Forum > Geluid

Shure SLX beta58 draadloze micro

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
12-4-2013 23:58
Dat is ook mijn idee hierover, daarmee dat ik in mijn vorige post zei dat ik dit niet graag doe.
Maar dat maakt het er niet gemakkelijker op, zoals nu bij de aankoop van een microfoon, ik zit al dagen te twijfelen wat ik zal aankopen, de ene zegt dit is beter, de andere zegt dat is beter en nog een andere zegt dit moet je kopen laugh :D
Ik denk eraan om morgen een ritje te maken van 170km om ter plaatste 3 merken te gaan uit testen.
Door dit forum heb ik nu 4 merken en modellen wat ik zeker eens wil horen.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 25-11-2024
13-4-2013 06:55
Vwb de akg en de line6: let eens op de gevoeligheid voor contactgeluid van de handheld. Ik wil je mening wel weten over de line6 (tov de akg).
't is maar een hobby...
JakeStandaard Lid
13-4-2013 10:02
Heel wat dealers gebeld en nergens is de AKG DMS70 op vooraad shut up :X
Line6, shure, sennheiser kan ik allemaal gaan beluisteren maar het setje wat ik zeker eens wil testen is niet op vooraad angry
Er zal niets anders op zitten dan het setje te bestellen in de hoop dat het aan mijn verwachtingen voldoet.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
13-4-2013 12:45
tja, en hier word heel mooi ten toon gesteld wat de enorme voordelen zijn van de prijswerking dmv webshops.
Waardoor een ouderwetse winkel bijna geen bestaansrecht meer heeft omdat de prijzen dan te hoog worden.
En als je dan in zo'n mooie grote store gaat kijken en luisteren, dan heb je meestal ook niet echt de juiste omstandigheden om eerlijk te vergelijken. en vaak heeft de verkoper geen tijd voor dergelijke details, die moet immers scoren! Het liefst binnen een paar minuten en niet na een uur gelul voor een mic.

Er zijn nog maar weinig echte muziek winkels over waar de verkoper het echt weet waar hij het over heeft, en de verschillen ook kan laten zien en horen. En het aantal verschillende modellen rijst ook de pan uit.

Ik denk dat je zelfs de EW145 vrijwel nergens in demonstratie kunt bekijken omdat 90% voor het goedkoopste model gaat; de 135.

Maar die 50 euro extra geven je echt een behoorlijke winst in feedback gevoeligheid en bij interview toepassing kan de mic net even dat stukje verder van de mond en toch goed opnemen zoals je hier op de foto kunt zien vlak naast de boxen en een zaal met ongeveer 150 mensen met prima geluid.

Zelf vind ik de AKG's vrijwel allemaal een stuk doffer klinken dan de prijs vergelijkbare Sennheiser, en de Shure's wat meer rauw, als je zulke subjectieve omschrijvingen mag gebruiken.
Shures doen het vooral goed bij bandjes, minder in de spraak toepassing, de Sennheiser's zijn in mijn optie meer all round.
AKG is niet mijn merk....
En Line ken ik niet, maar ik ga pas naar dat soort dingen kijken als ik prijstechnisch beter uit zou zijn dan bijvoorbeeld Sennheiser.
Want de merknaam is ook wat waard in de verhuur als je iemand zo'n lul ijzer in zijn handen geeft, is mijn ervaring.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PvGVIP Lid
13-4-2013 13:35
AKG D5 dof? Niet mijn ervaring.

Ik vraag me sterk af of je nu nog wel analoog moet kopen. Zoals voorspeld is de mixer markt in 2 jaar tijd bijna volledig digitaal geworden. Analoge tafels zijn 2e hands te koop voor oud ijzer prijs. Ik zou verwachten dat de grote verhuurbedrijven nu na de frequentieveilingen massaal overgaan op digitale signaaltransmissie voor draadloze mics (AKG DMS700, Shure ULX-D, ...). Voor kleinschalig gebruik/laag budget kom je dan digitaal in de ISM band, maar ik denk dat dat op de wat langere termijn waarde vaster is dan analoog (en je hebt een superieure geluidskwaliteit).

Wat ik niet snap is dat alleen AKG en line6 betaalbare digitale setjes aanbieden.
't is maar een hobby...
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
13-4-2013 16:37
Daarom dat AXIENT en UHF-R nog steeds analoog blijven en dat Sennheiser enkel digitaal aanbied in de 9000 series ...
JakeStandaard Lid
15-4-2013 11:11
Ik heb het geluk gehad gisteren de microfoon DHT70 D5 handzender met D5 cel te mogen testen op mijn eigen instalatie.
Het was niet de draadloos microfoon maar wel de bedraade met dezelfde cel (D5) als de draadloze dus van klank net hetzelfde.

Die komen er bij mij al niet in, ze zingen even vlug als mijn huidige draadloze mics en de klank was niet wat ik had verwacht.
Je moet de mic ook dicht tegen de mond plaatsen anders moet het volume wat hoger en dan is het weer een gepiep door de speakers.
Mijn volgende test is de sennheiser EW 145 en enkele shure modellen.
PvGVIP Lid
15-4-2013 12:38
De D5 is een hypercardioide. Ja, da's anders dan een standaard SM58 cardioide.
Dichterbij praten is niet zo zeer nodig, wel goed richten: recht er voor, niet schuin (waarom zou de kop een platte kant hebben?). Gain before feedback heb ik geen issues mee: artiesten staan zingend voor een PA stack die ik vol kan uitsturen.
't is maar een hobby...
JakeStandaard Lid
15-4-2013 13:33
Ik stond op 5 meter voor mijn speakers en ik kon de gain niet genoeg open draaien om een mooi volume te krijgen anders had ik feedback. Mischien was de ruimte te klein want ik heb alles getest in mijn garage van 7x3x2.5
Volgende week kan ik hem eens testen in een ruime feestzaal.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)