Forum > Geluid

cd spelers of draaitafels

(170 reacties. Pagina 4 van 18)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-8-2003 15:07

Morpheus schreef:

Ook valt mij toch vaak op dat als er iets mis gaat met cd (bijvoorbeeld beschadigde cd) dat het dan ook altijd gruwelijk mis gaat (haperen e.d.).
Als er een kras in een vinyl plaat zit blijft hij meestal wel doorspelen en anders zet je hem gewoon een groef verder.. En het gebeurt toch verdomde vaak dat er een cd blijft hangen !
Ik heb een speciale test CD. Die heeft beschadigingen van 0 tot 3mm. Sommige spelers spelen de CD probleemloos af, inclusief de 3mm beschadigingen. Als ik zulke beschadidingen op een stuk vinyl zou hebben dan was EN de plaat niet meer af te spelen EN de naald zou gegarandeerd uit z'n socket gerukt worden!

Ernstig beschadigde CD's kunnen vaak weer helemaal hersteld worden d.m.v. simpele autopoets (of een duur flesje van een of andere poot uitdraaier als je daar gevoelig voor bent). Na poetsen heb IK nog nooit een CD gehad die niet meer af te spelen was (en ik heb toch menig verneukte CD door m'n handen gehad). Een verneukte plaat is nog maar goed voor 1 ding: Muurversiering.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
25-8-2003 15:20
mogen wij dan niet een copie van die focus cd hebben wink ;)?

en wat zou de uitslag zijn bij een axis 8?
Niet LEZEN wat hier staat aub...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-8-2003 18:56

Ritesh schreef:

mogen wij dan niet een copie van die focus cd hebben wink ;)?
Hoe had je dat gedacht? Die CD is fysiek en op een speciale manier BESCHADIGD. Hoe moet je dat kopieeren???
en wat zou de uitslag zijn bij een axis 8?
GOED! Hij speelt vrijwel de gehele CD af.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-8-2003 18:58
Ok Dre, weten we dat ook weer (het werd op een gegeven moment toch iets te technisch, nee dat krijg je niet had ik denk ik beter begrepen wink ;) )

Maar feit blijft wel, hoe zuinig je ook met je platen bent, dat die na veelvuldig draaien toch achteruit gaan, en ik heb er ook genoeg met butsen, en als Didier beweerd dat dit niet zo is (alleen bij het begin van een track?) dan heeft hij zijn platen nog niet genoeg gedraaid.

Wat ik feitelijk bedoelde is dat het toch eigenlijk stom is als je erover nadenkt? Een digitale bron op een analoog medium zetten? Ik ga toch ook niet met paard en wagen rijden terwijl het toch iets handiger is om de auto te pakken?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
25-8-2003 19:03
dat is dus het feit van wat vind je leuk he! ik bedoel modelbouwers kunnen kant en klaar de modelletjes kopen, maar ze willen ze nou eenmaal inelkaar zetten! Het is een kwestie van hobby, en wat de platenmaatschappijen betreft, die kan het niet schelen, die verdienen wel...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-8-2003 19:27

Sybrand schreef:

dat is dus het feit van wat vind je leuk he! ik bedoel modelbouwers kunnen kant en klaar de modelletjes kopen, maar ze willen ze nou eenmaal inelkaar zetten! Het is een kwestie van hobby, en wat de platenmaatschappijen betreft, die kan het niet schelen, die verdienen wel...
Ik ben het niet met je eens, mixen is mixen, je doet toch feitelijk hetzelfde? Je bent toch 2 stukken muziek gelijk aan het zetten? Ik vind het echt niet uitmaken of ik dat met cd's doe of met platen, ik denk dat het voor veel mensen toch de nostalgie en gewenning is, die maakt dat ze zeggen dat vinyl "cooler" is.

Zo straks als die Numark uit is, is het enige verschil nog dat je een cd'tje erin duwt ipv een naald op de plaat leggen. Poeh, nou, das wel heel wat anders laugh :D .

De enige reden dat ik nog met vinyl draai is (zoals voor veel mensen die al een collectie hebben), omdat er nog minder op cd te krijgen is, als dit niet zo was, kocht ik wel een ouwe goed klinkende draaitafel voor digitaliseren, en had ik mijn sl's nu wel doorverkocht om er met enige bijbetaling 2 leuke cd spelers voor in de plaats te zetten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MorpheusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 31
25-8-2003 21:32

Dré schreef:

Ernstig beschadigde CD's kunnen vaak weer helemaal hersteld worden d.m.v. simpele autopoets (of een duur flesje van een of andere poot uitdraaier als je daar gevoelig voor bent). Na poetsen heb IK nog nooit een CD gehad die niet meer af te spelen was (en ik heb toch menig verneukte CD door m'n handen gehad).
shocked 8O
Nooit geweten dat je zo beschadigde cd's kon 'repareren' !
Zijn er nog andere schuurmiddelen die je daarvoor kan gebruiken ? Bijv. tandpasta ofzo (schijnt namelijk ook goed te werken als je krassen op je horloge hebt, vandaar... laugh :D ) ?
Ik heb namelijk nog heel wat (software) discjes liggen die niet meer afspeelden door beschadigingen maar ik heb geen autopoets bij de hand...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-8-2003 01:22
Ik neem aan dat je de vraag stelt omdat autopoets nagenoeg niet te betalen is en al helemaal NIET goed verkrijgbaar is???

Tandpasta is een polijstmiddel. Autopoets is EN een polijstmidden EN een vulmiddel!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
26-8-2003 09:19
Stomme vragen, maar ik stel ze toch:
1/ Welke kant van de cd moet je poetsen
2/ moet je in een ronddraaiende beweging met de ronding van de CD meepoetsen,
of moet je van binnen naar buiten poetsen,
of maakt dat niet uit?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-8-2003 11:06

Tom schreef:

Stomme vragen, maar ik stel ze toch:
1/ Welke kant van de cd moet je poetsen
De kant waar geen tekst op staat (dus NIET de label kant).
2/ moet je in een ronddraaiende beweging met de ronding van de CD meepoetsen, of moet je van binnen naar buiten poetsen, of maakt dat niet uit?
Gewoon net zoals je je auto poetst (dus nooit rechte lijnen maar altijd ronddraaiende bewegingen "wax in ... wax out... Yes Sensei").
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)