Forum > Algemeen Forum

Stroom verdelen

(483 reacties. Pagina 5 van 49)
Moderator(s): Dré
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
30-4-2005 15:20
idd, perilex wordt praktisch in belgie niet gebruikt, alleen aan de kanten die dicht tegen de nederlandse grens liggen. En zo wordt die stekker van vynckier weer praktisch niet in nederland gebruikt (vyckier is 'n belgisch merk).
idd leve de cee's, daar kan je zowat overal in de eu mee terecht ('k dacht zelfs tot in de uk)
Er bestaan nog andere varianten, maar die zijn zo stillekesaan aan't uitsterven (zoals die zware metalen stekkers, maar dat is meer voor stromen van zo'n 125 a 250a, of vandie zwarte die wa tlijken op de cee's maar dan weer compleet anders zijn van pinning maar die heb 'k alleen nog maar in de rommeldoos en bij de plaatselijke fietsenmaker tegengekomen happy :) )
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
30-4-2005 17:12
Perilex zuigt. Dat ding kan op zo veel manieren worden aangesloten ( en word ook zo gedaan ! ) dat doormeten daarzo altijd een vereiste is. Check iig of het aangesloten is zoals het zou moeten. ( Dus geen aarde / fase verwisselen ;) )

Wat ik standaard aan verloopjes bij heb:

16 Amp. CEE -> 32 Amp. CEE
32 Amp. CEE -> 16 Amp. CEE
ik weet, erg fout... maar ik heb alleen maar 32 Amp kabels. Dan kan deze wel eens makkelijk zijn als ik een langere 16 Amp nodig heb.
32 Amp. CEE -> 63 Amp. CEE
16 Amp. CEE -> 16 Amp. Perilex
16 Amp. CEE -> 3x Schuko 16 Amp.

En dan nog een zooitje exotische verloopjes, die ik ECHT alleen in noodgevallen gebruik. ( In de loop van de tijd in de kist gegaan. Die blauwe campingstekkers ( ben de naam kwijt ) bijvoorbeeld. En zo nog veel meer van dat soort niet juiste kabeltjes )

63 Amp. CEE kom je niet echt al te vaak tegen. Al wil het in de grote zalen wel eens aanwezig zijn. ( sporthallen bijv. ) Hiervoor neem ik dan ander gereedschap mee. Dan kom je er niet met een simpele verdeler, maar dan zijn de zwerfkasten ook wel handig. 128 Amp. Heb ik eenmaal meegemaakt, dat was tijdens een openluchtconcert, waar ik een aggregaatje neer had gezet. Maar die kabels zijn ook niet meer te tillen. :) 63 Amp. vind ik zwaar zat :)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-4-2005 23:09
die blauwe campingstekkers zijn gewoon 3-polige CEE's. (althans, ik ga er vanuit dat we het over die blauwe ronde dingen met 3 pennen hebben?) die zijn er trouwens ook in 32A variant.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
1-5-2005 03:05
ik probeer zoveel mogelijk verlengkabels in cee's te maken (dus de blauwe), tja waarom. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat de organisatie op zoek is naar een stopkontakt, en wat doen ze dan, oh, een mooi stopkontaktje daar, ijskast er in, en blijkt dan achteraf een dimmerkanaal te zijn (meestal zijn ze zo snel met hun opbouw dat ze pas aan hun ijskasten beginnen juist wanneer je even iets gaan eten bent na het opstellen). Dus in een cee krijgen ze 'm 'r niet in + nog een mooi voordeel, als de organisatie weer 'ns ergens een verlengkabeltje te kort komt, gewoon zorgen dat 't allemaal in cee is (buiten het laatste stuk natuurlijk), die kennen ze niet zo goed en zijn ze dus ook minder snel genijgd om bij te houden omdat ze 'r toch niets mee kunnen doen (of 'r zouden slimmere rond moeten lopen, no offence), dus het bespaard me een deel vergeten (eigen fout) of gepikte kabels en vindt 't dan ook weer een beetje professioneler staan. (het mooie van de zaak is dat 'k de blauwe cee's goedkoper kan krijgen dan de rubberen shuko's happy :) )
Nu ben ik nog wel op zoek naar een handige verdeelslof 32a cee naar 2 of meerdere 16a cee's (monofase wel te verstaan)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
2-5-2005 00:05
Er zijn nog veel meer rare stekkers hoor.
Terke oude systeemkasten maar eens open van bedrijfscomputers.
Van die dingen die nog echt serieus stroom nodig hebben....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-5-2005 07:55
Maar om het simpel te houden, ik kom de volgende aansluitingen tegen (in Nederland):
- 84% CEE 5-polig 3-fasen 32 ampère
- 10% CEE 5-polig 3-fasen 16 ampere
- 4% CEE 5-polig 3-fasen 63 ampère
- 2% Perilex 5-polig 3-fasen 16 ampere (er staat geen plaatje van het vrouwtje stopcontact in de shop...)

