Forum > Off-Zone

Ervaring met providers en website's maken...

(62 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
8-7-2003 18:55
Vind je het heel erg dat ik het frontpage gedeelte maar even oversla?
Dan maar wat langer bezig, maar RAD tools komen er bij mij niet in.
Geen frontpage/dreamweaver of whatever.
Alles lekker in Crimson Editor (syntax highlighting).
En mijn pagina's valideren ook zeker wel (en de meeste op xhtml 1.0 strict).

Iedere malloot kan tegenwoordig een 'webpagina' maken met dat soort programma's.
En jammer genoeg doet iedere malloot dat dan ook sad :(
Allemaal van die 'Ik ben Piet en mijn hobby's zijn...' enfin, je kent ze wel.
Ik erger mij daar zoooo verschrikkelijk aan!!!!

Als je niet weet waar je mee bezig ben, doe het dan aub gewoon niet!
----
Dat van die spaties ga ik ook maar proberen. Nou zijn mijn websites nou niet echt traffic-intensief, het is wel efficient natuurlijk.
Bovendien schrikt het een gedeelte van de copy/pastekiddies af.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
NiekvdBoomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 14-10-2003
Berichten: 17
10-7-2003 10:01

PatrickK schreef:

Vind je het heel erg dat ik het frontpage gedeelte maar even oversla?
Dan maar wat langer bezig, maar RAD tools komen er bij mij niet in.
Geen frontpage/dreamweaver of whatever.
Alles lekker in Crimson Editor (syntax highlighting).
En mijn pagina's valideren ook zeker wel (en de meeste op xhtml 1.0 strict).

Iedere malloot kan tegenwoordig een 'webpagina' maken met dat soort programma's.
En jammer genoeg doet iedere malloot dat dan ook sad :(
Allemaal van die 'Ik ben Piet en mijn hobby's zijn...' enfin, je kent ze wel.
Ik erger mij daar zoooo verschrikkelijk aan!!!!

Als je niet weet waar je mee bezig ben, doe het dan aub gewoon niet!
----
Dat van die spaties ga ik ook maar proberen. Nou zijn mijn websites nou niet echt traffic-intensief, het is wel efficient natuurlijk.
Bovendien schrikt het een gedeelte van de copy/pastekiddies af.
Nah ik vindt het onzin dat je tegen vb. frontpage bent. Ik weet zeker dat je aan mijn pagina's niet kunt zien dat ze in 1ste instantie voor het grootste gedeelte met frontpage zijn gemaakt. Wel voeg ik late php code toe in kladblok en haal de rotzooi van frontpage eruit..

vb ;

www.clan-hoofd.nl/pres/stjan/index.php

ben voor een basisscholen gemeenschap wat websites aan het maken :P
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
10-7-2003 10:23
Bij jouw pagina's misschien niet, geloof ik direct.
Maar jij voegt ook later PHP toe, dus weet je ook waar je mee bezig bent.

In de 1e plaats ging het over het gebruik van FP om pagina's te ontwerpen, en om ze daarna te perfectioneren.
Ik doe dat nou eenmaal niet omdat ik liever direct in (x)html werk.
Dat moet ieder voor zichzelf beslissen.

Het tweede punt ging over mensen die uitsluitend frontpage gebruiken om pagina's te maken, en er daarna niets meer mee doen (behalve publiceren natuurlijk).
Daar ben ik zeker op tegen, omdat je dan nog niet weet wat je aan het doen bent.
Dat soort mensen ( razz :p ) kunnen ook alleen pagina's maken als de server FP-extensies ondersteunt en zo. sad :(

