Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-11-2004 09:51
Wat (voor mij) belangrijk is is dat de fabrikant/importeur SERIEUS omgaat met het probleem EN het dus erkent in plaats van de gebruikelijke "je bent de eerste hoor..." reactie die ik normaal voor m'n voeten geworpen krijg. Daarnaast is het (voor mij) belangrijk dat de fabrikant/importeur er alles aan doet om het probleem zo snel en goed mogelijk op te lossen (en ook daar zie ik nagenoeg nooit iets positiefs).

Tot nog toe zag ik alleen bij A&H, Dateq en Ecler dat er ZEER rap ingespeeld werd op problemen en in plaats van eromheen te lullen er direct actie werd ondernomen zodat het probleem binnen een week was opgelost. Daar kunnen sommige andere merken (de meeste andere merken) nog een puntje aan zuigen.

Bij Numark begint het er een beetje op te lijken (probleem met de CDN-35 is direct onderkend en binnen 1 week opgelost; probleem met de Axis-9CR is nog STEEDS NIET door de fabrikant opgelost).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
3-11-2004 12:54

Reind schreef:

Elcee schreef:

Het vertrouwen is geschaad, terwijl ik het eigenlijk een perfecte mixer vind.
Dan kunnen we iedere fabrikant wel zo'n beetje af gaan schrijven wink ;)

Fouten hebben ze uitgevonden om gemaakt te worden, gelukkig heeft men daarna ook de oplossing uitgevonden en zolang die maar met z'n 2 samen gaan is het klote dat het gebeurd maar tis ff niet anders.
Zodra fabrikanten bij ieder product wat ze maken de zooi barstensvol met fouten de markt op pleuren het ook nog is ontkennen n eerste instantie en je van het kastje naar de muur sturen is het een ander verhaal.
Helemaal mee eens. Maar als je mixer uitvalt door sluiting in een volle zaal met 1000 man betalend publiek, dan durf ik niet meer op die mixer te draaien.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-11-2004 13:21
Als jij voor een zaal staat met 1000 man publiek dan moet je zorgen dat de kwaliteit (en dus ook prijs) van de spulletjes die je gebruikt overeenkomt met het risico van het feest in kwestie!!!

Toch???

Dus gewoon een bak geld op tafel donderen voor een DATEQ, A&H of een Ecler!

(En zelfs dan heb je nog steeds een HELE kleine kans dat hij je een keer in de steek laat).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
5-11-2004 13:48
Dat blijkt inderdaad. Hoewel ik vind dat een mixer van E 500,- het ook gewoon moet doen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-11-2004 15:32
Een mixer hoort het altijd te doen ongeacht de prijsklasse.......

Maarrrrrrrrrr zulke factoren sluit je natuurlijk grotendeels uit door over te stappen op een Mac40V of een Dateq of iets in die geest.
Ik ga met een porsche 911GT ook geen off road ritje doen in het bos tenslotte wink ;)

Ik heb trouwens even een beetje onderzoek gedaan, als je de doppen op de uitgang zou zetten is dat inderdaad niet bevorderlijk voor een mixer aangezien ie dan mogelijk sluiting zou kunnen maken met de behuizing en je zo kans hebt wat te slopen van binnen.

Zet je ze echter op een ingang dan mag er (in theorie) niets aan de hand zijn aangezien daar geen stroom op hoort te staan.
Maar er is een maarrrrrrrr want......., wat wel kan gebeuren is dat als je je mixer in een metalen profiel hebt hangen je behuizing een lek stroompje op kan pakken van een ander apparaat, de dop kan (in theorie) zorgen voor een sluiting tussen apparaat behuizing en ingang en dat is ook niet echt bevorderlijk.

Mij lijkt het dus het verstandigst als men bij Synq of die doppen van hard plastic maakt of iets dergelijks dat ze in ieder geval niet kunnen geleiden of men laat ze helemaal weg. Dat laatste lijkt me het verstandigst om te doen omdat je anders weer mensen krijgt die de zooi af breken e.d wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
5-11-2004 15:40

TimTroy schreef:

Als ik het zo van op afstand bekijk zou ik eerder zeggen dat je die dopjes op de UITGANGEN geplaatst hebt (record of master?) Dan leg je natuurlijk wel het één en ander in kortsluiting. Opamps die het warm krijgen en zo allerlei andere fenomenen doen ontstaan. Kijk nog maar eens goed WAAR je de dopjes hebt gezet. Als het op een ingang is dan kan er gewoon niets stuk gaan, op een uitgang kan het wel flink mislopen!
Tegen mij werd er ook gezecht (nu ik het mailtje toevallig nog eens las) dat het volgens hun op de UITGANGEN zat, nou dat is dus 110% bullsh*t, ik weet heel zeker dat ik de dopjes van de phono ingang van kanaal 3 af heb gehaald en ze op de INGANGEN van de line heb gezet.
Ik ben er maar niet tegen in gegaan, want dat heeft toch nooit resultaat, de mixer was gerepareerd, en word op dit moment weer gerepareerd.
Ik heb inmiddels een mail terug gehad van SynQ op mijn gestuurde mail:

U hebt inderdaad wel erg veel tegenslag. Ik kan u echt garanderen dat het
aantal pannes met SMX-1 mengtafels absoluut miniem is, en dat u dus echt wel
pech hebt... Echter, ik hoop dat uw vertrouwen in de mixer (of het merk
SYNQ) niet geschaad is.

Alleszins, bedankt om uw verhaal zo zorgvuldig uit de doeken te doen, alle
feedback is zeer welkom.

