Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 47 van 250)
Moderator(s): Dré
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
17-8-2005 12:22

Sylvia schreef:

En ok: bandleden hebben het tijdens hun optreden gemiddeld fysiek zwaarder dan een dj, maar treden gemiddeld gezien ook korter op dan een dj (als we het tenminste over een drive hebben, niet een dance-dj die even een setje van een uur komt draaien). Zoiets?
Zoiets ja, de één iets meer dan de ander, de één iets heftiger dan de ander etc. etc. Compromis. laugh :D
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
ElceeStandaard Lid
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
17-8-2005 15:08
heb allebei gedaan. vroeger allround bandje. 5 uur spelen op een avond. nu draaien. gemiddeld ook zo'n 5 tot 6 uur per avond. Muziekmaken is intensiever dan draaien kan ik wel zeggen, maar het belangrijkste is dat je in beide gevallen vrijwel constant geconcentreerd bezig bent. Of ik nou gespeeld of gedraaid heb. de dag erna ben ik net zo moe. Voor mij een ander groot verschil is dat ik met mijn bandje gemiddeld genomen een stuk vroeger klaar was. Als DJ is het altijd nachtwerk wat het draaien weer zwaarder maakt.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
17-8-2005 15:57
ik heb ook een drive-in (wat verhuur ook wink ;) ) en ik speel ook in een groep : HUNT
ik kan ook wel zeggen dat 2 X 45 min. drummen razz :p véél zwaarder is dan 2 x 45 in draaien. of langer (drive-in)
je moet idd wel bij alle 2 opletten enzo mar toch vind ik drummen meer afzien.
niet dat ik het nit graag doe ofzo, integendeel..

music was my first love... wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
18-8-2005 00:04
ik heb wel een instrument bespeeld;
Piano.
en niet ff zo een beetje, maar op mijn top zat ik gemiddeld 2x2uur per dag te oefenen........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
18-8-2005 00:34

Tom schreef:

ik heb wel een instrument bespeeld;
Piano.
laugh :D Ik ook.
Beginnend met folk Dean blauw, groen en rood.
Totdat er een dag kwam dat de lerares zij dat ik beter kon gaan drummen sneaky :V

Tja, en dan ga je dus maar de verkoop van muziekinstrumenten in.

Martin.
kvm entertainment
LucStandaard Lid
18-8-2005 00:39

Tom schreef:

en niet ff zo een beetje, maar op mijn top zat ik gemiddeld 2x2uur per dag te oefenen........
Zelfde hier, ik zit al vanaf m'n 6e op de kruk dus die vingerbewegingen zijn er bijna letterlijk met de paplepel ingegoten. Ik ben ooit begonnen door m'n passie voor (jawel) de electronische geluiden van het keyboard. Zodoende ben ik er in verzijld geraakt en speel ik én piano én keyboard. Dat laatste heb ik ook nog gekoppeld aan de computer waar ik leuke miditrackjes mee maak. Voor in de toekomst ben ik zelfs heel stiekem aan het fantaseren over wat ik met m'n toetsen SAMEN met de drive-in kan doen.
LucStandaard Lid
18-8-2005 00:41

kvm schreef:

Tja, en dan ga je dus maar de verkoop van muziekinstrumenten in.
En dat doe je dus tegenwoordig? Heb je een eigen zaak of werk je ergens (waar als ik vragen mag?) in een muziekzaak?
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
18-8-2005 00:59

Luc schreef:

En dat doe je dus tegenwoordig? Heb je een eigen zaak of werk je ergens (waar als ik vragen mag?) in een muziekzaak?
Nee niet meer, heb ruim 15 jaar lang in Deventer gezeten en tevens een "opstart" gemaakt in Zutphen.
Inderdaad in een muziekzaak, ik woonde boven de winkel dus voor een groot gedeelte overdag en s'avonds werk.

Daarnaast geluidsverhuur en Disco. En eigenlijk alles wat daarbij kan horen.(o.a. studiowerk, video, presentaties, zang etc.)

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
18-8-2005 01:46

kvm schreef:

Beginnend met folk Dean blauw, groen en rood.
That brings me back laugh :D
Nog een paar: Loeshorn, pfffffffff de vingerkiller
Motzart
Beethoven
en stukjes welek mijn eigen leraar had geschreven.....
En last but not least per dag uur lang toonladders.......toonladders en toonladers.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LucStandaard Lid
18-8-2005 09:52

Tom schreef:

En last but not least per dag uur lang toonladders.......toonladders en toonladers.
Das tegenwoordig wel anders in de meeste gevallen. Ik heb het eerder allemaal wel moeten doen, maar mee "dood gegooid worden" is een ander woord. Tegenwoordig heb je van die "spelenderwijs" boekjes, met liedjes e.d. waar stukjes ladder inzitten en noem het allemaal maar op. Boeken met begeleidingscd's, boeken met complete stripverhalen erin... Vraag me af of dat alleemaal wel zo doeltreffend werkt als "dom" oefenwerk, toonladders spelen tot dat je er 's nachts nog nachtmerries van hebt, maarja het gaat tegenwoordig meer om het vermaak van het kind. Niet meer zo zeer dat hij als een dijk achter die piano zit...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)