Forum > Opmerkingen

Ideetje: foto forum?

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
3-7-2003 23:47

RonnieB schreef:

Dré schreef:

Kijk ook maar eens naar de responsetijd als je bij het J&H forum langsgaat (dus eerste binnenkomst). De server is daar gewoon SECONDEN mee bezig (terwijl zoiets met een paar slimme regels code binnen een paar MILIseconden gepiept kan zijn).
maar daar moet de database natuurlijk wel naar gebouwd zijn!
Ook. Een gedeelte van het probleem van Snitz zit hem in de ASP code (die is gewoon erg dom geschreven). Het grootste probleem is echter dat de code volledig gebaseerd is op ACCESS databases. Dus niks geen triggers, niks geen stored procedures, niks geen cursorloze paginering. Zo ongeveer ALLE voordelen van SQL server worden domweg NIET gebruikt.

Ze pretenderen het "beste" ASP forumpakket te leveren. Nou... Wellicht voor de hobbymarkt MAAR een beetje stevig forum met een paar duizend gebruikers en een half miljoen posts zou de Snitz software VOLLEDIG onderuit halen.

Overigens is hier een keer eerder een topic over geweest. In dat topic staan nog wel links naar forumsoftware die WEL goed (HEEL GOED) in elkaar zit.

Ter indicatie: Het forum waar we nu met z'n allen op zitten draait gewoon op een shared hosting account (niet te geloven maar er draaien echt nog iets van 100 andere sites op deze server) met een shared SQL server account (50 accounts op 1 server) terwijl er per maand zo'n 15GB doorheen gepompt wordt (ondanks m'n SUPER compacte code) en zo'n 6.000.000 hits op de server binnen komen (alleen al van deze site).

Als ik de code zo had geschreven zoals de heren van Snitz dan had ik nu reeds absoluut een dedicaded server moeten hebben!

(En iedereen maar klagen over de slechte performance van ASP (wellicht om hun eigen programmeerincompetentie te verstoppen ;-))
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HesselStandaard Lid
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 7-11-2013
4-7-2003 14:34

PatrickK schreef:

Ik heb ook wel eens ergens een aantal sterren gezien onder een naam, van 1 t/m 5.
Hoe meer sterren, hoe meer status.
Dat vind ik een goed idee, want ook als iemand geen vaste lezer is van dit forum, kan hij toch kijken of het antwoord op een vraag betrouwbaar is
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
4-7-2003 14:39
hmm idd goed idee...

maar bij sommige forums is het, 50 berichten 1 ster, 100 berichten 2 sterren, 500 berichten 3 sterren, enz...

dat zegt niet echt heel veel over de betrouwbaar heid
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
4-7-2003 14:43
Dit is wat "wij" nu al hebben met het status iets. De moderator, Administrator en Vipleden zijn de betrouwbaarste, en de n00b van de maand is dat meestal niet. Ik vind dat er voor dat idee wat voor's en tegens zijn. Voor: beter gedetailleerd hoe iemand's achting is. Maar ik vind het een groot minpunt dat als iemand bv 1 ster heeft dan kan dat zijn doordat hij op heel veel gebieden helemaal niks van af weet. Maar op het gebied van b.v. rigging juist heel goed is. En andersom is dat natuurijk ook zo, iemand van 5sterren kan van 1bepaald onderwerp helemaal niets van afweten, zodat je daar niet op zijn sterren kunt "vertrouwen".
Maar dat is MIJN mening...
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
4-7-2003 14:43

speakerfreak schreef:

hmm idd goed idee...

maar bij sommige forums is het, 50 berichten 1 ster, 100 berichten 2 sterren, 500 berichten 3 sterren, enz...

dat zegt niet echt heel veel over de betrouwbaar heid
Idd, want dan heb je van die mensen die allemaal onnodig berichten gaan schrijven om 5 sterren te hebben ! en het gaat om de inhoud van je berichten !
Maar toch zou ik het forum laten zoals die is ! Snel, makkelijk en zeer handig
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
4-7-2003 15:14
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 5-7-2003 19:15
Mensen die enig verstand van zaken hebben kunnen elk antwoord als dat nodig is met argumenten onderbouwen.
Dus als je twijfelt over een antwoord vraag dan gewoon door.
Uiteindelijk ben je natuurlijk altijd zelf verantwoordelijk voor je daden, en als je iets gaat uitproberen omdat iemand dat je gezegt heeft, loop je zelf het risiko.

Een sterrenbeoordeling vind ik onzin.
De één weet veel van elektronica, de ander van lichteffecten of 230volt.
Er zijn er maar weinig die all round zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
StefanStandaard Lid
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
5-7-2003 17:20
Wedstrijdje kleinste avater? Deze heb ik een hele tijd gebruikt op een ander forum (575 bytes)

Op got is er een systeem dat avaters groter dan 10kB door de user zelf gehost moeten worden. Alle users hebben dan ook de mogelijkheid deze zgn. "webicons" uit te zetten.
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
5-7-2003 19:11
Wanneer wordt die avatar-functie nou eigenlijk in gebruik genomen?
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)