Wat betreft uw reparatie... uiteraard valt het toestel nog onder garantie!
Daarin is SYNQ dan ook de meest flexibele en eerlijke fabrikant van al!
Breng het gewoon binnen, vermeld duidelijk dat er nog garantie op is, en
verwijs desnoods naar uw contact met mij, zodat er zeker nergens iets
misloopt.

Succes!
Kevin Van der Taelen
commercial dept. BEGLEC - Belgium
www.beglec.com
*Quukske*
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
21-11-2004 22:12
En nu is hij weer stuk.. en ben ik het helemaal zat!
Vrijdag morgen de mixer binnengekregen, ik zat toen op school maar mijn broer had vrij omdat hij met een aantal andere mensen een Pop avond had georganizeerd.
Ik ben na school gelijk naar de aula gegaan om te helpen, Truss moest nog opgehangen worden, bands wegzeten, speakers steaks maken enz.
Ik heb de mixer toen dus niet in m'n handen gehad (die hadden we daar niet nodig, stond zow'n mooie grote A&h mixer van 32 kanalen shocked 8O mijn mixer stond dus thuis in de gang).
Vrijdag nacht om 4 uur met de spullen thuis gekomen, en ze moesten zaterdag middag weer weg omdat we weer een showtje hadden.
Ik had dus geen zin om die loodzware amp en dynacord naar boven te souwen voor die paar uur, dus ik heb de mixer toen alleen ff aan de tt gehangen die nog boven stond en daar even via de koptelefoon m'n nieuwe plaatjes door heb beluisterd (om 4 uur s'nachts wink ;) razz :p )
Ik kon zaterdag niet mee met die show die we hadden omdat ik nog super veel van dat *** huiswerk had.
De volgende morgen heb ik die versterker en dynacords met m'n duffe kop naar boven gesjoud (geen goed idee, er zit nu een afdruk van de bolhoek van de versterkerflightcase in de trap razz :p laugh :D )Maargoed, alles aangsloten en ff flink gas gegeven, toen had ik gelijk problemen met de uitgangen, rechts kreeg veel meer signaal dan links.
Ik dacht eerst dat het een xlr was, op het moment dat ik die aan het omwisselen was om zo te kijken of het aan de xlr lag kwam m'n broer binnen.
Ik vroeg hoe het gegaan was, en hij zij goed enz.
En hij vroeg dus waar ik mee bezig was, ik legde het dus uit, en hij zij gelijk dat hij daar die vorige avond ook last van had tijdens het optreden.
Hij heeft daar schijnbaar ook hetzelfde gehad, de rechterkant kreeg bijna geen signaal.
Hij heeft dat daar opgelost op de crossover ofzoiets.

Het ligt dus niet aan de xlr, ook niet aan de speakons, want we hebben de behringer EQ er tussen gezet en die gaf aan dat hij aan de ene kant veel minder binnenkreeg dan aan de andere kant.
Ik dus weer gelijk vloeken, ik heb alles gekontroleerd, maar kan niks vinden, balance stond goed, verschillende cdspelers, cd's , en vinyl geprobeerd.
Maar telkens hetzelfde, ook met andere xlr is het niet verholpen.
Iemand enig iedee wat ik nu ******* weer aan m'n mixer heb?
Als het er weer aan ligt wil ik nu toch eindelijk wel eens een nieuw exemplaar, dit slaat toch nergens op!
Hij was voledig gekontroleerd volgens hun, ik heb inmiddels al flink wat verzendkosten betaald, en ik ben de mixer bij elkaar minsens een maand kwijt geweest shocked 8O
Dit is nu al de 3e keer, wat zouden jullie nu doen, om een nieuw exemplaar vragen/eisen?
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-11-2004 02:06
Hoe heb je het allemaal geregeld qua garantie? Via de winkel of via de importeur zelf?

Tot nu toe ben je trouwens de enige die ik hoor met klachten over de SMX1...... je bent dus schijnbaar echt een pechvogel shut up :X
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
22-11-2004 15:52

Reind schreef:

Hoe heb je het allemaal geregeld qua garantie? Via de winkel of via de importeur zelf?

Tot nu toe ben je trouwens de enige die ik hoor met klachten over de SMX1...... je bent dus schijnbaar echt een pechvogel shut up :X
Ik krijg nu net 2 mailtjes, 1 van de importeur en 1 van het reparatie center (beglec dus).
Ze hebben mijn hele verhaal hier op het forum gelezen, en hebben besloten dat ik een nieuwe mixer krijg happy :) .
Nou in 1 woord: GEWELDIG!!
Deze mensen doen er teminste alles aan om de naam SynQ zo goed mogelijk te houden, en dat gaat ze zo zeker lukken!
Ik kan mijn mixer opsturen naar mijn leverancier met handlijding kabel orginele doos (die na dat aantal keer verzenden nogal gehaverd is wink ;) ), dan stuurt hij het nieuwe exemplaar dat hij gekekregen heeft van SynQ, voor niets happy :) !
Ik wil alle mensen die mij geholpen hebben heel erg bedanken!
En dré kan binnenkort een bestelling van mijn eerste synQ xtrm-1 verwachten wink ;) razz :p
*Quukske*
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
23-11-2004 09:46
Nu maar hopen dat deze mixer het beter doet dan de vorige.

Ik vind het wel klasse van Synq dat ze zo'n goede service geven. Dan is de keus van jouw draaitafel in spee nog niet zo'n gekke keus (alleen jammer van dat element).

Ik hoop dat je deze keer iets meer gelukt hebt met deze mixer en dat je veel plezier mag beleven aan een uitgebreide Synq set wink ;)

groetjes Peter
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)