Forum > Geluid

Digimixer: Behringer X32

(187 reacties. Pagina 4 van 19)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
17-8-2012 13:23
zeer zeker :)

over die levertijd: er zijn zeker en vast shops die voorraad hebben. deze is echter héél beperkt, er waren afaik 100 consoles voor de hele benelux en die zijn doelgericht niet allemaal naar enkel de grootmachten verscheept. vrij veel consoles naar renters zelfs. de kans dat als je er nu eentje bestelt bij jan-met-de-webshop en dat hij overmorgen in de bus ligt is dus niet gigantisch groot
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
21-8-2012 22:44
Eerste impressie van mijn eigen X32: htf bouwen ze zo'n goede tafel voor zo weinig geld

De bouwkwaliteit is echt gewoon super degelijk, kan je makkelijk naast een SI Compact of een GLD leggen. Snelle faders, sterke knoppen, degelijke en dimbare led verlichting die heel helder gaat, duidelijk displays, etc...
Het is geen touchscreen voor de instellingen, wat zorgt voor een goede daylight readability op volle helderheid.
Structuur van de tafel zit gewoon goed in mekaar. Logisch opgebouwd, enorm veel direct access.
Qua setup heb je enorm veel keuzemogelijkheden, quasi alles is aanpasbaar of instelbaar, zonder onnodig gecompliceerd teworden. Een leek snapt op 15 minuten hoe dit ding functioneert.

Qua sound: een echte livetest is voor zaterdag, maar ik heb er eens een live recording over fiwi aan gehangen en beluisterd met mijn K702: dit ding klinkt gewoon prima. En dan bedoel ik overall, niet enkel de preamps. Ook de effecten, gates en comps zijn zeer netjes. Ook enorm veel instelmogelijkheden qua parameters voor deze dynamics en FX, dus je kan er echt alle kanten mee uit.

Voor 2600EUR koop je echt enorm veel mengtafel. Dit durf ik zo naast een SI Compact leggen (wel, 3 stuks met 2 S16 stageboxen voor de prijs van een SIC32 dan).
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
22-8-2012 11:02
Dat 'hoe' is waar meer mensen mee zitten... Het blijft een leuke cent, maar er is niks vergelijkbaars in dezelfde prijsklasse.

Is het een beetje het 'Playstation' verhaal, een console met verlies verkopen in de hoop winst te maken met games... je kan er alleen niet op gamen... en wat moet je achteraf voor zo'n tafel nog kopen, plugins, updates?

Zijn de andere fabrikanten gewoon duur, betaal je normaal te veel voor een merkje...

Zijn de componenten wel goed over de langere termijn, of gaat het binnen een jaar allemaal stuk, al schijn je 'direct' een andere console mee te krijgen...

Meen wel dat ze besparen op het productieproces ivm grootte, maar bespaar je daar echt 100en euro's per console mee vergeleken met andere fabrikanten en is het ook echt zo groot als ze zeggen?

Maken ze gewoon geen tot amper winst op dit ding, maar gebruiken ze het om de naam Behringer op een hoger niveau te krijgen zodat ze hierna alle prijzen omhoog kunnen trekken (en hopelijk ook de kwaliteit).

Hoorde ook dat in toekomstige firmwares er nog allerlei 'merk' plugins kwamen... Nu kunnen ze best Midas en Klark ertussen duwen, dat is dezelfde groep (en wat hang je eraan), maar lijkt me dat je voor Smaart ed wel wat geld neer mag leggen... of zou dat dan betaald gaan worden?

Uiteindelijk kost het ook gewoon geld om dat spul te maken, vanuit China de wereld over te krijgen en te verdelen, importeurs en winkels willen er nog een cent op verdienen en het verzinnen en uitwerken van zo'n apparaat en software is ook niet gratis.

Knap kunstje van Uli happy :)
vaj-ta-lie-tie
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-8-2012 13:54
Ik denk dat veel met development te kijken heeft eerlijk gezegd.
Ze hebben lang in-house ontwikkeld en de boot afgehouden, en dan ineens Midas en KT aangekocht in The Music Group, wat natuurlijk een massa aan know-how met zich meebracht.

Kijk naar Allen & Heath. Op veel vlakken zijn de GLD en de iLive akelig gelijk, maar toch kost een iLive het dubbel.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de X32 ontieglijk goedkoop is, maar aan de andere kant zijn er van geen enkel merk zoveel consoles in preorder verkocht (op zich weet ik dat niet zeker, maar als ik al hoor wat er enkel in de Benelux van preorders staat... dan moet het wereldwijd wel vrij extreem zijn).
De X32 is nog enkele maanden maar met mondjesmaat uit te leveren naast backorders, Soundcraft / AH / Midas / Presonus / ougouwadoedoe, geen enkel merk heeft voor zover ik weet een vergelijkbaar scenario meegemaakt. Dat zorgt er natuurlijk voor dat je als fabrikant een BERG componenten kan inkopen aan natuurlijk extreem goede prijzen, combineer dat met een hyper efficiënte fabriek in China en ik snap best wel hoe ze de kosten goed omlaag trekken.
Laat ons stellen dat ze voor elke GLD makkelijk 10 X32's hebben verkocht.

