Forum > Geluid

Hulp bij balanced - unbalanced probleem

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
31-12-2014 18:31
Hallo Dré,

Dré schreef:

Wat is in deze grafiekjes precies wat?
Blauw is het referentie-signaal wat de SC-13 ingaat.
Groen is het gemeten signaal wat de SC-13 uitkomt.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-12-2014 18:33
Herhaling van bericht op vorige pagina:

Als in de onderste grafiek de groene bar de output is van de SC-13 dan hebben we OF een kapotte meting, of een kapotte kabel of een kapotte SC-13. In al die gevallen moet het kapotte hersteld worden voordat er wat zinnigs gezegd kan worden. Zo'n ding moet met gemak recht zijn binnen een half dB tussen de 50Hz en 15kHz.

Gebruikte ingang en uitgang? Aansluitingen gebruikte kabels?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
31-12-2014 19:21
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 31-12-2014 19:42
Hallo Dré,

Lag dus niet aan de SC-13, nou eigenlijk wel laugh :D .

Zoals je misschien weet heeft (of had) de SC-13 een foutieve L-R opdruk betreffende de RCA inputs op de behuizing staan, dat was ik dus helemaal vergeten.
Heb dus stomweg de opdruk aangehouden en mat dus elke uitgang, met "pink noise", zonder dat er een kabel (signaal) op de juiste ingang zat.
Als ik een muzieksignaal had gebruikt was het natuurlijk gelijk opgevallen, maar met "pink noise" mij dus niet.

Hieronder dan toch de goede meting van de SC-13:

https://www.dropbox.com/s/ulvzdqk4uo1zfla/smaart-SC-13-goed.JPG?dl=1

Weer een leermoment dus, weet nu hoe een "niet aangesloten kabel" er uit ziet in Smaart happy :) .

Heeft DAP de foute opdruk inmiddels aangepast?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-12-2014 19:41
Foute bedrukking? Het kan zijn dat m'n geheugen me in de steek laat maar er gaat totaal geen lampje branden. Foto?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
31-12-2014 19:45
Hallo Dré,

Dré schreef:

Foute bedrukking? Het kan zijn dat m'n geheugen me in de steek laat maar er gaat totaal geen lampje branden. Foto?
Bij deze...

RCA outputs hebben overigens ook dat probleem.

https://www.dropbox.com/s/hmfvvzscsgrlmqy/CIMG2510.JPG?dl=1

Deze afbeelding in de webshop is wel correct:
https://djdj.nl/cat/l/d1513.jpg

Deze dan weer niet:
https://djdj.nl/cat/l/d1513_detail1.jpg

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-12-2014 20:03
Zo dan. Ook nu heb ik weer lang moeten zoeken bij dit "zoek de verschillen" spelletje. Ik kijk namelijk naar de teksten in en uit en bij tulpjes naar de kleuren rood en wit (en niet naar L - R als ik zulke duidelijk gekleurde hints krijg). Het kan daarom best zijn dat ik, bij mijn weten, nog nooit een klant hierover gehoord heb (want er zijn weinig mensen die een wit tulpstekkertje in een rood chassisdeel stoppen).

Wel een lullige fout trouwens. Zal me niets verbazen als deze labelfout er nog steeds in zit. ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
31-12-2014 20:35
Hallo Dré,

Dré schreef:

.... Het kan daarom best zijn dat ik, bij mijn weten, nog nooit een klant hierover gehoord heb (want er zijn weinig mensen die een wit tulpstekkertje in een rood chassisdeel stoppen).
Inderdaad, maar laat ik vanavond nou net een zwarte RCA plug hebben gebruikt laugh :D .

Fijne jaarwisseling Dré en alle mede forum leden.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Da BeastStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-7-2013
Laatste: 1-1-2015
Berichten: 9
1-1-2015 15:36

PvG schreef:

Hoe heb je de bedrading van XLR naar tulp gedaan? Dus: wat heb je aan elkaar geknoopt van XLR pin 1,2,3 en tulp sleeve/tip?

PS: Met een telefoon ga je natuurlijk weinig testen vwb groundloops...
Heb gebruik gemaakt van een gekochte mini jack naar 2x XLR gebruikt waarvan pin 2 signaal en de andere verbonden tijd met de schield. Dit was om de verbinding te testen. De bedoeling is om met feestjes een extra mengpaneel aan te sluiten zodat je in dezelfde zaal staat als het volk.

Maandagavond gaan we de verbinding testen met een mengpaneel en hoop dat dit zorgt voor een hoger geluidsniveau dan met de gsm. Dat de verbinding werkt is inderdaad nog geen garantie voor het ontbreken van ruis en brom. Daar komt het mengpaneel voor in beeld. Ik houd jullie op de hoogte.
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 8-8-2024
Berichten: 134
2-1-2015 09:28

Webbie schreef:

Hallo Dré,

Dré schreef:

.... Het kan daarom best zijn dat ik, bij mijn weten, nog nooit een klant hierover gehoord heb (want er zijn weinig mensen die een wit tulpstekkertje in een rood chassisdeel stoppen).
Inderdaad, maar laat ik vanavond nou net een zwarte RCA plug hebben gebruikt laugh :D .

Fijne jaarwisseling Dré en alle mede forum leden.

Greetz Webbie...
De eerste review bij de SC-13:

Niveau aanpassing!
Door: TCMC
Er zijn van die momenten dat je net geen mixer bij de hand hebt, en je wilt een CD speler of een computer op een eindversterker of actieve luidsprekers aansluiten. Je mist dan de volumeregelaar. Soms kom je ook wat signaal te kort om een eindversterker volledig uit te kunnen sturen. Met deze stagecube heb je de volumeregelaar snel bij de hand en kun je de eindversterker volledig uitsturen.

Het grootste voordeel is toch wel de compactheid. Een ander voordeel is door het onbreken van de klankregeling, zodat de signaal ruisverhouding optimaal is en dat het geluid ook vrij blijft van lineaire vervorming. Jammer is dat de kleurstelling van de cinch sockets net verkeerd om is, vandaar 4 sterren.

TCMC

Was deze review nuttig? Ja

Allemaal een luisterrijk nieuwjaar gewenst, JD.
De stemming kleurt de weergave ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-1-2015 12:35
Waar TCMC volgen mij bij z'n review op doelt is dat het onlogisch is om de linker aansluiting rechts te plaatsen van de rechter aansluiting. (wit-zit-links=links, rood-zit-rechts=rechts is logischer dan rood-zit-links=rechts en wit-zit-rechts=links).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)