Forum > Geluid

Versterker in/uit schakelen dmv stroom erafhalen?

(48 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
26-3-2008 16:33

Dré schreef:

Is het trouwens technisch mogelijk om een schakelaar te maken (kopen) die _altijd_ de fase onderbreekt? Dus ongeacht hoe om de stekker is ingestoken?
Tuurlijk. Dubbelpolige schakelaar.
Hahaha, damn, dat was ff niet de bedoeling, slechte vraagstelling razz :p
Ik zal de vraag beter formuleren; bestaan er schakelaars (evt dubbelpolig) die _eerst_ de fase onderbreken en daarna de 0? (Ongeacht de richting van de stekker in het stopcontact).
Alles uit, behalve het licht!
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
26-3-2008 18:13
nromaal maakt het niets uit of de stroom er gewoon vanaf valt maar ik raad het af
ik heb bij mn palladium 900 welk 2 eindtrappen en mn speakers (monitoren) defect omdat er een aardlek kwam en daarom viel alles uit
toen ik alles weer aanzete werkte hij niet meer
dat was de enige versterker die ik op het moment aangesloten had
gelukkis is het bij die budget versterker gebleven en niet ook in mn xtreme versterkers gekomen
(probleem van de aardlek was dat ergens een kabel aan elkaar was gemaakt met een kroonsteentje de aardingskabel is los gekomen en rechtstreems aan de stroomlijn gekomen)
wat zou een leven zijn zonder geluid
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
26-3-2008 18:40
Hier gaan de versterkers gewoon met de powerswitch als laatste aan en als eerste uit.

Zeker als er een processor, equalizer, cross in het rack zit zou ik het niet doen, grote kans dat er schakel-knallen optreden die je speakers kunnen vernietigen.
En je houdt de inschakel piek binnen de perken.

Een enkel eindtrapje moet volgens mij geen probleem opleveren, maar toch die powerswitch zit er niet voor niets wink ;)
brabantse nachten zijn lang
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-3-2008 19:11

renevanh schreef:

Ik weet uit ervaring dat het geen kwaad kan, punt. Wat voor geintjes jij daarover wil maken moet jij weten, ik doe het vrijwel wekelijks.
Geloof je het niet? Dat moet jij weten. Wil je dat ik het bewijs? Ik mail je wel een loonstrookje, staat het duidelijk op.
Oh, is een loonstrookje het bewijs voor inhoudelijke kennis?

Cool.

Ik ben eind vorig jaar eens betrapt op het "monteren" van een gloeilampje: kaalgetrokken draadje in kroonsteen steken, op een wiebelig trapje in het halfduister, terwijl er een meneer met een klein kind om me heen aan het dralen was, zonder de stop er eerst even uit te draaien, met een schroevendraaier zonder isolatie-bescherming. Ging prima en ik zeg je: ik wist wat ik deed.

Ik fax je wel even mijn New-Line loonstrookje als bewijs dat er niks stuk is gegaan en dat iedereen het zo kan doen.

Mocht je je nu weer belachelijk gemaakt voelen, vat het dan a.u.b. op zoals het is bedoeld: een serieuze hint om met een technische onderbouwing te komen voor een technisch vraagstuk. "Ik en anderen doen het zo" valt wat mij betreft in de categorie "ik roep wat", en of je dan gelijk hebt of niet, is onmogelijk te bepalen.
Edit Mod: Sylvia: en aangezien niemand anders van de Moderators het deed, ben je bij deze Proeftijdlid.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
26-3-2008 19:31

Sylvia schreef:

"Ik en anderen doen het zo" valt wat mij betreft in de categorie "ik roep wat", en of je dan gelijk hebt of niet, is onmogelijk te bepalen.
Deze uiting snap ik niet.
Dit forum is er om ervaring uit te wisselen, maar als men dat vertelt hoe hij/zij het doet (en of er al dan niet gevolgen aan zitten) valt dat onder "ik roep maar wat"?
Als je dit consequent bekijkt moet iedereen die een ervaring deelt meteen maar proeftijdlid worden...
Oh, is een loonstrookje het bewijs voor inhoudelijke kennis?
Nee, natuurlijk niet. Dré maakte (op een niet zo'n prettige manier, vandaar dat ik uit m'n slof schoot) vrij duidelijk dat hij niet gelooft dat ik dit werk doe, en daar is een loonstrookje wel een bewijs voor.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
26-3-2008 19:42
Ik ken de heren bij Ampco redelijk goed, maar 1 ding snap ik niet helemaal in je verhaal, misschien lees ik het verkeerd hoor. Maar als je alles zo uit zet, zet je dan ook alles zo aan? (door middel van stekkers er in en eruit trekken?)

