Forum > Off-Zone

Wat nemen jullie mee op een klus?

(98 reacties. Pagina 5 van 10)
Moderator(s): Dré
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
9-9-2005 17:49
paar matjes voor bij de ingang laugh :D
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
9-9-2005 18:59
Als ik ergens iets moet doen neem ik de laatste jaren op zich altijd zo min mogelijk gereedschap etc. mee.
Je loopt er anders altijd mee te slepen, moet er op letten en gebruikt een groot deel toch heel zelden.

Als ik iets zou missen zijn er meestal wel andere oplossingen te vinden, ik begrijp dat het natuurlijk ook sterk van de omstandigheden afhangen wat je mee neemt.
Ben ook meer iemand die liever een enkele reserve kabel mee neemt dan een soldeerbout.

Wel heb ik al jaren veel plezier van een Leatherman super tool, dit soort tools moet imo lomp en stevig genoeg zijn om als hamer misbruikt te kunnen worden.
En ik heb een simpel Petzl hoofdlampje om in moeilijke omstandigheden prettig licht te hebben op de juiste plaats en met mijn beide handen vrij. Ideaal om onder podia klemmen te bevestigen en dat soort grappen. Het hangt aan mijn riem en is volgens mij ook als het niet op m'n hoofd zit vaak handiger als een zware Mag.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
9-9-2005 20:37
Kistje binnengehad!

Hier de foto's. Wat er nog bij komt zijn 2 witte schrijf tape rollen bij de verkeerd geleverde en via dre gratis gekeregen! aanwezige zwarte. (bedankt nogmaals!) En een setje op maat gemaakte oordoppies (van de week afspraak).
Ik heb er ook nog een zakkie tys en toegevoegd. Zitten ook nog een blocknote en riders van mn bands bij. Gister op een klusje met een tapeact kwam het koffertje + inhoud al prima van pas.

https://www.geocities.com/covergaauw
https://www.geocities.com/newlinezooi
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
9-9-2005 22:09
Ook ff wat fotokes gemaakt, was m toch aant opruimen razz :p :
https://www.licht-verhuur.nl/div/toolcase/koffer.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/toolcase/onder.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/toolcase/midden.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/toolcase/boven.jpg
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
10-9-2005 09:43
Bij mij nog een tshirt en mic bijgedaan. Nu nog mn oordoppen en een aantal kleine verloopjes xlr-tulp, male-male e.d. en fasedraaiertjes en dan denk ik dat ik alles heb wat ik nodig heb.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
10-9-2005 11:41

Tom schreef:

in oude instalaties willen ze wel eens stuk zijn....
En dan is het zo lastig om er een stop in te draaien.
Dus jij gaat in electrische installaties van anderen aan het werk, om te zorgen dat jouw spul maar werkt? Daar hebben we hier een installatiebedrijf voor wink ;) Ik ga het risico niet lopen dat ik word aangekeken voor de consequenties van mijn handelen in een anderman zijn spullen. Zoals gezegd: als mijn spul OK is en de fout ligt bij de locatie...laat zij het dan ook maar uitzoeken!
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
12-9-2005 09:41
@ Cyberdance
Wat een heerlijk installatie klus koffertje. Er zouden meer bedrijfen moeten zijn die het zo voor mekaar hebben.
Pearl 2000 in da house!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-9-2005 10:59

Niek schreef:

Dus jij gaat in electrische installaties van anderen aan het werk, om te zorgen dat jouw spul maar werkt?
Mijn spullen zijn in orde, daar hoef ik op een klus niet aan te werken.
Hoogop een lampje vervangen bij de aanvang.

Maar of ik aan de huisinstallatie ga werken,
hangt van de omstandigheden af.
Is het een pro zaal, waarbij men alles in orde behoort te hebben, ben ik het helemaal met je eens; nergens aankomen, hun probleem.

Maar als het voor particulieren is, die nergens verstand van hebben, en het is een kleinigheidje,
zeur ik niet, ik zorg gewoon ervoor dat het werkt.
Weten die mensen veel, en als iemand gaat trouwen, of zijn 50e verjaardag viert, ga je niet lullig lopen te doen. Een zekering is makkelijk en snel vervangen, een kapot stopkontakt is ook snel vervangen als je weet hoe je het moet aanpakken.
En je wilt niet weten hoe dankbaar mensen dan kunnen zijn.
Edit Mod: Maar dit mag je alleen doen als je echt weet wat je doet, en is dus geen vrijbrief aan onervaren dj's die niet weten hoe een elektrische installatie werkt!


Het is ook al meermaals voorgekomen dat ik op lokatie van te voren voor mensen tegen normale betaling de elektriche installatie in orde heb gemaakt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
12-9-2005 11:02
Bij ons gaat mee:

- losse complete gereedsschapskoffer
- verloopjes en dergelijke zitten in de kabelcases

Wat ik in de roadie-case beschrijvingen hierboven nog mis:
- Een (kleine) EHBO-trommel!!!

Zoals hier blijkbaar mensen zijn die regelmatig een broek scheuren, haal ik nog wel eens mijn handen open aan een braampje of een safety-kabel. En dan is zelf een pleister en sterilon bij je hebben, best handig.
Het moet wel leuk blijven...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-9-2005 11:03

Tom schreef:

Dingen als smeltzekeringen glas en porcelijn, dingen als isolatietape, gaffa, ampere tang, draaistroomspanningszoeker, universeelmeter, gereedschap, soldeerbout, spiegeltje, ijzerzaag, schroeven bouten moeren, enz zitten daar allemaal in.

Verder heb ik in de auto altijd bij me:
werkhandschoenen, wc papier, schoenpoets, deo, aftershave, koffiezetapp. op 12 volt met koffie suiker en melk, brandblusser, takel, sleepkabel, spanbanden, noodverlichting, mag, schoonmaakmiddel en handdoek, verbandtrommel, verloopjes voor CEE (blauw) naar shuko, 16a blokjes om van een stopkontakt naar drie te maken, ach, en zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)