De conclusie: ik heb zelf een krachtstroomverdeler voor 32A en eentje voor 16A. Ik heb verder verloopjes van 16A naar 32A en van Perilex naar 32A. Daarmee kan ik dus 94% van alle gevallen aan.

Voor het geval dat er 63A-aansluiting in de zaal aanwezig is huur ("lenen" is een beter woord, ik betaal bijna niks) ik een 63A-verdeler, die dat splitst in 2 aansluitingen van 32A en ik huur er een tweede verdeler voor 32A bij.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Blabvla2002Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 22-5-2005
Berichten: 7
2-5-2005 17:37
Jah... wel leuk, zo'n Perilex.... voor een elektrisch fornuis!!! laugh :D
Perilex kan in meerdere vormen aangesloten zijn. Een groot 10L-koffiezetapparaat hangt vaak aan Perilex-versie 3P-N-PE, maar een elektrisch fornuis hangt vaak aan Perilex-versie 2P-2N-PE. Let dus goed op,
want ik weet niet hoe bijv. de Botex DPX-620 reageert, wanneer die gevoed wordt met 3 fake-fases. shocked 8O
...'cuz light is the future!!!
Dries MeesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2003
Laatste: 4-5-2008
Berichten: 91
2-5-2005 20:21

blabvla2002 schreef:

Jah... wel leuk, zo'n Perilex.... voor een elektrisch fornuis!!! laugh :D
Perilex kan in meerdere vormen aangesloten zijn. Een groot 10L-koffiezetapparaat hangt vaak aan Perilex-versie 3P-N-PE, maar een elektrisch fornuis hangt vaak aan Perilex-versie 2P-2N-PE. Let dus goed op,
want ik weet niet hoe bijv. de Botex DPX-620 reageert, wanneer die gevoed wordt met 3 fake-fases. shocked 8O
mijn behringer LD6230 heeft er al zeker geen probs mee, zou ook niet mogen hé...
Dries Mees
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
2-5-2005 20:50
Nou perilexen wordt vaak op zulke verschillende manieren mee gerommeld dat je ze maar beter even kunt nameten voordat je de stekker erin propt. Er hoeft maar één draadje verkeerd te zitten en je kunt gedag zeggen tegen je set...
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2074
23-5-2005 12:21
Ik heb mijn krachtverdelers zelf gemaakt. Er gaan (afhankelijk van de behoefte) mee (kleine drive-in): 1 of 2 lange kabels 16A CEE, 1 verloopje CEE 32->16, 1 verloopje perilex->CEE 16, 1 kastje met drie automaten 16A en 3 schuco's ingang is CEE16 (op deze manier de CEE32->16 verloop secundair afgezekerd), 1 kastje met schuko via aardlek en automaat naar 3x schuko (ben wel eens locaties tegengekopen zonder aardlek, wel testknopje vastgeplakt razz :p). Verder nog CEE16 enkelfase naar schuko heen en terug.
Oh en niet te vergeten: de "kastjes" zijn voorzien van neon-lampjes. Zo heb je direct een controle over het wel of niet juist aangesloten zijn.

Als ik meer nodig zou hebben kan ik alle soorten kabels/verdelers tussen 16 en 125A makkelijk lenen.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)