Forum > Licht

Flightcases

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
22-11-2004 20:17
1 x bewerkt. Laatst door DJYellow op 22-11-2004 20:22
Hallo,

Ik wil nu eindelijk eens een goede opberging hebben voor mijn aperatuur, want ik schaam me telkens weer als ik met dat opgestapelde materiaal aan kom zetten bij een klus.

Mijn Drive in is eigelijk een veel te groote uitgelopen hobby ( net zoals van de meeste denk ik ) Ik wil nu flightcasses gaan maken voor het volgende:

2 X T4 met 4par 64 lampen er aan.
1 X Jem Technofog
4 X 5 star systems spica 250 movingheads,
3 X Kabel cases

Nou is mijn hoofd vraag:

Wat voor buget moet ik hier voor uit trekken?

Ik heb geen flauw idee wat dit zou gaan kosten.

Verder zijn er nog tips voor bepaade flightcases ?

Heeft iemand misschien bouwplannen die ik kan gebruiken?

Alle hulp is welkom want ik ben nog een beginner op dit gebied.

( ps Ik heb het topic van flightcases al door gelezenen, maar graag nog wat meer hulp )
Doe mij maar Fohhn!!!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
22-11-2004 20:21
Begin maar met de kabelkistjes voordat je echt maatwerk gaat doen, dat is een leuke oefening.
Voor de koppen gebruik je kisten waar ze per 2 in gaan, op hun kop wel te verstaan zodat ze gemakkelijk in te hangen zijn.
Hier heb je mooi schuim voor om je koppen te beschermen.
En voor de parren natuurlijk gewoon de standaard kisten.
Quu prijs ligt het helemaal aan de kwaliteit van de spullen die je wilt, je hebt al goedkoop wat spulletjes van oa DAP maar wil je wat goeds ben je toch zo flink geld kwijt.
Wielen zijn ook absoluut niet goedkoop en zullen snel aantikken bij je budget.
Darth Crossfader
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
22-11-2004 20:26
1 x bewerkt. Laatst door Larzzzie op 22-11-2004 20:27
Er zijn veel standaard flightcases verkrijgbaar... in sommige gevallen goedkoper dan zelf maken! Bijvoorbeeld kabelcases zijn veel verschillende soorten verkrijgbaar voor aantrekkelijke prijzen! Voor je movingheads moet je even informeren bij je importeur/verkoper; deze heeft speciaal op maat gemaakte cases voor je mh´s met de goede inlays!

Wil je ze zelf maken dan moet je eerst kijken naar welke soort materialen wil ik gebruiken? Wat voor soorten hout en welke kwaliteit profielen etc. Stel daarbij de vraag: beschik ik over de juiste zaag/popnagel/niet/etc. apparatuur!

Succes!

[edit]dj.t typt net wat sneller als ik wink ;) [edit/]
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
22-11-2004 20:26
1 x bewerkt. Laatst door DJYellow op 22-11-2004 20:35

DJ.T schreef:

Begin maar met de kabelkistjes voordat je echt maatwerk gaat doen, dat is een leuke oefening.
Ben hier wel al ooit aan begonnen maar kon er niet uit komen welke flightware ik nogdig had. Hout is wel al mooi op maat gezaagd
Voor de koppen gebruik je kisten waar ze per 2 in gaan, op hun kop wel te verstaan zodat ze gemakkelijk in te hangen zijn.
Hier heb je mooi schuim voor om je koppen te beschermen.
Zijn hier ook standaard kisten voor ? dus waar je zo'n schuim inlay in kunt doen ???
En voor de parren natuurlijk gewoon de standaard kisten.
Ik kan in de webshop enkel kisten vinden voor par 56 short.
Quu prijs ligt het helemaal aan de kwaliteit van de spullen die je wilt, je hebt al goedkoop wat spulletjes van oa DAP maar wil je wat goeds ben je toch zo flink geld kwijt.
Wielen zijn ook absoluut niet goedkoop en zullen snel aantikken bij je budget.
Aan welke bedragen moet ik gaan denken.

100 euro ? 500 euro ? 1000 euro ?

De flighrcases voor de movingheads heb ik de prijzen voor aangevraagd.

740 euro Exclusief BTW Voor 1 case waar er 2 in kunnen shocked 8O Dit vind ik belachelijk. Er moeten toch goedkopere alternatieven zijn.
Doe mij maar Fohhn!!!
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
22-11-2004 20:29
flightware kun je het beste ´s een mailtje sturen naar dré die kan precies vertellen wat je nodig hebt voor JOUW cases, want dat verschilt per persoon en kwaliteit/prijs

er zijn -uit m´n hoofd- niet echt standaard cases, omdat movingheads nogal van maat verschillen. wél zijn er speciaal op maat gemaakte cases.

voor t-4´s met parren zijn inderdaad enkel de 56 versie in case beschikbaar... wellicht zijn er andere dap-cases die aan de maat voldoen!

voor het hele zooitje loop je al snel tegen de 1000 euro aan! (zelfbouw richting 100-200 euro per case, kopen 150 - 400 euro per case of meer (DAP of bijv. technocase is een aardig verschil)...

Wat je misschien kunt doen is ´n offerte aanvragen bij bijvoorbeeld Excess in rotterdam (kweet niet of ik de naam mag noemen?) deze bouwen onder de naam " boriscase" op maatgemaakte flightcases voor een aardige prijs... Er zijn natuurlijk veel meer van dat soort bedrijven!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
22-11-2004 22:38
www.new-line.nl/forum/read/?t=6837
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
23-11-2004 08:55
cases voor parren is crap. Die dingen kunnen zelf zo veel hebben, dan ik het geld voor cases liever ergens anders aan uit zou geven.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
23-11-2004 10:03
Flightcases voor parren zijn ook niet zozeer bedoeld om de parren te beschermen tegen de omgeving MAAR vaak om de omgeving te beschermen tegen de parren. Parren zijn hier en daar namelijk behoorlijk scherp EN stapelen ook nog eens waardeloos. Natuurlijk kun je ook een "meatrack" gebruiken maar voor sommige toepassingen zijn flightcases handiger.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
23-11-2004 16:36
Daar komt nog eens bij dat het veel professioneler over komt als je alles in een flightcase hebt. En in mijn geval heb ik helemaal geen meatrack nodig. Gewoon 2 cases voor parren + t4 + eventueel een statief. Dat stapelt zich veeel makkelijker en de kas on beschadigen is veel kleiner.

Over dat zelfbouwen no de volgende vraag:
Er staat dat er beton triplex word gebruikt. Is dat niet een beetje zwaar hiervoor ? En is het degelijk te schilderen ?
Doe mij maar Fohhn!!!
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
23-11-2004 16:40
Je kan het beste meranti multiplex gebruiken, dat kan je goed bewerken en het is bestand tegen vocht. Dit kan je verfen, maar er zijn ook speciale platen waar een laagje hpl opgeplakt is. Dit is een harde (meestal) zwarte laag.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)