Forum > Geluid

Hoeveel db mag je overdag produceren in een gewone woning

(57 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-11-2005 23:49
Hallo,

TNT schreef:

Of een Basspump onder je reet laugh :D
Met soortgelijk dingen stonden ze 20 jaar terug op de Firato in de stand van Pioneer.
Ze zaten gemonteerd in twee stoelen in een demo-room. Bij het betreden van de demo-room werden de twee stoelen bezet gehouden door de Pioneerlui, als het publiek op hun plaats zat werden er twee jonge dames uit het publiek uitgenodigd om op de stoelen plaats te nemen. Die meiden wisten niet wat hun overkwam, en kregen een kleurtje op hun wangen.

Misschien iets voor ons Sylviaatjeuh... razz :p. Lekker relaxen na een dag "jurken" te hebben gezien razz :p razz :p razz :p .

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-11-2005 01:24

Sylvia schreef:

Maar lekker is het niet om in de buurt te wonen van mensen die zo denken. Het is maar een suggestie om eens over de andere kant na te denken. Sommige klagers zijn zeikers, maar sommige overlastveroorzakers zijn ook maar moeilijk in staat om te bedenken dat hun muziekvoorkeur niet die van de halve straat is.
Heel simpel, gewoon iedere keer dat de muziek te hard aan staat de aardlek schakelaar omflikkeren zodat het hele huis zonder stroom zit. Wel even een 9v blokje in je wekker doen want er is niets zo irritant als je wekker opnieuw in moeten stellen ;-)

Bovenstaand is er vanuit gaande dat jullie allemaal in 1 pand zitten en de zaak gewoon opgedeeld is. Zo werkte het namelijk prima bij mijn ex vriendinnetje die ook in Utrecht woonde. En die had het helemaal mooi want haar voordeur zat naast die van de stoppenkast en om 4 uur s'nachts was de aardlek daar dus binnen no time omgezet ;-)

Overigens was de aardlek schakelaar omzetten ook een flauw grapje wat ik uitgehaald heb in ieder studenten huis waar ik geweest ben. Zodra je s'ochtends of s'nachts weg ging de aardlek in zo'n huis om zetten...... geheid dat iedereen zich s'ochtends verslaapt en bij een stel vrouwen in huis breekt meteen paniek uit want de krultangen werken niet meer. ;-)

Sylvia schreef:

* luistert inmiddels al een uur lang George Baker door de vloer heen en gaat vanavond dus alleen nog maar ragwerk draaien *
Dus volgende keer als ik je zie ken jij Una paloma blanca helemaal uit je hoofd? Dat gaan we testen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-11-2005 04:43

Webbie schreef:

Misschien iets voor ons Sylviaatjeuh... razz :p. Lekker relaxen na een dag "jurken" te hebben gezien razz :p razz :p razz :p .
De hele dag?! De ganse nacht jurken gezien, van al die relnichten waar ik mee zoet ben geweest. ("Heb je die nieuwe van Madonna?" "Schat, die heb ik helaas al twee keer gedraaid, ik zal eerlijk met je zijn, dat was twee keer te veel en een derde keer gaat niet gebeuren." "Jamaar: -ik kom net binnen, -ben jarig, -m'n vriendje vind 'm zo leuk, -je collega beloofde een uur geleden al dat-ie gedraaid zou worden, -iedereen wil hem horen.")

Grmbl.

Reind schreef:

Heel simpel, gewoon iedere keer dat de muziek te hard aan staat de aardlek schakelaar omflikkeren zodat het hele huis zonder stroom zit.
Daar zou ik normaalgezien niet moeilijk over doen. Maar aangezien hier zowat dagelijks en de halve nacht van die 4WD BMW's en Mercedessen met knipperende lampjes voor de deur staan waar jochies van 18 uitkruipen met goud en andere blingzooi, heb ik geen zin om de aandacht op me te vestigen.

Reind schreef:

Dus volgende keer als ik je zie ken jij Una paloma blanca helemaal uit je hoofd? Dat gaan we testen ;-)
"Aaaaim just a bird in the skaaai"

Ik ben er klaar mee. Ik wil een nieuw huis en een nieuwe residentie.
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
5-11-2005 10:09
Die Sylvia... ik heb ook jaren in de Utrechtse binnenstad gewoond en was het op een moment spuugzat! 24/7 lang herrie aan je kop is niet 'gezellig' meer. Dat wordt zoeken naar een vrijstaand huis met vriendelijke buren die genieten van je DJ-kunsten, je tuin doen en met dat zwembad in je tuin. En natuurlijk in directe omgeving van de binnenstad. wink ;)
Of een Basspump onder je reet
De bioscoopstoelen van mijn thuisbioscoopje zijn voorzien van 4 Aura basshakers. Die dingen kosten niets en kunnen flink wat vermogen verwerken. Eigen versterkerkanaaltje via de subwooferuitgang en blazen maar.
Doordat je veel laag VOELT, krijg je de indruk dat het allemaal verschrikkelijk hard gaat. Sta je echter op, dan valt het grootste deel van het sub weg. Scheelt heel veel in boze buren! Misschien ook toepasbaar voor DJ-en?
Night06Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 22-12-2010
Berichten: 100
5-11-2005 18:57

Janbo schreef:

Misschien ook toepasbaar voor DJ-en?
nou... voor het dj-en lijkt het me niet zo handig. waar moet je hem plaatsen?
op je kont plakken?
op je draaitafel maken? (leuk voor de cdspelers en platenspelers wink ;) )
op een stoel? (niet handig voor wanneer je een beetje loos wilt gaan, want als je opstaat heb je niks meer happy :) )
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
5-11-2005 21:35
Je bovenbeen is groot genoeg om twee M6 gaten in te tappen laugh :D

Nee, natuurlijk niet. Beetje creatief zijn... je zou een soort houten 'podium' kunnen bouwen waar je op staat. Daaronder monteer je twee shakers of nog beter een Clark tactile transducer De muziek -en vooral het laag- 'hoor' je dan voor een groot deel via je weefsel en botten zonder dat mensen om je heen daar last van hebben. Zoiets kun je ook gebruiken voor bijvoorbeeld film en games.

Als meest sprekende voorbeeld hoe het werkt: Waarom klinkt je stem zo raar als je die terughoort via een opname? Het grootste deel van je stem hoor je dan via luchttrillingen terwijl je deze normaal voornamelijk via contactgeluid hoort. Een tactile transducer geeft dus weer via contactgeluid in plaats van luchttrillingen. Handig toch?
DjWhiteStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 1-8-2019
Berichten: 21
7-11-2005 19:11
Het is maar een suggestie maar ik heb nogal een grote venster ( 1 meter breed en 2 meter lang) is er misschien daar niets dat ik aan kan doen om te zorgen dat het geluid minder is buiten?? Iets voor de venster zetten ofzo? zo dat het geluid toch een stuk minder is buiten

groetjes DjWhite
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-11-2005 19:35
zoekt en gij zult vinden

Ik weet niet of er in bovenstaande topics specifiek over ramen gesproken is, dacht het niet. Je zou zo'n kunststof voorzetraam kunnen gebruiken, zie je ook vrij weel in de horeca. En je ramen dichthouden als je herrie maakt natuurlijk.
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
7-11-2005 19:45
Gordijnen doen een hoop....

Kop telefoon ook!
..Je Ducktape brood voeren...
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
7-11-2005 19:49
Matras? Schijnt ook zeer goed te werken, en is vaak nog 2x1 meter ook!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)