Blijft het natuurlijk wel inderdaad een héél sterk staaltje van Uli om dit voor mekaar te krijgen, als consument kunnen we er enkel beter van worden.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
22-8-2012 14:45
Iets heel belangrijk vergeet men,op welke rider zaal de naam Beringher staan?
Iedereen weet ook dat er véél beter en goedkoper is dan Pioneer maar men wil er niet mee draaien.
De juiste marketing gaat ook nog een rol spelen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
22-8-2012 15:11
Rider of niet, veel bandjes met eigen spullen moeten tegenwoordig ook bezuinigen,
veel verhuurbedrijven hebben het ook niet meer zo druk,
dus ik vind het niet zo raar dat je zo'n digi mixer met alles erop en eran ineens een hype ziet worden.

Dat is tien jaar geleden bijvoorbeeld ook gebeurd met de VX1000 DJ mixer.

Daar zat ook alles op wat een dj nodig had.....
Ze waren niet aan te slepen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-8-2012 15:30

eddy wally schreef:

Iets heel belangrijk vergeet men,op welke rider zaal de naam Beringher staan?
Iedereen weet ook dat er véél beter en goedkoper is dan Pioneer maar men wil er niet mee draaien.
De juiste marketing gaat ook nog een rol spelen.
Rider acceptancy is leuk als je moet werken voor bands die 1500EUR of meer voor een PA setje leggen, voor het gemiddelde jeugdfestival of kleine venue (waar deze desk op mikt) bestaat imho rider acceptancy niet. En dan nog, het is een zeer degelijke tafel, krijgt overal goede reviews en de sound is dik in orde. Enkele jaren geleden stond er ook op veel riders GEEN ALLEN & HEATH, maar ik moet de eerste nog tegenkomen die ooit zelfs een GL2400 geweigerd heeft.

De klant boeit maar 1 ding: klinkt het goed en gaat het luid genoeg. Iets wat prima zal lukken met een X32.

Ik bekijk het op deze manier: wat brengt mij het meeste op. Een X32 van 4000EUR (met FC en digisnake) die ik aan 125EUR per job verhuur, of een VI1/Pro2/SD9 van 15.000EUR die ik aan nog geen 300EUR per job kan verhuren omdat ze de markt ervoor totaal verziekt hebben.

Bottomline: wil je rider acceptancy afdwingen, tant pis, dan moet je er ook maar voor dokken. Das net zoals van die situaties waar er 4 bands op wedges spelen die in de prijs van de PA inbegrepen zijn, en er dan nog een 5e band bij komt die ineens draadloze neumanns en 6 stereo in ears op zijn rider eist. Kan ik prima mee leven, zolang de organisator akkoord is om de surplus te betalen. En dat laatste doet het hem nu net, zeker de helft van mijn cliënteel was al zeer blij met de huurprijs van de X32 te horen. Ongeacht dat er Behringer op kleeft, die argwaan veeg je al 90% van tafel door even aan te halen dat er Midas & KT tech in zit :)
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-8-2012 15:34
En over dat Pioneer verhaal: dat is op zich nog iets anders. In dat geval moet de "muzikant" ook effectief het materiaal zelf gebruiken. En vermits Pioneer alles staalhard market en zijn spullen in grote clubs pusht, wilt elke DJ er ook op draaien. Een DN3900 mag dan ook beestig goed zijn, de feeling is anders dan ze gewoon zijn. Tzelfde voor de Xone mixers.

Een FOH tafel echter is maar zelden hetzelfde. Ik heb nog niemand een rider weten indienen met daarop "IK MIX ENKEL OP EEN HERITAGE 4000" of "IK MIX ENKEL OP EEN MH4". De muzikant komt hier niet in contact met het materiaal, enkel de technieker. Die mag dan wel zijn favorieten specifïeren of wat richtlijnen geven, maar daar blijft het dan ook bij. Net zoals dat iedereen graag heeft dat het podium vol Neumann's staat, maar als er Shure of AKG op geprikt wordt zal er toch ook gewoon gemixt worden
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
22-8-2012 18:22
1 x bewerkt. Laatst door Eddy wally op 22-8-2012 19:35

bomdes schreef:

Ik heb nog niemand een rider weten indienen met daarop "IK MIX ENKEL OP EEN HERITAGE 4000" of "IK MIX ENKEL OP EEN MH4".
Inderdaad maar ik zie wel regelmatig voorbijkomen,geen Peavy,Geen Beringher enz...
Hetzelfde geld voor F.O.H.Geen zelfbouw hoewel er best aardige zelfbouwsets in omloop zijn.
Ik doe ook niet mee aan de merkenrace en stuur meestal op voorhand een lijst van wat ik wel heb en dat is tot hiertoe altijd goed gegaan en wanneer het op verdienen op aan komt kan je best op het podium staan en niet er voor of achter.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-8-2012 19:03
Er staat heel vaak "geen behringer" op, dat wel. Maar dat is nu wel begrijpelijk, wat heeft behringer tot nu toe gehad van mixers? Niks wat in iet of wat live situatie bruikbaar is :)

Die zelfbouwsetjes is imho nog iets anders. Er mogen dan heel wat goede zelfbouwsets zijn (ik gebruik ook met plezier mijn zelfbouwbassen), een merk geeft je toch op zich al enige zekerheid van wat je mag verwachten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)