dus niet, ik was namelijk in de war met het apart kunnen instellen van het laag en mid/hoog volume.

Inmiddels weet ik wel wat de Blue Box (PMS-5000 versterker) softwarematig kan:

* Inschakelen van de 220v spanning kan met een instelbare "delay" gebeuren, zodat na stroomuitval de Blue Boxen niet allemaal tegelijk aanschakelen als de stroom er weer opkomt en zo een te grote inschakelpiek veroorzaken.
* Instellingen zijn met een drie-cijferige code te "locken", zodat onbevoegden geen toegang hebben tot de Blue Box.
* Low en Mid/High zijn apart in te stellen (off, -59dB tot 0dB).
* Kan in standby-mode geschakeld worden.
* Automatische limitting en bescherming van de drivers.
* Na het aanzetten van de "Power-On" komt het geluid geleidelijk weer op de vooringestelde waarde (ook als de stroom even is weggevallen).
* Bij aanhoudende DC of te hoge temperatuur word de versterker automatisch in "standby-mode" gezet.
* "Two Stage" temperatuurbeveiliging.
* Konstante uitlezing mogelijk van temperatuur, afgegeven vermogen en het geleverde piek-vermogen.
* Via een paar menu-keuzes zijn de volgende gegevens nog uit de Blue Box te halen: totaal aantal draaiuren (met en zonder signaal), ID Code (serienummer) en software-versie.
* Versterker software kon/kan geupdated worden via SAnet.
* Via SAnet en de bijbehorende software kunnen de Blue Boxen afzonderlijk of in groepen worden bestuurt (alle eerder genoemde instellingen kunnen dan via de pc gedaan worden).
* Zonder SAnet (en bijbehorende software en hardware), maar wel gebruik makend van de SAnet aansluitingen, kan via één Blue Box (Master) een hele stack (Slaves) worden voorzien van dezelfde instellingen. Zo hoef je niet alle Blue Boxen apart af.
* Alle instellingen worden automatisch opgeslagen.

Toch leuke opties voor zo'n "oudje" wink ;), vooral voor die tijd.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
17-5-2008 11:22
Hallo,

Misschien leuk voor de SA liefhebbers

Sinds vandaag is er ook een SA-Vintage "mailinglist" aktief, zonder enige vorm van SPAM of reclame (ik beheer namelijk deze mailserver zelf).
Alle berichten worden door drie virus-scanners gescand, namelijk: Symantec, McAfee en Clam.

Hierbij kan je vrijblijvend aanmelden en afmelden via een verificatie procedure.
(e-mail adressen worden niet aan derden doorgegeven)

De mailinglist is in de trand van Google discussie-groepen.
Wat betekend dat elk mailje dat door een "member" wordt verstuurt naar de lijst, elk "member" (na virus controle) daar een kopietje van krijgt waarop ook weer gereageerd kan worden.
Nogmaals, alles zonder enige vorm van reclame of SPAM.

De inhoud van de mailinglist zal vragen/antwoorden en info bevatten over Stage Accompany apparatuur.
Ook kunnen "members" hier melden als ze SA apparatuur zoeken of te koop hebben/weten.

Via onderstaand adres kan je aanmelden:

newz-subscribe"apeuhstaartjeuh"sa-vintage.com ("apeuhstaartjeuh" vervangen door @)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
18-5-2008 13:10
als ik aan mijn zolderopruiming toe kom, zal ik mijn oude sa folders een voor je inscannen happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
18-5-2008 19:19
Hallo Tom,

Als je dat wil doen, heel graag.
Bedankt al zovast.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
19-5-2008 23:30
kan zomaar een half jaar duren, maar ik onthoud het voor je.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)