Forum > Geluid

Ervaring met geluid op markten

(40 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
12-4-2010 13:32
Ik moet zoals uit mijn eerdere post blijkt Companion gelijk geven.
Ik ben er zelf nooit bij dus kan ik niets omroepen,ook is opstellen zoals je zelf zou willen niet altijd mogelijk wegens tijd of plaatsgebrek.
Theorie en praktijk is een hemelsbreed verschil.
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
12-4-2010 16:17

Tom schreef:

Companion schreef:

Hou er rekening mee dat de meeste kraamhouders geen luidsprekers achter hun kraampje willen. Een doorgesneden kabel komt regelmatig voor.
Zoals ik al eerder uitgelegd heb, het is de toon die de muziek maakt.
a/ boxen achter kramen staan bij mij altijd hoog, dus de kraam in kwestie heeft hoogop wat strooigeluid.
b/ een slimme truc om doorgesneden kabels te voorkomen is dat je aan het begin van de dag, en af en toe gedurende dag even omroept, dat als men het geluid te hard of te zacht vind, men even naar de geluidswagen komt en we het met plezier bijstellen. Dit word zeer op prijs gesteld.
Ja, Tom, je kunt het omroepen, maar luisteren is algemeen iets wat marktkoopmensen slecht doen. Behalve natuurlijk mensen met schoonloopmatten laugh :D
Op naar de volgende beurs...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
12-4-2010 20:50

eddy wally schreef:

Ik ben er zelf nooit bij dus kan ik niets omroepen,ook is opstellen zoals je zelf zou willen niet altijd mogelijk wegens tijd of plaatsgebrek.
Theorie en praktijk is een hemelsbreed verschil.
Het is een kwestie van huiswerk maken,
als het goed is, heeft de organisator een plattegrond van de straten/pleinen,
met daarop ingevuld waar alle kramen zijn.
Eventueel ook waar de standwerkers (mensen die moeten kunnen spreken) staan.

Al je dat allemaal netjes van te voren overlegd, kan je ook samen met de marktmeester een geluidplannetje maken,
alsmede meteen een tactisch kabelplan.
zo doe ik het tenminste altijd.
En dat werkt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
12-4-2010 23:20
Goed.

Ik ben vandaag even op zicht geweest bij beide locaties.. Het veld ben ik al het over eens om het geluid vanuit twee punten te pakken. (Gezien het veld(je) is dit heel goed te doen zelfs). Alleen even kijken of het een 100 volt systeempje word of niet natuurlijk.

De straat is een andere probleem, of ja uitdaging..

Zie het zo, de straat verdeeld over 2 KM loopt in een halve ronde. In het midden van die straat (op de 1 KM dus) ligt een café/ zaal die een band neer plant waarbij de zaal graag een flinke geluidsinstallatie wil.

We wachten weer af.

Mijn ideeën zijn als volgt.

* Op 5 plekken een setje (cd speler - versterker - twee speakers op statief) neer te zetten verdeeld over de straat)

Of

* 100 volt systeempje en dan om de 150/ 200 meter een hoorn/ 100 volt speakers neer te hangen. Echter heb ik hier wij een aantal vragen over...

- Hoeveel speakers/ hoorns kan ik door lussen met een 100 volt systeem?
- Hoeveel watt moet ik aan denken, per speaker?
- Is het ook bij 100 volt zo dat hoe langer de kabel, hoe slechter het signaal? Of beperkt dit zich t.o.v. normale speakers systeempjes?

Laatste vraag.

Ik weet dat hier in omgeving Venlo Lumar en Dirix zitten, beide in het wereldje van kraam verhuur en vele toebehoren. Weet niet of zei iets in die spullen hebben en vroeg me af of er in omgeving Venlo (van Roermand tot Eindhoven tot Nijmegen ofzow) bedrijven zijn die deze systemen hebben, en hier een leuke samenwerking in zien zitten?

We horen het wel weeeeeer laugh :D
En we hobbelen maar door!
AudiopartnerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2009
Laatste: 14-10-2022
Berichten: 115
13-4-2010 08:10
Je vragen zijn al door Companion behandeld, maak gebruik van iemand met ervaring en het materiaal, dan komt het zeker goed.

groet van audiopartner e-sonic.
Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen van NTi-Audio en Bedrock-Audio . Offerte service geluidsplan met EASE jr.
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
13-4-2010 09:23
Je kunt op een 100 volt versterker zoveel hoorns aansluiten als je wilt, zolang je maar onder het totaal vermogen van de versterker blijft..
dus als je een 250 watt versterker hebt kun je of 10 hoorns van 25 watt aansluiten of 25 hoorns van 10 watt, dit maakt niet uit.
ik heb trouwens misschien wel wat voor je, stuk of 20 hoornluidsprekers met Phillips plano 100v versterkers..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
13-4-2010 10:33
speakers op meer dan 100 meter uit elkaar plaatsen is niet altijd slim,
geluid gaat met een snelheid van ongeveer 330 meter per seconde,
1/3 seconde vertraging is al heel lang, de echo's van de muren kunnen de spraakverstaanbaarheid enorm verstoren.
Je word doodmoe als je in die herrie van echo's moet staan de hele dag.

Men zal het geluid als niet prettig ervaren als je de speakers te ver uit elkaar plaatst.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
13-4-2010 18:19
Ha Rickman,

Ik waardeer je nieuwsgierigheid en inzet maar je blijft vragen herhalen waar de antwoorden als basiskennis mogen worden beschouwd. Is het niet handiger het advies van ervaren mensen als e-sonic, tom en companion ter harte te nemen en dit uit te besteden ? Kun je altijd nog de kunst "afkijken" en het een volgende keer zelf doen, toch ?

Succes !
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
13-4-2010 22:57
Koen,

Ik waardeer je punt hiermee, maar (ja toch eigenwijs) wil ik de klus zelf doen.

Het veld ben ik inmiddels van overtuigd, en is voor mij meer dan mogelijk..

Nu blijft een klus en dat is de straat over.

De reden dat ik deze klussen zelf doe is dat de marktmeester een kennis van me is. Tevens wil hij op de route een band neer zetten die wij mixen. Juist hierdoor vind hij het belangrijk dat geluid van een en het zelfde bedrijf afkomt. Dit wil zoals ik in mijn vorige reactie al zei, niet zeggen dat ik niet wil samenwerken met een bedrijf ;) Mits de prijzen natuurlijk normaal blijven..

- Wat is hierbij dus belangrijk,

* iemand die een 100 volt hoorn systeempje heeft staan met behoorlijk wat bekabeling. En de benodigde horens voor 2 KM.

Mensen om op te bouwen zijn vanuit ons beschikbaar.

@ dj joe
Je hebt me email adres, telefoonnummer, weet me te wonen.. Ik hoor het dus wel ;)

Verder waardeer ik dus alle reacties die hieruit voortvloeien en neem ik deze zeker in me op, ook al ben ik nieuw op geluid gebied..

Van fouten leert me nu eenmaal..
En we hobbelen maar door!
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
17-4-2010 16:14
Op dit topic mag wat mij betreft een slot op wink ;)
En we hobbelen maar door!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)