Forum > Geluid

Nieuwe geluidsinstallatie

(50 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
10-5-2004 10:57

Michael schreef:

Reemski ik wist het verhaal niet meer helemaal daarom maar dat peavey ze maakt kan zeker maarja bij de cresten stond toch netjes made in koerea of Taiwan dus het is geen europees bakje.
Hmm... Tsja, die koreanen en jappanners zijn denk ik iets goedkoper dan Amerikanen. Ik weet in ieder geval dan Crest van Peavey is, dat ik die bak niet bij andere heb gezien (geen enkele peavey-amp, dus neem aan dat ze niet aan OEMen doen) en dat mijn Peavey-bakken wel allemaal uit de USA kwamen. Maar ik heb dan ook enkel de duurdere series (CS en GPS).
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-5-2004 11:54
De duurdere serie is ook made in USA maar max moet dat ook weten dat de pv en de cpx'en uit Azie komen. Vergeet niet dit zijn de budget ampjes vand e topmerken gekocht om zo het hoofd te kunnen bieden aan de steeds zwaardere concurrentie in ampjes land.
Olé Olé heb nu ok AD!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-5-2004 12:30

Michael schreef:

Jazeker een palladium die een beter binnenwerk heeft dan een EP. Wie heeft je dat sprookje opgeknoopt?
Ik (en ik zei NETTER). En bij mijn weten doe ik niet aan sprookjes.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-5-2004 12:33

Michael schreef:

Dat de peavey exact dezelfde amp is als de crest cpx dat staat buiten kijf dat is echt 100% zeker en aangezien we hier over twee verschillende merken praten hebben we het dus over een oem product,
2 verschillende merken??? Hou je het nieuws nog een beetje bij? Crest is jaren geleden overgenomen door Peavey (bijna net zo erg als de "Mackie heeft EAW overgenomen" heiligschennis).

Er zijn toch wel wat negatieve berichten geweest over de CPX reeks.

Budget amp nodig? Kijk eens naar de V-reeks van American Audio. Veegt de vloer aan met de Palladium EN de Behringer versterkers (en is niet eens zo schrikbarend veel duurder).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-5-2004 13:00

Dré schreef:

Michael schreef:

Jazeker een palladium die een beter binnenwerk heeft dan een EP. Wie heeft je dat sprookje opgeknoopt?
Ik (en ik zei NETTER). En bij mijn weten doe ik niet aan sprookjes.
Ik blijf bij mijn stelling. De eerst serie van t. amp is me een amp uitgefikt en dat mag niet. Nu weet ik niet of palladium nu tweede generatie of ook eerste generatie is want er is sprake van twee verschillende modelllen. De eersten warwen bagger de tweede (waarschijnlijk de palladium) schenen de kinderproblemen (grote problemen) niet meer te hebben. T amp heeft nu ook een tweede generatie. Maar mij zegt dat genoeg en ik zal ook nooit te vinden zijn voor deze amps. een amdj is beter dan een EP of palladium maar kost ook meer. Ik was ook ooit van plan om deze te kopen amar doordat de modellen qua vermogen niet helemaal aan mijn wensen voldeden (of te zwak of te zwaar) heb ik amar de ep's gepakt ook voor de non behringer geluidssets van mij op de Ev sets na dan.

Dat peavey crest heeft overgekocht weet ik maar het zijn en blijven twee verschillende merken want er worden nog steeds crest amps en peavey amps gemaakt. Waarschijnlijk is dat peavey een fabriek in Azie heeft waar z de budget bakken maken.
Olé Olé heb nu ok AD!
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
10-5-2004 14:31
Goed, de Berhinger en de ADJ Amps ga ik naar kijken. happy :)
Maar het hangt er maar net van af wat voor speakers erop komen, ik denk dat ik gewoon eens moet gaan luisteren naar wat goed klinkt...

De ADJ Amps komen net iets boven de 500, dan zou ik iets inder de 250 per speaker over houden...
(onder de 1000 uitkomen is ook niet erg, maar het moet wel van kwaliteit zijn)
.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
10-5-2004 15:39
Als je nou je budget iets verruimt, dan kan je bijvoorbeeld de Lem D-400 kopen. Is het zeker waard, geluidskwaliteit is gewoon stukken beter. Daarnaast ook nog goed beveiligt (geloof ik). Het scheelt 330 euro maar dan heb je wel een veel betere set die beter klinkt, actief en veel beter uitbreidbaar is. Spaar dan wat langer door...

To michael,
Ik heb zelf altijd 2 K-112 op V-3000 (440 Watt 8 Ohm). Zet hem niet helemaal open maar 300 Watt krijgen ze echt wel. Ik heb nog geen last gehad van slecht geluid.
correct me if I'm wrong...
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
10-5-2004 17:20
nou, ik ben al 'wat langer' aan het doorsparen...
Eerst dacht ik aan 600-700 euro...
1200 euro lijkt me wel weer iets te duur worden. sad :(

Laat ik nou maar eerst uitgaan van dit maximum en als dat echt niet blijkt te lukken kan ik het altijd nog verhogen. Want bijvoorbeeld zo'n Dap k-112 oid. voldoet al aan al mijn eisen, waarom nog duurder?
.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
10-5-2004 17:50
Omdat je met een budget van 1000 euro automatisch op een K-112 (of behringer B1220 ofzo)) op V-3000 uitkomt (mogelijk is nog palladium of ep). Hier heb je idd nog uitbreidingsmogelijkheden genoeg. (Voordat je trouwens voor K-115 zou kiezen zou ik overigens eerst nog eens naar een K-112 gaan luisteren).

Maar die Lem D-400 zit gewoon in een totaal andere klasse. Actief, VEEEl beter geluid, steviger, beter beveiligt. Dap is gewoon budget. Lem is gewoon goed merk. Dit zal ook terug te zien zijn in levensduur, reperaties (service) en restwaarde. Verder is de Lem ook later nog bruikbaar bij grotere set's.
correct me if I'm wrong...
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
10-5-2004 17:58

ME schreef:

Omdat je met een budget van 1000 euro automatisch op een K-112 (of behringer B1220 ofzo)) op V-3000 uitkomt (mogelijk is nog palladium of ep). Hier heb je idd nog uitbreidingsmogelijkheden genoeg. (Voordat je trouwens voor K-115 zou kiezen zou ik overigens eerst nog eens naar een K-112 gaan luisteren).
voor 1000 euro zijn er nog veel meer speakers dan alleen die. Ik ga zowiezo nog een keer luisteren naar de speakers.
Maar die Lem D-400 zit gewoon in een totaal andere klasse. Actief, VEEEl beter geluid, steviger, beter beveiligt. Dap is gewoon budget. Lem is gewoon goed merk. Dit zal ook terug te zien zijn in levensduur, reperaties (service) en restwaarde. Verder is de Lem ook later nog bruikbaar bij grotere set's.
Heb jij deze speakers dan?
Is actief dan altijd positief?
Ik vind het wel lekker om je versterker dicht bij te hebben, dan kan je goed zien wanneer hij clipt.
En een K-115 oid. is later ook nog bruikbaar met een sub (lijkt mij), het hoeft van mij ook allemaal (nog) niet zo groot, feesten tot 100 man ofzo, voorlopig. Wel is het idd verstandig om in de toekomst te investeren, met die Lem speakers zou ik grotere set's kunnen maken...
Maar het is toch ook weer erg duur.
.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)