Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 45 van 289)
Moderator(s): Dré
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
30-5-2004 21:34
Tja, ik snap niet wat je moet met mh's als je geen fatsoenlijke geluidsset hebt. Geluid is de basis, een discofeest kan zonder licht, maar niet zonder geluid.

Voor de rest moet je het zelf weten, ik heb je dit advies gegeven, dus als je verstandig bent koop je eerst een goede geluidsset.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-5-2004 11:09
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom mensen alléén aan de hand van een lijstje denken te kunnen bepalen wat iemand kan vragen.

Ik heb jarenlang op een lokatie gedraaid met twee hifi-cd-spelers, naar volle tevredenheid van het publiek. (Die waren gewend dat er niet gemixt werd.)

Mijns inziens is met name leeftijd, ervaring en draaikwaliteit bepalend voor de prijs, niet hoeveel lampjes iemand heeft, of wat voor cd-spelers. Dat wordt pas interessant bij de "grote" pro-licht- en geluidverhuurders, waar het om veel meer gaat dan wat licht en muziek.
EA SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2004
Laatste: 20-4-2005
Berichten: 9
1-6-2004 00:25

sylvia schreef:

Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom mensen alléén aan de hand van een lijstje denken te kunnen bepalen wat iemand kan vragen.

Ik heb jarenlang op een lokatie gedraaid met twee hifi-cd-spelers, naar volle tevredenheid van het publiek. (Die waren gewend dat er niet gemixt werd.)

Mijns inziens is met name leeftijd, ervaring en draaikwaliteit bepalend voor de prijs, niet hoeveel lampjes iemand heeft, of wat voor cd-spelers. Dat wordt pas interessant bij de "grote" pro-licht- en geluidverhuurders, waar het om veel meer gaat dan wat licht en muziek.
Denk je niet dat mensen meer kijken naar wat voor shows ze te bieden hebben. Als jij over redelijk goede DJ-apparatuur beschikt, gaan mensen er niet vanuit dat je een professionele eierbakker bent toch?
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
1-6-2004 08:57
Wanneer je installatie er gewoon netjes en verzorgd uitziet, zal het de klant niet interesseren of je met Denon of met DAP draait. De muziek is wat telt! Degene met een Denon kan een ontzettende kut avond neerzetten, en ook nog eens duurder zijn!

Denk dus verder dan Pioneer, Denon, scans, MH's en effecten, en steek je geld in eerste instantie in een verzorgde installatie met goede muziek. Het voorbeeld van Sylvia klopt dan ook als een bus!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-6-2004 09:40

EA Sound schreef:

Denk je niet dat mensen meer kijken naar wat voor shows ze te bieden hebben. Als jij over redelijk goede DJ-apparatuur beschikt, gaan mensen er niet vanuit dat je een professionele eierbakker bent toch?
Nee dat denk ik niet. Ik denk dat de doorsnee klant (daarmee bedoel ik in deze context de particulier die een feestje geeft) werkelijk geen FLAUW idee heeft wat het verschil is tussen DAP of Crown. Hoe zou iemand dat in godsnaam moeten weten als het 'm niets interesseert?

De opsommingen van apparatuur op websites van hobby-drive-in-shows (en dat bedoel ik niet negatief, ik reken mijzelf als 32-jarige met een fulltime baan naast m'n drive eveneens tot die categorie) en de lijstjes die ik hier soms voorbij zie komen, komen meer voort uit het feit dat de eigenaar zelf onwijs kickt op zijn spullen (heel begrijpelijk als je er hard voor hebt moeten sparen) en graag wil weten wat-ie mét die spullen nou waard is.

Maar echt waar: dat boeit de kleine klant niet. De klant wil een leuk feest. De klant wil aan jou als drive-inn vertellen in welke ruimte het feest is, hoeveel mensen er ongeveer komen en wat ze van de muziek verwachten. De rest, en dat is onder andere de beslissing over welke licht- en geluids apparatuur het beste aansluit bij de wensen van deze klant, laten ze graag aan jou over. Zolang je spullen er maar netjes en verzorgd uitzien, zal het de klant worst wezen of jouw Pioneer cd-speler een hifispeler of een CDJ-1000 is.

