Forum > Geluid

zwalpen van de platter v.e. technics?

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
22-6-2005 22:07
Jep, das de goeie. bij dre kan je hem bestellen voor 25 euro's.

regel de boel wel weer af volgens het service manual, anders werkt het nog steeds knudde.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
22-6-2005 22:48
yep ik heb hem al terug op 2.7k ohm gezet wink ;) en de middelpunten stonden nog goed. nu er nog van profiteren om het klikje weg te halen en die eens uitkuisen zodat hij soepeler gaat(ik ga maar een nieuwe kopen voor de zekerheid).
hoe moet ik het klikje weghalen?(het baletjes eruit?)
en hoe kuis ik de fader uit?
(staat nergens op de site van reind... meschien een idee reind? hoe verwijder ik de lock op de 0%?)
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
22-6-2005 22:55
om de fader open te kunnen maken moet je alle lipjes ombuigen zodat het printje eruit kan. buig ze wel keurig om omdat ze dan beter terug kunnen.

oranje draad eruit solderen en oprollen en tapen, niet knippen omdat je hem anders zo er weer in soldeerd. (maar dat doe ik altijd, ik houd het liever orgineel)

Ik denk dat als je de fader mooi schoon maakt je niet eens een nieuwe nodig hebt, beetje invetten als het nodig is en het moet weer werken.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
PoelmansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-6-2004
Laatste: 21-6-2009
Berichten: 32
23-6-2005 09:13
Heh? jullie kunnen de pitch fader appart verkrijgen?

Want toen ik die pint over de SL van m'n vaste verhuurfirma had gemorst had ik een hele pitchprint aan mijn been: Dut fader + print, zonder andere onderdelen. En het is niet dat de baas van die firma mij int zak had gezet want heb de fader zelf besteld + vervangen ;)

Die print kostte mij toen 30 euro...

@nijhuisr: met wat maak jij zo een fader schoon? Dat heb ik toen ook geprobeerd met een paar middelen maar de resultaten waren niet echt bevredigend sad :(. niet dat ie compleet stuk was, maar ik kreeg em ook niet compleet schoon
Discobar 2 maal FOUT!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
23-6-2005 09:55

Reind schreef:

In dat geval ben je snel klaar.
Nope. Vrijwel alles moet omgesoldeerd worden. De pitch fader assy (inclusief printplaat) wordt namelijk behoorlijk "kaal" geleverd!

Pitch fader schoonmaken als hij echt te goor is voor woorden: Voorzichtig de fader uit elkaar halen (let op het KOGELTJE!!!). Daarna faderbaan schoonmaken en binnenkant metalen huisje. Huisje smeren met (bijvoorbeeld) Molykote DX, lopertjes van de fader nalopen (HEEL HEEL HEEL voorzichtig). Daarna de boel weer in elkaar zetten en klaar ben je (hopelijk). Niet gelukt niet getreurd (fader was immers toch al afgeschreven).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
23-6-2005 17:34
er is probleem...
ik ben nu net bezig de start knop te smeren en ineens wil hij zelfs niet meer in het gatje... dat staafje van de start stop kwam er zo uit en wil er niet meer in... ook al is hij terug ingesmeert en alles?
help zou ik zeggen wat is er gebeurt? is de buis gekrast?
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
23-6-2005 17:45
opgelost,
de buis was dus degelijk gekrast, dat was de reden waarom hij sinds den beginnen stroef loopte.
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
23-6-2005 18:28
alles is terug dicht:
-de start stop knop zal nooit beter werken wegens de kras in de koker
-de pitch is terug afgesteld zoals moet(heb nog geen nieuwe, kan maanden duren voor ik er ene heb, winkels krijgen geen leveringen meer), het groene lichtje brand precies weer wat feller.
-!!!en ik heb gemerkt dat mijn motor ineens weer meer kracht heeft, nu remt hij normaal af en is hij even sterk als de nieuwe technics, DUS ALS DIT KAN HELPEN VOOR DEGENE DIE VAN PLAN ZIJN HUN PITCH OP TE VOEREN:
PITCH OPGEFOKT->MINDER STERKE MOTOR...(je kiest maar) wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-6-2005 18:57

Dré schreef:

Reind schreef:

In dat geval ben je snel klaar.
Nope. Vrijwel alles moet omgesoldeerd worden. De pitch fader assy (inclusief printplaat) wordt namelijk behoorlijk "kaal" geleverd!

Pitch fader schoonmaken als hij echt te goor is voor woorden: Voorzichtig de fader uit elkaar halen (let op het KOGELTJE!!!). Daarna faderbaan schoonmaken en binnenkant metalen huisje. Huisje smeren met (bijvoorbeeld) Molykote DX, lopertjes van de fader nalopen (HEEL HEEL HEEL voorzichtig). Daarna de boel weer in elkaar zetten en klaar ben je (hopelijk). Niet gelukt niet getreurd (fader was immers toch al afgeschreven).
Print word toch gewoon helemaal compleet geleverd met alles er op en er aan?

Zo niet dan ben je inderdaad wel iets langer bezig.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
24-6-2005 10:32

Reind schreef:

Print word toch gewoon helemaal compleet geleverd met alles er op en er aan?
Nope.

Bij de levering inbegrepen is: Printje + Pitch fader. THAT'S IT! De andere onderdeeltjes (potmeter, led + beugel) moeten omgezet worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)