Forum > Geluid

Audience Delight

(58 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
17-1-2009 20:36

Dré schreef:

djbram schreef:

Nu ben ik al 2 maal en AD MI setje tegen gekomen met EV woofers. Dit omdat men de orriginele woofers nogal snel zou opblazen ( is natuurlijk ook een kwestie van hoe je er mee omgaat ) en omdat die EV's het goed zouden doen in deze kasten.
Pascal spreekt over de merken drivers die origineel in de kasten gebruikt worden. Jij spreekt over de merken die er door hobbybobs in gedonderd worden. Lijkt me nogal een verschil...
Het is (helaas) heel goed mogelijk dat het vervangen voor een ander merk luidsprekers een advies van AD in Kerkrade geweest is aan de vorige eigenaar. Het zou me eigenlijk niets verbazen. sad :(
Een kleine 2 jaar geleden heb ik ook een soortgelijk advies kreeg toen ik een luidspeker uit een AD3 kast moest vervangen. De originele (AD blauwe) luidsprekers werden uitsluitend op inruilbasis geleverd en de defecte luidsprekers werden in Spanje gereconed. Aangezien de levering uit Spanje een ramp was en wel eens heel lang kon gaan duren, werd mij zo'n vreemd advies gegeven. Vreemd, maar helaas wel waar.

Let wel dat ik niet zeg dat het in dit geval zo is, ik zeg dat ik dat zelf zo heb meegemaakt. Het is natuurlijk mogelijk dat het destijds een incapabele medewerker is geweest die er inmiddels niet meer werkt. wink ;)
Kennis is nog geen wijsheid
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
18-1-2009 00:25

driveinteam schreef:

Ik heb hier nu een aantal ad MI-15 staan van een klant. En nu twijfel ik ofdat er het orginele filter inzit en de orginele hoog drivers. Zou iemand mij een foto kunnen sturen van de orginele hoogdriver en de filter ?
Hier staan foto's van de MI-15. happy :)
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
18-1-2009 22:19
Harstikke bedankt alvast, Dan is alleen het filter niet orgineel. Morgen maar eens even met AD Bellen.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
19-1-2009 01:35
Hier ook nog wat foto's van mijn 2x AD MI 15 van binnen.
Zover ik weet is dit ook gewoon het orginele filter, met de orginele woofer.
Enigste wat ik echt mis tegenover de foto's van Eddy is de sticker en de aarde.
Foto's zijn niet helemaal optimaal, heb alleen even achterkant van de boks open
gemaakt en de camera erin laten glijden.

https://www.mijnalbum.nl/Album=NYILJKBS
insomnia
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
19-1-2009 10:52
Ik hoop dat je de filter nog kunt nabestellen.

Toen ik belde voor een filter voor een AD-25BX topkast was deze helaas niet meer leverbaar. ( gelukkig had ik hem achteraf niet nodig )

Verder wat misshien wel handig is om te weten ( voor mensen die een AD-25 system bezitten )

De AD-25BX is een echte fullrange kast, dus als je hem fullrange aanstuurd moet dit ook te horen zijn. Mocht je geen overdonderende bass krijgen dan is waarschijnlijk de Coax verkeerd om aangesloten.

Er is namelijk een levering geweest waar de dopjes verkeerdom zaten, dat wil dus zeggen dat de plus zwart is en de min rood ( DIT IS DUS ALLEEN BIJ DE 15¨ COAX DIE IN DE AD-25 TOPKAST ZIT, DEZE DRIVER ZIT ZOWEL IN DE GEWONE 2WEG ALS IN DE 3 WEG VERSIE ) En het is alleen bij het bass gedeelte van de coax, het hoog zit wel goed.

Ook heb ik voor dit weekend een actieve AD MI set aangeschaft ( voor de carnaval ) ik moet zeggen het klinkt beter dan dat ik verwacht had. Redelijk strak en geeft een goeie kick. Het gaat ook redelijk hard voor het vermogen ( 500 watt sub, 500 watt top )

Heb het nog niet echt kunnen testen maar tot nu toe ben ik een tevreden gebruiker.
t' gaat zoals t' gaat
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
19-1-2009 11:56

djbram schreef:

Ook heb ik voor dit weekend een actieve AD MI set aangeschaft ( voor de carnaval ) ik moet zeggen het klinkt beter dan dat ik verwacht had. Redelijk strak en geeft een goeie kick. Het gaat ook redelijk hard voor het vermogen ( 500 watt sub, 500 watt top )
400 watt top en 400 watt bas.
Het gaat inderdaad redelijk hard, maar ik stond versteld van de zuiverheid van de klank en dit ook nog zeker op
15 meter afstand. Klonk super. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, begin ook al te twijfelen of ik hem wel zou verkopen of opknappen. Wat is ongeveer de meerwaarde in de verkoop als ik er eens met de roller overheen ga.
Nieuwe logo's erop en speakerschuim?
insomnia
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
19-1-2009 12:14
Voor de liefhebber heb ik nog 2 AD logo's in de aanbieding...
Niet goed, wel hard!
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
19-1-2009 12:23
AD logo's zijn gratis te verkrijgen gewoon even mailen met AD hoofdkantoor in Duitsland.
Dan krijg je ze gratis toegestuurd.
insomnia
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
19-1-2009 13:14
Die van mij mogen ook gratis weg hoor, als ze opgehaald worden.

Als ik ze moet gaan opsturen natuurlijk tegen vergoeding verzendkosten.
Niet goed, wel hard!
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
19-1-2009 15:24

Sick2 schreef:

djbram schreef:

Ook heb ik voor dit weekend een actieve AD MI set aangeschaft ( voor de carnaval ) ik moet zeggen het klinkt beter dan dat ik verwacht had. Redelijk strak en geeft een goeie kick. Het gaat ook redelijk hard voor het vermogen ( 500 watt sub, 500 watt top )
400 watt top en 400 watt bas.
Het gaat inderdaad redelijk hard, maar ik stond versteld van de zuiverheid van de klank en dit ook nog zeker op
15 meter afstand. Klonk super. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, begin ook al te twijfelen of ik hem wel zou verkopen of opknappen. Wat is ongeveer de meerwaarde in de verkoop als ik er eens met de roller overheen ga.
Nieuwe logo's erop en speakerschuim?
Persoonlijk vind ik dat je app er altijd goed uit moet zien. Als er bij mij ergens een hoekje uit de lak is, dan zal ik dit ook meteen bij lakken. Je kunt natuurlijk niet op een bruiloft aankomen meteen set die maar ahlf in de lak staat.

Maar als jij je set wilt verkopen is het natuurlijk altijd handi om hem even opnieuw te lakken. Potje warnex kost de wereld niet en het ziet er toch echt beter uit!.
t' gaat zoals t' gaat

Terug naar forum Reageer (zonder quote)