Forum > Newbie Forum

waarom parren?

(44 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-7-2006 22:50

Dré schreef:

martijn schreef:

De afstraling van een parlamp is namelijk asymmetrisch.
Want?
Geen idee waarom, het viel me een keer op. Bij iedere lamp staat ook aangegeven wat de afstraalhoeken zijn.
Color-Temp.: 3200
Type: SuperCP88
Voltage: 240V
Watt: 500W
Lifetime/H: 300
Box Quant.: 6
Beam: MFL
Beam angle: 10x21
Socket: GX16d
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
30-7-2006 14:24
Er is een verschil tussen asymetrisch en een lamp die niet helemaal rond afstraalt.
Naar mijn idee hebben parren gewoon een symetrische afstraling.
Als ik aan asymetrische bakken denk, denk ik aan horizonbakken ed.
Darth Crossfader
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-7-2006 23:55
Oeps, je hebt gelijk. Stom stom stom ashamed :$
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
31-7-2006 20:41
Waarom Parren.

De par is het meest gebruikte armatuur ter wereld. Relatief goedkoop, je hoeft maar een maal het armatuur te kopen en je kunt de beam-shape wijzigen door het vervangen van de bulb (ACL,vnsp, nsp, mvl, wide en je hebt ze zelfs in gasontlading dan wel met ballast). In al de varianten hierboven heb je dan ook nog de keuze uit: 1000 of 500W, 110 of 230V (behalve de acl en de GDL).

De par is snel, het vervangen van de bulbs van 6 x een sixbar duurt ongeveer 10min. (voor een geoefend lichttechnicus). Tevens is het ophangen en aan sluiten van een four- of sixbar ongeveer net zo snel als het ophangen van een los armatuur, terwijl je wel 4 tot 6 lampen in een keer ophangt.

Als laatst (but sertainly not least). Wat in de belichtings wereld kan op tegen een dak vol met acl sets.

(Dre: glad to be back)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
1-8-2006 20:05
SORRY......

DJ-Ridoo schreef:

Het oog wil ook wat, en het oogt toch mooi?
Parren worden veel gebruikt als zgn. "brugvulling"... idd om de trussen te vullen, dan lijkt de lichtshow groter.
Over het algemeen probeert de potentieele klant van een licht bedrijf een zo goedkoop mogelijke offerte te krijgen. Als deze klant de offerte goedkeurt dan wordt er een
tekening/patchlijst/rigging plan gemaakt. Als het geld op is en er hangen al redelijk wat ML's (of niet) dan komen daar echt geen parren tussen om de truss op te vullen. Je moet het zo zien dat aan elke par die je in het dak hangt er ook een dimmerkring
(en bekabeling + de extra manuren om het in te hangen) moet zijn, meer dimmers betekend meer kosten. Een zichzelf respecterend lichtbedrijf zal, uit ervaring, nooit gratis lampen leveren.
Laat ik het zo zeggen, persoonlijk heb ik het nog maar 1 keer meegemaakt maar ja dat was in SBC van John van Ellende.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)