Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 4 van 20)
Moderator(s): Dré
CivicskeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-6-2012
Laatste: 9-4-2023
12-9-2012 12:29
Ik sluit me helemaal aan bij hollender!! Ik vind het vooral jammer dat deze dingen al het "muziek" gebeuren alleen maar duurder maken, kijk maar eens wat dit doet met de kleinere verhuurbedrijven!
Om dan met he hele sync gedoe nog maar te zwijgen... Akkoord dat je als dj in de eerste plaats je platenkeuze moet onder de knie hebben... maar iemand die met een technics en rodec een goei set zal neerzetten zal dit zeker met deze ook doen!
Omgekeerd heb ik wat twijfels... het technische aspect van het draaien gaat volgens mij voor een groot stuk verloren door de jaren heen. Ik stel voor dat men eens een mix beluisterd van clubs uit 90's en dat eens vergelijkt met de manier waarop er tegenwoordig word gedraaid.
Met de technics-en moest je echt wel de juiste momenten weten uit te kiezen om in en uit te mixen of het ging de mist in... nu kan je in en uitmixen wanneer je wil, wat kan er mis gaan...

Van mij mogen ze dit hele boeltje schrappen en weer sl1200s maken.
Ik zal wss veel tegenwind krijgen door mijn reactie maar dit is mijn eigen mening met alle respect voor de dj s die wel met deze dingen werken !
Woede is een zwakte
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 20-11-2024
12-9-2012 15:45
+1!

Het zou mij niet verbazen als er een hele berg van de huidige DJ`s keihard door de mand vallen als ze ineens met een bak vinyl, setje Technics 1200`s en (bv) een Dateq XTC 1 ertussen geconfronteerd worden.
Er zijn ook een berg mensen die wel echt leuke dingen doen met Pioneers, waarbij de gebruikte effecten ook echt wat toevoegen, maar de hele manier van draaien is wel heel erg veranderd.

Edit:
Mijn jaren 70 Technicsjes zijn nog steeds de wereldstandaard na zoveel jaar, dat gaat de huidige Pioneer CDJ zeker niet redden!

Oeps, misschien een beetje offtopic shut up :X
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Schno009Standaard Lid
Sinds: 2-9-2007
Laatste: 7-7-2022
12-9-2012 15:58
Dit is misschien wel een eeuwige discussie, maar als DJ sta je er toch om het publiek te vermaken? Vervolgens maakt het dat publiek echt niet uit of je dat nu op een Nexus doet of een setje SL-1200's... Beide kun je op je eigen manier een show mee maken (bij de een wat harder werken als bij de ander, maar dat is altijd een persoonlijke keuze).

Vergelijk het met loonwerkers; het zal een boer worst wezen of een loonwerker met een oude International tractor het gras gaat maaien of een nieuwe John Deere, zolang het gras er maar goed genoeg afgaat.

Als ik hiermee tegen een zeer been trap is het IMHO pech, digitaal draaien met alle gemakken van dien is toch een beetje de tijdgeest van nu geworden. Met je draaimiddelen onderscheid je je niet meer mee voor de huidige jeugd, je muziekkeuze daarentegen wél en is gewoon het belangrijkste (altijd al geweest)

Ontopic; heeft iemand toevallig al foto's van de áchterkant van de Nexus gezien? Wat is nu de oplossing voor de RJ-45 aansluiting? Of was die niet verbeterd?
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
12-9-2012 15:59

Soundpower schreef:

Het zou mij niet verbazen als er een hele berg van de huidige DJ`s keihard door de mand vallen als ze ineens met een bak vinyl, setje Technics 1200`s en (bv) een Dateq XTC 1 ertussen geconfronteerd worden.
Zeker weten, ik zou niet weten waar ik mn USB stickje in moest stoppen en ik kan ook al geen gleuf vinden waar ik die grote verbrande cd's in moet stoppen laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
12-9-2012 16:14
Klant van me krijgt dit weekend klachten van de DJ ,het gaat niet luid genoeg op het podium.
Gemeten op het podium 117 DB.Ook dat is iets wat de spuigaten uitloopt.
JakeStandaard Lid
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
12-9-2012 17:20
Je zit dan al boven de wettelijke normen en dat enkel op het podium, ik vraag me af hoeveel db het in de zaal dan wel was.
voor sommigen kan het nooit hard genoeg gaan.
CivicskeStandaard Lid
Sinds: 16-6-2012
Laatste: 9-4-2023
12-9-2012 19:55
@ soundpower

man wij hebben gelijkenissen :-)
Woede is een zwakte
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
12-9-2012 23:13

eddy wally schreef:

Klant van me krijgt dit weekend klachten van de DJ ,het gaat niet luid genoeg op het podium.
Gemeten op het podium 117 DB.Ook dat is iets wat de spuigaten uitloopt.
Ach dat valt nog mee, ik herinner me nog levendig de dag dat ik eens de rider van DJ Hell in men handen kreeg
"Fullrange monitor system that can output 140dB SPL continuously is an absolute requirement"

En ja hoor, voor de performance kwam zijn tech even met industriële gehoorbescherming meten of het wel het geval was. Stond zomaar even een redelijke stack dV-DOSC + SB28 recht op de DJ te blazen ... gestoord is het.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-11-2024
13-9-2012 07:16
Dat je daar uberhaubt aan meewerkt.
Dikke monitor pakken en daarmee doet ie het maar.
Want als je monitor op 140 dB staat te blazen, hoeveel dB stond de FOH dan?
Te hoog monitornivo bij bands resulteert nou niet bepaald in een lekkere mix op je FOH.
Nou is dat bij een DJ wel iets anders, maar toch.

zaaleigenaar: mag de muziek wat zachter, ik krijg problemen zo.
Tech: nee sorry, dat is alleen de monitor van de DJ...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dimi_vStandaard Lid
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
13-9-2012 07:41
die sync functie voor het beatmixen is ideaal voor al het aanstormende BN-ers DJ talent wat de laatste mode lijkt te zijn. Zo'n modepop, Doutzen volgens mij, draaide laatst op Ibiza met dank aan Tiësto, zelfs Roxanne Hazes heeft nu 'de smaak te pakken' hoorde ik gisteren op de radio. En zo zijn er de laatste tijd nog veel meer van dat soort figuren die 'opeens' achter de draaitafels mogen staan, het ook nog 'goed' doen.

Ik ben bang dat de nieuwste hype een BN-er in de booth is ipv een echt goede DJ....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)