Een lijstje met apparatuur wekt géén vertrouwen bij de klant en is géén garantie voor een geslaagd feest. Wat wél vertrouwen wekt, zijn bijvoorbeeld goede mond-tot-mondreclame, de manier waarop een klant te woord wordt gestaan als-ie je voor de eerste keer belt, een goed verzorgde website, vermelding in de Gouden Gids, KvK-inschrijving en jouw vaardigheid om aan te voelen wat de klant van je wil en met een goed voorstel te komen.

Tarieven hangen aan lijstjes apparatuur is alleen interessant als je je spullen wilt gaan verhuren aan derden, bijvoorbeeld als middelgroot tot groot professioneel licht- en geluidsverhuurbedrijf.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
1-6-2004 12:03
Het is ook weer niet zo dat het geen één klant interesseert. Er zijn er ook die toch navragen of je met een beetje fatsoenlijk spul aankomt. Dat is ook (al is het maar vanwege de betrouwbaarheid) in het belang van de klant. Zeker bij grotere schoolfeesten wordt er best op gelet.

Mijn mening: de klant betaalt ook voor de apparatuur, dus hij heeft er recht op te weten wat hij krijgt. Vandaar een lijst. Als hij daar niks mee wil doen omdat het hem niet interesseert is het ook prima, maar ik geef de informatie in ieder geval wel.

Verder is het theoretisch mogelijk dat iemand met een houtje-touwtje DAP-set een leukere avond neerzet dan iemand met goed verzorgde topapparatuur. Maar in de praktijk zal het eerder andersom zijn: iemand die veel aandacht besteedt aan de kwaliteit en afwerking van zijn apparatuur zal vaak ook aan andere dingen meer aandacht besteden. Maar ik weet het: niet altijd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-6-2004 12:13
Ah ja, maar zodra de feesten groter worden, wordt het budget hoger en zullen er eisen worden gesteld aan de apparatuur. Daarom zeg ik hierboven ook met nadruk dat het gaat om particulieren die een feestje geven. Dit is volgens mij de doelgroep van de mensen met een (beginnende / hobby) drive-inn die in dit specifieke topic lijstjes posten.

Grotere feesten zullen sneller naar professionele verhuurbedrijven gaan, en dan worden natuurlijk de opties doorgesproken, inclusief lijsten en tarieven. Lijkt me logisch.

Maar de doorsnee particulieren met een feestje waarop pakweg 150 genodigden komen, willen echt niks meer dan fatsoenlijk licht en geluid voor de lokatie die zij (meestal) gehuurd hebben met leuke muziek en een aangename sfeer. Als jij ze ervan kan overtuigen dat jij in zo'n geval precies weet wat er nodig is, dan vinden ze het best. Ik heb in de afgelopen jaren nog nooit een klant aan de telefoon gehad die daar geen genoegen mee nam. (Maar ik ben aan de telefoon dan ook erg gewiekst happy :) .) Ze vragen hoogstens of je juist wel, of juist niet een rookdoos o.i.d. wilt meenemen.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
1-6-2004 15:11

Victor schreef:

Verder is het theoretisch mogelijk dat iemand met een houtje-touwtje DAP-set een leukere avond neerzet dan iemand met goed verzorgde topapparatuur. Maar in de praktijk zal het eerder andersom zijn: iemand die veel aandacht besteedt aan de kwaliteit en afwerking van zijn apparatuur zal vaak ook aan andere dingen meer aandacht besteden. Maar ik weet het: niet altijd.
Meestal zijn het toch juist diegene met de amateur-installatie die dit roepen.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
1-6-2004 15:17
Ook komt het nar de klant toe beter over als je een netjes afgewerkte set (apparatuur) neerzet. Daarmee bedoel ik netjes alle kabels uit het wegwerken. Kabels doe over de grond moeten lopen aftapen. Als je een tafel gebruikt er een zwart doek voor hangen, dat werkt ontzettend goed. Achtger het doek is het bij ons altijd ene kabelbende, maar niemand die het ziet. Kortom, een netjes afgewerkte set komt veel beter en rustiger over dan een pleur-maar-neer-set.
Maar dat is dan mijn bescheiden mening.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-6-2004 15:28
Maar ik blijf erbij dat een DAP versterker er net zo netjes uit kan zien als een Crown, voor de leek. Hoe het uiteindelijk klinkt, kan weer een ander verhaal zijn.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)