Forum > Algemeen Forum

kelderruimte

(34 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
2-1-2004 23:24
olie en gas branden en verbruiken zuurstof.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
2-1-2004 23:36
zo'n zibro petrolium kacheltje te zetten, een elektrische verwarming zou misschien wel een of andere storing teweeg brengen.
Die gebruik ik dus ook (as we speak). Enige nadeel; bij de verbranding komt (redelijk veel) vocht vrij. Elektrische verwarming geeft een droge lucht.
Elektrische radiatorkacheltjes maken weliswaar geen geluid, ze gebruiken erg veel stroom met relatief weinig resultaat. Een ventilatorkacheltje of een convertor-kachel geeft (veel) betere resultaten.

Verwarmen met de zibro (kamin) is niet goedkoop, maar elektrisch verwarmen is nog duurder.
(Mocht je een zibro kopen, koop dan een echte kamin (dus met naverbranding)).
Op de elektrische uitvoeringen zitten beveiligingen tegen te weinig brandstof, te weinig zuurstof, omvallen, te hoge/lage vlam en te lage batterijspanning

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
3-1-2004 10:39
De voordeligste optie, zowel qua aanschaf als voor het energieverbruik, is waarschijnlijk om de CV-installatie uit te breiden naar de kelder toe. Een flinke radiator, evt. met thermostaatkraan, en een ventilatiesysteem voldoet doorgaans prima om een ruimte goed droog te stoken.
Nadeel is natuurlijk dat er het nodige leidingwerk moet worden aangelegd. Maar samen met iemand uit je omgeving die een beetje handig is, is het aanleggen van een radiator meestal goed te doen. Belangrijkste waar je op moet letten is dat de radiator goed waterpas (recht dus) hangt, want anders kan het gebeuren dat er lucht in blijft staan waardoor de radiator gaat "borrelen".
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
3-1-2004 10:46
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 3-1-2004 16:31
Asl je in de boven liggende ruimte een radiator hebt staan, kun je hem heel makkelijk vertakken met een T setje door de vloer heen.
Bij de Gamma hangen daar keurige uitleg blaadjes over.

Gebruik idd wel een thermostaat-kraan, want je wilt zeker de temperatuur regelen.
Het geeft ook meerwaarde aan een huis als de kelderruimte bruikbaar is als extra slaapkamer.
Het is dan gewoon een extra kamer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DigdugStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 14
3-1-2004 12:39
idd ik heb alles goed bekeken en het zou eventueel mogelijk zijn om de CV door te trekken naar de kelderruimte toe.

atm ben ik bezig met de oude verf van de muren te doen zodat het ruwe beton is om daarnaa deze te kunnen behandelen met een waterafstotend product (aqua plan kelder epoxy).

ik zal jullie wel nog weten te vertellen wat er nog allemaal gaat gebeuren in de kelderruimte, ik vind dit een zeer interessante post omdat misschien nog mensen dit graag hadden kunnen doen!
still diggin'..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)