Forum > Geluid

American Audio PXW 18P

(57 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
13-12-2008 12:14

Sick2 schreef:

De kasten van rcf zijn over het algemeen iets lichter +- 10 kg. Ikzelf had als het financieel mogelijk was voor rcf gekozen. Kasten zien er zoieso mooi uit. Staan naar mijn mening ook goed onder 2 srm-450's.
Ik heb ze overigens nog NOOIT gehoord. In verschillende forums spreekt men wel vol lof over deze kasten.
Ga eens luisteren bij een dealer, mackie swa1801 naast een rcf sub.
Het wordt dus sowieso geen Mackie-subs meer voor mij laugh :D Ik heb nu een setje SRS1500 (die zijn nog wel made in Italy en voorzien van RCF volgens de documentatie). Voorlopig blijf ik die tot grote tevredenheid gebruiken. Andere subs betekent in mijn geval ook meteen groter (ander) vervoer regelen... Maarja het kriebelt altijd, en mocht dat gebeuren dan ga ik zeker voor de RCF's. Wat nou het verschil in gebruik is van de 8001/2/3 (BR/BP/??) is me niet duidelijk. Specs lijken zelfde, alleen de 8003 heeft 1000 ipv 800 watt? Zal wel. Voordeel van BP is dat je woofer na een feestje met iets teveel bierconsuptie waarschijnlijk niet helemaal onder de spetters zit!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
13-12-2008 19:39
Dit topic staat vol met naar het schijnt,ik heb gehoord en men zegt dat.Wat voor een onzin is dat.Heb een goed jaar geleden samen met enkele andere verhuurders uit de streek een 20 tal SWA 1801 gekocht,wel daar moet de eerste speaker nog doorvliegen.Boxen welke men nog nooit gehoord heeft worden de hemel in geprezen en andere welke men ook nog niet gehoord heeft afgebroken,dit slaat nergens op. En onthoud dat de speaker welke hard gaat,zuiver klinkt,niet kapot kan en weinig kost nog steeds niet is uitgevonden.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
14-12-2008 10:49
In ieder geval goed om te horen dat het niet alleen negatief hoeft te zijn. Toch vind je op de Mackie-forums wel verontrustende berichten, maar klagers voeren altijd de bovenhand natuurlijk.

defecte SWA1501 amp/woofer
Over the last 16 months I have been plauged with many blown woofers in this model. In 2 cases the magnet at the rear of the speaker chassis had completely cracked all the way round, another one distorted causing it to short and blow the amp. At the moment i have yet another blown woofer that I have to replace.
gebroken magneet 1801
We have 2 1801's we have used very successfully for about 2 years. Just noticed at the last gig, the sub was not producing anything but some fuzzy sound. Checked the driver and it was frozen solid. Took the driver out of the cab to do some inspecting (thought for sure the amplifier went DC on us and cooked the driver)and noticed the Ferrite magnet had a crack all the way around the circumference of it.
Ontevreden over service in UK/opgeblazen SWA's
I am now down to 2 SWA1501 units, 1 working, 1 blown, I have spent a large forune over the years on Mackie Equipment and this is how I am rewarded. The blown SWA1501 is under warranty but I can't take it to the guy at (Certain Northern England Service Centre) because he simply does not honor the warranty reporting to Mackie that everything is over-driven.
1501 opgeblazen
Hi -- i see from these forums, that im not the only person to have experienced my 1501 frying itself.
...
he PCB is too fried to even bother repairing, and the damage is situated all around the GBU8J bridge rectifier towards the centre of the circuit board , as a matter of fact the full leg of the rectifier (the negative output) has completely melted, causing a hole about 3-4mm right through the PCB, and destroyed the tracks all around it!!!
Om maar iets op te pikken. Oriënteren op het net voordat je tot aanschaf overgaat kan nooit kwaad. Zo is het ook bekend dat de poorten/front van de 1801 flink kan rammelen.

Ik heb net pas de moeite genomen om de link over de Eminence te volgen, ik kom daar negens iets tegen over de 1801, dus onduidelijk hoe dat er met zoveel stelligheid wordt beweerd dat deze als replacement in de 1801 zou kunnen. Als dat al zou zijn zijn dan verontrusten natuurlijk wel de constateringen van TCMC.

Qua vergelijk van de Mackie en AA gaat denk ik alleen het uiterlijk op. ALS de Eminence er al in zou zitten is deze 'slechte' speaker al bijna net zou duur als de hele actieve AA sub. Experimenteren met een andere woofer in een nieuwe sub van zo'n 450 euro lijkt me in dit geval dan minder slim dan 2e hands 1801's...