Weet je dus wat je aan het doen bent, dan moet je zelf weten of je Dreamweaver of FP o.i.d. gebruikt voor het ontwerpen van de layout.
Maar haal dan in ieder geval de 'generated by' metatag weg wink ;)
Ik ga niemand voorschrijven wat ze moeten doen, ze luisteren toch niet naar me sad :(
Maar ik hoop dat meer mensen het besef krijgen om verder te kijken dan de GUI-editor.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
10-7-2003 12:25
Misschien even iets anders,
ik heb navraag gedaan op wat voor server ik mijn homepage precies draaid en dit is de informatie die ik kreeg:
Het is een windows NT 4.0 webservers inclusief frontpage extensies.
Verder wordt ook asp ondersteund.
Nu vraag ik me af kan ik hier gewoon normale programma's op laten uitvoeren, zoals Java (en dus geen Java-script).
Kan ik tevens invulformulieren van de site dan op de server op laten slaan in plaats van naar mijn mail te laten sturen?
Lost in Music
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
10-7-2003 18:54
mensen die uitsluitend frontpage gebruiken om pagina's te maken, en er daarna niets meer mee doen (behalve publiceren natuurlijk).
Daar ben ik zeker op tegen, omdat je dan nog niet weet wat je aan het doen bent.
Dat soort mensen ( ) kunnen ook alleen pagina's maken als de server FP-extensies ondersteunt en zo.
Er is niks mis met Front Page / Dream Weaver / Go Live etc.
Deze programma´s zijn gemaakt voor mensen die geen zin / tijd / het vermogen hebben
om zich in HTML te verdiepen. Waarom zou deze groep geen internet sites mogen maken volgens jou?
Je kan met bovenstaande programma´s tegenwoordig hele goede sites inelkaar zetten waarbij ECHT niet is te zien of ze nou met de hand zijn ingeklopt of met FP / DW of GL. Het kan kan helemaal geen kwaad om je in HTML te verdiepen omdat je dan weet wat er "onder water" gebeurt. Maar HTML is op zich maar een simpele mark up language dus zo spectaculair is het nou ook weer niet wat daar allemaal gaande is.

vooral dat
Dat soort mensen ( razz :p )
Beetje verwaand aan het worden?
*boom tss boom tss*
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
10-7-2003 23:21
mwah, mijn site is ook met Dreamweaver gemaakt... dit om de eenvoudige reden: heb geen zin om naast PHP en mySQL ook nog eens de basis van HTML te gaan leren!

en een groot voordeel van dreamweaver voor mij: ik kan met templates werken! de layout van mn pagina, is een template, wijzig ik daar iets aan, dan verandert dreamweaver dat in alle pagina's! en met normaal HTML zie ik me dat niet doen in 2 seconde...

natuurlijk ben ik het eens dat dreamweaver een hoop onnodige tags e.d. aanmaakt, maar zo'n intensieve site heb ik toch nog niet... (en btw, het word wel degelijk een profi site, dus niet zo'n 10 minuten hobbybob site'je.. wink ;)) www.hulcky.nl voor de geintresseerde!
Music is what feelings sound like...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
11-7-2003 00:07
Nutteloze HTML onzin in dreamweaver valt ERG mee. Veel erger word het als je met Frontpage gaat werken.

Wel zijn de codes van PHP binnen dreamweaver soms wat lang en omslachtig. Maar het gemak ervan.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2003 08:06
De reden dat ik zo tegen Frontpage opzie is de volgende reden: als je een website bekijkt zoals deze (die in Frontpage gemaakt is) home.hetnet.nl/~ferryalblas/ vallen me gewoon de schoenen uit, nee, dit vind ik oer secht, sorry. Het is van een klasgenootje van mij die beweert dat hij SUPER goed is in website's bouwen e.d. Toen dacht ik: nou, als hij ECHT zo GOED is dan zal ik hem denk ik wel niet na kunnen doen dus laat Frontpage maar zitten. Ik heb ooit een pagina gemaakt in gewoon Kladblok met HTML Code (duhh) en heel veel met plaatjes gewerkt. Dit vond ik echter mooi uitzien! Verder wil ik ook geen frames toepassen in mijn website denk ik.

Verder moet ik zeggen dat ik het nogal lastig vind allemaal een beetje... Ik heb eens een pagina willen bouwen in Licos, maar daar kwamen steeds die vervelende pop-ups EN het duurde een eeuwigheid voordat ik eens eindelijk alles correct had ingevuld. Later in Websitemaker (deze heb ik overigens nog: www.fiesta2003.tk) MAAR daar kan je soms gewoon niet inloggen om je site te updaten o.i.d. Kan dit voorkomen omdat ik heb gelezen dat je maar zoveel ruimte mag uploaden ofzoiets? En ben je erover heen zul je een tijdje moeten wachten voordat je weer kan inloggen en je site dus kan aanpassen?!?

