Forum > Licht

Flightcases

(61 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-11-2004 11:19
Beschadigde cases, best. (Liever niet in mijn bezit, maar dat is mijn dwangmatigheid.)

Maar cases die flink beschadigd zijn, met behoorlijk geoxideerde fliteware én duidelijk zwaar op leeftijd stralen wat mij betreft uit: "wij investeren niet in ons bedrijf".

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de apparatuur die erin zit, maar ook flightcases schrijf je volgens mij na verloop van tijd af.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
29-11-2004 11:24

sylvia schreef:

Beschadigde cases, best. (Liever niet in mijn bezit, maar dat is mijn dwangmatigheid.)
Goh, Die ken ik nog wel 1 ashamed :$

Laatste feest kwam ik binnen met 4 van die nieuwe Dap kisten,
Man vroeg: Ga jij zo zuiinig met je Flightcases om of is alles nieuw sneaky :V.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
29-11-2004 11:27
Ach, van afstand zien de flighcase's (nieuw of gebruikt) toch hetzelfde uit.. Zal de meeste een rotzorg zijn.

Op bruiloften wel ander verhaal vind ik.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-11-2004 11:30
Dus zal het niet iedereen een rotzorg zijn.

Maar ook hier geldt weer of je je in het hobbycircuit bevindt (alwaar je met een overkill aan ouwe zooi op het feestje van je tante gratis mag draaien voor je drie nichtjes van zes op de dansvloer), of netjes representatief in TL-licht je spullen naar binnen brengt en je tijdens het draaien niet hoeft te schamen wanneer bezoekers vol interesse naar je apparatuur komen kijken.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
29-11-2004 11:33
Hahaha, dat is waar, maar ik heb het dan over deukjes en krasjes he, ik bedoel.. Ik kom zelden een drive-in show (danwel een echte, flinke lood's vol spul) waarbij geen krasje op het flightmateriaal zit, en ze met stofschoentjes naar binnen/buiten gereden wordt. Daar doelde ik beetje op.

Maar heb ook wel gelijk, maar ik bedoelde het wellicht anders dan jij begreep.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
29-11-2004 12:28
Als je met je optreden de twijfel van de nieuwe kisten niet weg kunt nemen dan heb je een probleem (en dat wordt niet veroorzaakt doordat je kisten er netjes uitzien) sneaky :V
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-11-2004 17:44

ideedeluxe schreef:

De keerzijde van deze stelling is: Alles ziet er gehavend uit: wij gaan als een stelletje zwijnen met onze apparatuur om.
Had Normaal ook, alles werd gewoon 1x per jaar geverfd.
Als je minimaal 150 (of meer) keer per jaar "on the road" bent beschadigt het gewoon. Elke keer nieuwe cases kopen? Nee, nogmals het gaat om bescherming van de inhoud, en zelfs met een beschadigde case blijft de inhoud netjes beschermd.
Lijkt me niet verkeerd, als een en ander er als nieuw uitziet, vooral niet, als je bijvoorbeeld veel bruiloften doet, waar uiterlijk voor de gasten van groot belang is.

John
Op een bruiloft laat je juist niet je cases zien. Een nieuwe of een oude case in het zicht is not done.
Cases staan meestal achter de backdrop, in een andere ruimte of in de bus / vrachtwagen.
Cases die wel op het podium moeten staan b.v. geluid en licht, daar gaat netjes een zwarte doek overheen.

Voor een flightcase discotafel is het wat anders die moet je zo netjes mogelijk houden omdat die wel in het zicht staat.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
29-11-2004 20:43

ideedeluxe schreef:

De keerzijde van deze stelling is: Alles ziet er gehavend uit: wij gaan als een stelletje zwijnen met onze apparatuur om.
Nou, tussen gehavend en gebruikt zit wel een wereld van verschil.
Kijk als je ze op drie wielen en met de gaten erin naar binnen rijd, dan investeer je niet, maar als er wat krassen op zitten, zit ik er niet mee.
vooral niet, als je bijvoorbeeld veel bruiloften doet, waar uiterlijk voor de gasten van groot belang is.
Bij een bruiloft heb je geen cases in het zicht!
Eigelijk staan er bij mij nooit cases in het zicht, hooguit als afbakening als de inloop voor het publiek te makkelijk is.
En in kleine zaaltjes, zetten we de lege cases lekker weer terug in de bus of de aanhanger.
Het meubel zijn we uiteraard wel wat voorzichtiger mee sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
29-11-2004 21:30

MC Party schreef:

Ben zelf nog nooit geschilderde cases tegengekomen bij grote (verhuur) bedrijven.
Uhm de cases van de versterkerracken bij Ampco, DEE, ... zijn geschilderd. Het is wel geen gewone verf want krassen komen er niet snel op.
Stijn VanstiphoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-11-2008
Berichten: 57
29-11-2004 21:58
dat is niet wat we hier bedoelen.

Dit zijn racks die van een heel andere kwaliteit multiplex zijn vervaardigd als je bij de bouwmarkt vindt, in combinatie met een goede coating. Ook vind je geen beslag op deze cases. Kwestie van het uniform te houden tussen enkele bedrijven.

Geen vergelijking mogelijk dus!

mvg,

Terug naar forum Reageer (zonder quote)