Blijft staan dat je voor het geld van een SWA1801 ook RCF's 800X kan kopen.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
14-12-2008 12:33
Nog even korte reactie op Eddy,

De algemene informatie waar ik aan kom, heb ik hier op dit forum gelezen?
Dit lijkt mij toch enigszins betrouwbaar. Verder als ik iets lees of hoor, neem ik het niet aan
van een persoon of een poster, maar kijk wat meerdere mensen erover gezegd hebben.
Hierdoor krijg je normaal gesproken toch een vrij goed beeld van wat "goed" is en wat "slecht" is.
Over het algemeen onderzoek ik eerst een aantal producten voordat ik iets koop.
Ik ben er nu dan ook al 2 maanden mee bezig om nieuwe subs te kopen.


@Dimi mooie post happy :) , maar de OUDE mackie swa1801 (rcf geladen) is zeker een top baskast.

Verder ben ik van het woofer idee afgestapt, mede door de informatie van TCMC.
insomnia
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
14-12-2008 13:22

Sick2 schreef:

Nog even korte reactie op Eddy,

De algemene informatie waar ik aan kom, heb ik hier op dit forum gelezen?
Dit lijkt mij toch enigszins betrouwbaar.
Het is maar net wie het schrijft......
Hoeveel mensen hier op het forum weten waar ze het over hebben?
Hoeveel mensen denken het te weten?
En dan hebben we nog een flinke groep van "ergens horen zeggen" wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-12-2008 13:27

Sick2 schreef:

@Dimi mooie post happy :) , maar de OUDE mackie swa1801 (rcf geladen) is zeker een top baskast.
Vreemd, TCMC meld dit:

TCMC schreef:

In de oude SWA1801 zat overigens een B&C woofer van 4 Ohm met keurig nette Thiele Small Parameters, ook na 6 jaar intensief gebruik.
TCMC
In een bepaalde prijsklasse zijn sommige producten vrij populair, soms ook afhankelijk per land. Ook dat kan zorgen voor meer negatieve post. (uiteindelijk hoeft dat niets te zeggen over het product zelf)

Martin.
kvm entertainment
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
14-12-2008 13:34

dimi_v] schreef:

Toch vind je op de Mackie-forums wel verontrustende berichten,
3 van de 4 welke je aanhaalt gaan over de 1501.De 1801 heeft na 2 jaar 1 speaker kapot,wel voor dat gemiddelde bij wekelijks gebruik wil ik direkt tekenen.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
15-12-2008 00:04

KVM schreef:

Vreemd, TCMC meld dit:

TCMC schreef:

In de oude SWA1801 zat overigens een B&C woofer van 4 Ohm met keurig nette Thiele Small Parameters, ook na 6 jaar intensief gebruik.
TCMC
Ik dacht toch echt dat er een rcf woofer in deze kasten zat.
Features:
# RCF Precision high efficiency 18-inch woofer with high temperature inside/outside coil technology
swa1801 rcf

Ik zal het verder niet meer hebben over de mackie subs, mede doordat ik ze zelf niet gebruikt heb.
Ook zullen er nog genoeg andere zijn die wel voldoende ervaring hebben met de swa1801.
Deze zullen daar beter over kunnen oordelen dan ik.

Morgen krijg ik de twee pxw 18p kasten dan zal ik ze nog eens testen, tot hoeverre dit gaat in dit huis happy :) .
insomnia
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
15-12-2008 19:36
Weleswaar andere "luchtpoorten". Maar zou je de DAP LB184/k-18b ook niet in het zelfde rijtje kunnen plaatsen ? Ipv de twee roosters/luchtpoorten op de aa en mackie een grote luchtpoort/rooster bij de DAP's (aande voorkant) Zo evensnel gekeken iets minder een exacte copie dan de aa van de mackie, maar mischien wel soort van broertje (qua uiterlijk een beetje, maar qua prestaties misschien wat meer ?)
ja...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
16-12-2008 13:03
Heb beiden in bezit en hoor weinig verschil, heb wel indruk dat Mackie iets rapper clipt.Wat wel een groot verschil is zijn de afmetingen,gewicht en plaatsing handvaten.Bij de SWA lukt het nog net alleen,bij de DAP niet meer,kan natuurlijk aan mij liggen.Ook heeft de DAP een betere bescherming door middel van een rooster vooraan en natuurlijk het prijsverschil.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)