Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuwe top/line-array kast ( 4x8" )

(139 reacties. Pagina 4 van 14)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 20:53
Hat kastje kan 100% full range aan, ik gebruik het kastje vanaf ongevver 100-120Hz, naargelang welke laagkasten eronder staan.
Hoeveel man je ermee kan doen is afhankelijk of je ze vlieg of foh inzet.
Als je ze gaat vliegen, zeg 3mtr omhoog, kan je er een bijhoorlijke oppervlakte mee pakken, en dan is het de vraag hoeveel publiek je op de oppervlakte kwijt kan.

Aankomende weken heb ik een aantal "klussen" waar ik het systeem vol ga uittesten, daarna kan ik meer vertellen.
Als je zelf een klus heb waar je ze wil uitproberen is er, in overleg, wel wat mogelijk.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 21:04
Een in mijn ogen wat vreemde manier van tillen (zeker bij zwaardere kasten waar je, al was het maar vanwege de arbo waar OOK jouw klanten mee te maken krijgen, boven de ca. 25kg toch echt met 2 man moet tillen)). Normaliter ligt de hand OP de bar bij het stevigere tilwerk
www.new-line.nl/v/11473#
www.new-line.nl/v/11470#

Als je dan over handgrepen, gewicht, tillen en arbo hebt, vraag ik mij toch af hoe je dat oplos bij deze kasten, zeker vanwege het gewicht en de corect sneaky :V geplaatste grepen....
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
23-5-2007 21:42
Over slakken en zout gesproken zeg. Ga je je nu verdedigen door mij aan te vallen over producten waarbij ik geen F#CK te maken heb gehad bij het ontwerpen van die dingen. Doe normaal!

Wil je opbouwende kritiek of slijmerij? Ik begin het me af te vragen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
23-5-2007 21:51

ivo2 schreef:

Een in mijn ogen wat vreemde manier van tillen (zeker bij zwaardere kasten waar je, al was het maar vanwege de arbo waar OOK jouw klanten mee te maken krijgen, boven de ca. 25kg toch echt met 2 man moet tillen)). Normaliter ligt de hand OP de bar bij het stevigere tilwerk
www.new-line.nl/v/11473#
www.new-line.nl/v/11470#

Als je dan over handgrepen, gewicht, tillen en arbo hebt, vraag ik mij toch af hoe je dat oplos bij deze kasten, zeker vanwege het gewicht en de corect sneaky :V geplaatste grepen....
Moet je bij DAP zijn. niet bij DRÉ.
Want na mij weten maakt DAP de kastjes en zorgt DRÉ dat je ze kan kopen wink ;)
Freelancer in de noordelijke provincies
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 21:58
1 x bewerkt. Laatst door Ivo2 op 23-5-2007 22:07
Als je dan over handgrepen, gewicht, tillen en arbo hebt, vraag ik mij toch af hoe je dat oplos bij deze kasten, zeker vanwege het gewicht en de corect geplaatste grepen....
Over slakken en zout gesproken zeg. Ga je je nu verdedigen door mij aan te vallen over producten waarbij ik geen F#CK te maken heb gehad bij het ontwerpen van die dingen. Doe normaal!
Jou aanvallen???? waar zie je je naam staan ik vraag alleen
vraag ik mij toch af hoe je dat oplos bij deze kasten
Het plaatsen en tillen van de kasten.
Probeer altijd ALLE kritiek ter harte te nemen (ook al ben je het er niet mee eens). Valt me echt van je tegen (verwijderd door Dre uit zijn post)
Als je alle kritiek te harte moet nemen, kan je beste stopen waar je mee bezig bent, je krigt nooit alle neuze dezelfde kant op, ik probeer alleen uit te leggen waarom ik ze zo heb geplaatst, JIJ blijft na mijn uitleg doorgaan met je kritiek, je kan een uitleg van een ander ook ter harte nemen....
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 22:00
Ander idee, laten we een topic openen om het probleem rond handgrepen eens onder de loep te nemen???
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
23-5-2007 22:35

ivo2 schreef:

Ander idee, laten we een topic openen om het probleem rond handgrepen eens onder de loep te nemen???
Zeker goed idee, voor het uit de hand loopt (ik heb ook ooit naar die speakers gelinkt)
Overigens is het natuurlijk logisch dat je op dit forum kritiek kunt krijgen,

Jop

PS: Kastjes zien dr bruut uit
MB Audio systems
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-5-2007 23:54
Als ik die DAP kastjes zo bekijk zitten de handvaten weldegelijk goed en die op het "line array" kastje FOUT.

Die dappe kasten draag je naar mijn idee beide met 2 man met het front naar boven gezien de plaatsing van de handvaten. Dan heb je dus aan de bovenkant van het handvat veel ruimte nodig en dat is ook het geval.

Het "line array" kastje heeft de grote opening aan de onderkant wat het ding amper deftig draagbaar maakt met 2 man. In je uppie maakt het immers niks uit of je nou boven of onder veel ruimte hebt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
24-5-2007 01:02
Kan je de kast niet gewooen 'op z'n kop' tillen, en tijdens het stapelen omdraaien?
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-5-2007 01:31
Dan sta je of in de lucht te klungelen met zo'n ding, of je moet 'm eerst op de grond zetten en dan omdraaien (is de lak binnen no-time weg).

Ik zou zelf de handvatten toch ook omdraaien. In je eentje is het wellicht zo iets handiger (ben ik met Ivo eens) maar met z'n tweeën werkt het andersom veel fijner. 't Is dat je een verticaal handvat bij deze kast niet in het goede punt krijgt denk ik, maar anders zou dat misschien wat zijn? ( EAW heeft bijv. wel iets leuks gedaan door vliegstrip en handvat te combineren bij de NT serie, wanneer het vlak waar je vliegstrips op zitten iets langer was had zoiets misschien gekund?)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)