Verder hebben wij ook een site: www.dierenspeciaalzaakdommel.nl met als provided Proximedia. Deze raad ik als sterkste af! Wij wachten nu al 2 (!) Jaar (echt geen grapje) op de website en dn zeggen ze: ja, hij is over een maandje klaar... en we betalen ook nog eens zo'n € 180 Euro PER MAAND!!! Daarbij kregen we wel een Computer van Gateway, met uitstekende service (dat wel moet ik zeggen) en internet aansluiting (gewoon via de telefoon). MAAR die computer hebben we al 10 X terugbetaald EN internetten via hun doen we niet meer want we hebben nu toch @Home. Verder zijn er nogal wat problemen met hun computer... Verder MOET je 4 jaar lid blijven, mag je je website maar 1 keer in de 2 maanden veranderen (verandering moet je door faxen/bellen/schrijven/mailen) en je kan je website niet eens zelf ontwerpen! Het enigste wat je moest invullen zijn de teksten, de knoppen, achtergrond kleur en eventuele foto's. Bah, wat een slecht bedrijf!

MAAR als ik de beste tot nu toe zou moeten kiezen, die wat ik heb gehad vind ik toch wel Website maker de beste, makkelijkste en mooiste. GEEN pop-ups, reclame ofzo, wel maar zéér beperkte ruimte op de site, je kan geen j@vascript o.d. invullen en het meest goede is een gastenboek dat je kan aanmaken. Maar er is iets wat ik nog niet snap: Jullie zeggen (sommige tenminste) dat je in @Home alleen een Gastenboek kon aanmaken en nog iets (d8 ik) MAAR als je dus iets maakt met php of j@vascript 'leest' de computer die code gewoon niet ofzo?

MVG Edie :-)
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-7-2003 09:43

Reemski schreef:

Nutteloze HTML onzin in dreamweaver valt ERG mee. Veel erger word het als je met Frontpage gaat werken.

Wel zijn de codes van PHP binnen dreamweaver soms wat lang en omslachtig. Maar het gemak ervan.
da's mooi, php type ik wel handmatig...

frontpage heb ik 3 jaar geleden ooit eens mee gewerkt, vond het toen kut, en heb nog geen zin gehad om het opnieuw uit te proberen... wink ;)
Music is what feelings sound like...
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
11-7-2003 11:33

Mr. Edie schreef:

De reden dat ik zo tegen Frontpage opzie is de volgende reden: als je een website bekijkt zoals deze (die in Frontpage gemaakt is) home.hetnet.nl/~ferryalblas/ vallen me gewoon de schoenen uit
Troost je, die site is met MS Office gemaakt. Dat is iets anders dan Front Page.
Kijk maar eens naar de source: "<html xmlns:mso="urn:schemas-microsoft-com:office:office">"
En, inderdaad, een site maken met Office wil je niet.. of, wil je misschien wel maar dat moet je niet doen.
Daarmee genereer je een hoop garbage in je html document.
Jullie zeggen (sommige tenminste) dat je in @Home alleen een Gastenboek kon aanmaken en nog iets (d8 ik) MAAR als je dus iets maakt met php of j@vascript 'leest' de computer die code gewoon niet ofzo?
@Home geeft je 5 MB web space om je site neer te zetten. Volgens mij bieden ze geen enkel script (mailto, guestbook etc).
PhP en ASP zal niet werken bij @home of bij elke andere provider die dit niet ondersteund. PhP en ASP zijn dynamische scripttalen. Is een beetje moeilijk om dat in een paar woorden uit te leggen maar eeeh het betkend zoveel als dat de pagina voor jou wordt gemaakt door de server (per gebruiker kan de inhoud verschillen (dynamisch). Een HTML document is statisch en is dus elke keer hetzelfde. Voor je ASP of PhP kunt gebruiken moet je er zeker van zijn dat de server hiermee overweg kan. Voor ASP heb je bijvoorbeeld IIS (Internet Information Server) nodig van Microsoft (of Personal Web Server) en op *nix gebaseerde systemen kunnen dit ook met chilisoft. voor PhP heb je... tja, PhP nodig..
Zonder deze toepassingen zul je alleen maar platte tekst zien ipv een pagina.

j@vascript / dhtml kun je bijna altijd en overal toepassen omdat dit een instructie is die door de browser wordt uitgevoerd en niet door de server.

wat is php: www.occhio.nl/v3/?page_id=49

wat is asp: www.aspzone.nl/artikelen.asp?artikel=1&categorie=Introductie
*boom tss boom tss*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)