Want als ik mijn Carver aanzet en doe beide kanalen tegelijk, dan kan de groep er zo uit klappen (wel eens meegemaakt) Sindsdien toch maar even wachten op de klik.

Als je een heel rack aanzet zal dat toch ook niet altijd vlekkeloos gaan. (of zit er een soort delay in dat ze per stuk aangaan?)

Werk je bij Ampco als freelancer? Want ik begreep dat je ook een eigen bedrijf hebt.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
26-3-2008 20:07

renevanh schreef:

Nee, natuurlijk niet. Dré maakte (op een niet zo'n prettige manier, vandaar dat ik uit m'n slof schoot) vrij duidelijk dat hij niet gelooft dat ik dit werk doe, en daar is een loonstrookje wel een bewijs voor.
Ooh, ik geloof het best (en mijn schrijven wekte zelfs ook niet de suggestie dat ik het niet zou geloven). Ik zeg alleen dat ik je technische kennis dusdanig inschat dat IK je nog niet in de BUURT van een open flightcase zou laten (puur uit angst dat je iets zou slopen). Maar kisten rollen zal best goed gaan...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
26-3-2008 20:31
Lekkere versterker die stuk gaat als de stroom eens uitvalt. Dat kan namelijk ook gebeuren als er een zekering (of zoals iemand hierboven heeft meegemaakt: een aardlekschakelaar) uitklapt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
26-3-2008 20:40

dj-bart schreef:

Als je een heel rack aanzet zal dat toch ook niet altijd vlekkeloos gaan. (of zit er een soort delay in dat ze per stuk aangaan?)
Zover ik weet gaat dat nooit fout (want aanzetten gaat inderdaad dmv stekker erin). Misschien komt dat omdat de pdu's met C automaten zijn uitgerust (of de inschakelpieken niet zo hoog gigantisch hoog zijn). Een delay zit er in ieder geval niet in, versterkers zijn in het rack gewoon op een plugboard aangesloten.
Werk je bij Ampco als freelancer? Want ik begreep dat je ook een eigen bedrijf hebt.
Ik werk via Ambition bij Ampco.
Een eigen bedrijf heb ik niet, dat is een hobby drive-in wink ;)

Dré schreef:

Ik zeg alleen dat ik je technische kennis dusdanig inschat dat IK je nog niet in de BUURT van een open flightcase zou laten (puur uit angst dat je iets zou slopen).
Dan heb ik dat blijkbaar verkeerd begrepen (maar dan nog is de opmerking niet heel vriendelijk).
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
26-3-2008 22:36

renevanh schreef:

dj-bart schreef:

Als je een heel rack aanzet zal dat toch ook niet altijd vlekkeloos gaan. (of zit er een soort delay in dat ze per stuk aangaan?)
Zover ik weet gaat dat nooit fout (want aanzetten gaat inderdaad dmv stekker erin). Misschien komt dat omdat de pdu's met C automaten zijn uitgerust (of de inschakelpieken niet zo hoog gigantisch hoog zijn). Een delay zit er in ieder geval niet in, versterkers zijn in het rack gewoon op een plugboard aangesloten.
Om wat voor amps gaat het dan? Vast geen 8001's laugh :D laugh :D laugh :D

Maar in principe kan het uitschakelen via de stekker geen kwaad, dat de zekering eruit gaat kan ook gewoon gebeuren als je de schakelaar omzet (9 van de 10 keer gaat het goed bij mij in de opslag om te testen, de 10 de keer ligt de zekering eruit bij het inschakelen van een CA12...)
Crest versterkers hebben een zekering automaat gecombineerd met de aan/uit schakelaar, nog niet meegemaakt dat die eruit ging maar daar zou je even naar kunnen kijken (geen idee wat voor schakelaar er in een Palladium zit), mocht dat zo zijn gewoon zorgen dat er in het 'sleutelkastje' een sleutel van het rack ligt.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)