Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)
(509 reacties. Pagina 40 van 51)Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 11-4-2011 08:51 |
Gisteren setje terug gaan ophalen. De carnavalmensen zeiden dat de installatie om de paar liedjes uitviel. Meestal als er veel bass was. En dan ging het weer een tijdje goed. Ze hadden een stroomgroep van 13KVA (zo eentje dat ge gelijk ne grasmaaier aan moet draaien, dus niet gestabiliseerd veronderstel ik) en er stond slechts een dikke 5KW op de wagen, dus dat zou kwa stroom toch voldoende moeten zijn. Kan de oorzaak toch de generator geweest zijn? Toen ik het ging ophalen hebben ze het nog een kwartiertje laten spelen om te demonstreren wat er mis ging, maar alles speelde natuurlijk perfect. Ik heb ze dan toch maar 100 euro "korting" gegeven want het waren wel eerlijke en vriendelijke mensen, ze vroeger zelf niet achter korting ofzo. Misschien dat het met het wiebelen van de wagen ergens slecht contact gaf ofzo? | |
www.bigsoundsystems.be | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 9491 | 11-4-2011 10:08 |
ik zou toch maar eens kijken of je versterkers allemaal nog goed werken. En ik denk dat je niet het complete verhaal hebt gehad van je huurders. Of ze wilden korting hebben, of er is een reden waarom het geluid uitviel. Zoiets gebeurt niet "zomaar", en dan alleen als jij er niet bij bent | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 11-4-2011 10:59 |
Ze wilden geen korting, ik heb het zelf aangeboden omdat ze ondanks de problemen die ze ervaren hadden gewoon vriendelijk bleven, zelf de boxen van de wagen halen en in de aanhanger zetten etc. En dan was het langs mijn kant van "jammer dat het is tegengevallen, ik weet de oorzaak van het probleem (nog) niet dus ik geef wat korting" Ik kon ook niet met zekerheid zeggen dat het probleem niet bij mij lag (al zou ik niet weten waar, het speelde gewoon correct in mijn nabijheid) Kwestie van toch geen slechte naam te creeren. Kan warmte het probleem zijn? Er zat wel wat stof in/tegen de schuim van de versterkers. Het rack stond wel vrij in de binnenkant van de wagen. Wat zou er dan met de versterkers mis kunnen zijn volgens jou? | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 11-4-2011 11:06 |
Tom denkt waarschijnlijk dat de elco's stuk zijn.. maar dan krijg je dus een vette brom of de boel gaat in de protect. Dus ik denk dat dat het probleem niet is ( zou je toch wel gemerkt hebben neem ik aan.. ) Aan uit zou een temperatuur probleem kunnen zijn ja. Heb laatst ook iemand gehad met zon probleem ( veelste weinig koelruimte om zijn versterker heen.. ).. | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 11-4-2011 11:15 |
Het heeft een kwartierje "vollembak" gespeeld zonder problemen. Het klonk ook gewoon goed zoals het hoort. er zit een DCX voor dus in de clip kunnen ze niet gezeten hebben. De ruimte onder de wagen is nogal droog en stoffig dus de versterkers hebben wat stof gezogen, misschien dat dat het probleem was. Het was misschien ook wel warm onder de wagen gisteren + een generator in de buurt (die stond wel in de open lucht voor het ingangsgat onder/achter de wagen | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 9491 | 11-4-2011 11:20 |
Als je versterker uitslaat vanwege hitte, duurt het niet enkele seconden voordat hij weer werkt. Eerder een aantal minuten minuten bij geforceerde koeling. Ik denk dat bij een flinke hoeveelheid bas er te veel stroom uit de ag getrokken werd, Als je mazzel had is de ag in overbelasting beveiliging is gegaan, even later weer aangesprongen. Heb je een slechtere ag, dan gaat hij bij overbelasting een stuk langzamer draaien, valt het geluid weg omdat de spanning onder het minimum komt voor je versterkers om te werken, komt de ag weer op toeren, en speelt het spul weer verder. En goedkope China ag's geven vaak veel meer vermogen op dan ze werkelijk continue kunnen leveren. Een echte Honda bijvoorbeeld is niet voor niets 4x zo duur | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 11-4-2011 11:26 |
Tom schreef: Als je versterker uitslaat vanwege hitte, duurt het niet enkele seconden voordat hij weer werkt.Eerder een aantal minuten minuten bij geforceerde koeling. Hangt een beetje van de versterker zijn beveiliging af. Maar het cheapo aggregaat verhaal is ook heel goed mogelijk... Eigenlijk moet je gewoon altijd een gestabiliseerd aggregaat hebben. Wat voor versterkers heb je gebruikt? | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 11-4-2011 11:50 |
een P2000 en een Synq 3K6 beiden 4ohm stereo de uitleg was: het geluid viel plots weg, dan moesten we zachter draaien en als we weer een tijdje luider gingen viel het weer uit | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 11-4-2011 12:09 |
Totaal verschillende versterkers vallen nooit tegelijk uit tenzij er aan de voedingskant iets goed fout ziet. Denk eerder "stevige dip in de voeding, processor springt in de reset, moet opnieuw opstarten" of iets dat daar op lijkt. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 9491 | 11-4-2011 12:43 |
Die storing omschrijving komt dan behoorlijk overeen met dit: Tom schreef: Ik denk dat bij een flinke hoeveelheid bas er te veel stroom uit de ag getrokken werd,Als je mazzel had is de ag in overbelasting beveiliging is gegaan, even later weer aangesprongen. Heb je een slechtere ag, dan gaat hij bij overbelasting een stuk langzamer draaien, valt het geluid weg omdat de spanning onder het minimum komt voor je versterkers om te werken, komt de ag weer op toeren, en speelt het spul weer verder. Mogen we weten welke ag er gebruikt werd? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |