Forum > Off-Zone

Centraal Examens 2006

(208 reacties. Pagina 4 van 21)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-5-2006 23:54
Moet ik stiekem bekennen dat ik ongeveer ook zo ben. ashamed :$ Ik maak eigenlijk helemaal geen huiswerk, en heb het tot 4VWO weten te schoppen. De laatste weken moet ik wel een inhaalslagje maken om wat vijfjes weg te poetsen, maar dat moet wel goedkomen. Vanaf volgend jaar toch proberen het een beetje bij te houden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
11-5-2006 23:59
GOH... waar heb ik dat eerder gehoord ? laugh :D Ik heb de MAVO gehaald zonder ooit huiswerk te maken... zelfde geld voor de MTS... echter nu met het afstuderen in het HBO ben ik bang dat het toch wel eens de verkeerde kant op kan gaan sad :( moet nog 1 theorie vak en 3 praktijkvakken afwerken ... voor 13 juni!

Iedereen die binnekort examen moet doen... succes!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
12-5-2006 00:33
Bij mij is het altijd zo geweest dat ik in de les kon doen en laten wat ik wilde, dat pikte ik toch wel op. (gooien ze in de eerste en tweede ook nog een klas vol met alleen maar van die bollebozen, om de gewoonte nog wat in te slijten sneaky :V )
Verder zijn er thuis ook altijd veel leukere dingen te doen als huiswerk maken, dus dat deed ik dan ook werkelijk nooit. Alleen voor leuke projectjes wilde ik me dan wel weer totaal uitsloven.

Probleem is dat school op den duur toch moeilijker wordt en je dan toch ook huiswerk en handelingsdelen moet gaan maken, en nu kom ik helaas bijna niet meer van die ingesleten gewoonte af... sad :( Vooral handelingsdelen zijn één grote ramp.

Het klinkt misschien ego, maar het is niet zo bedoeld: Soms had ik gewild dat ik wat minder 'slim' was, zodat ik wel meteen vanaf het begin gewend was om ervoor te moeten werken... wink ;)
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
12-5-2006 00:39

René Eppink schreef:

Het klinkt misschien ego, maar het is niet zo bedoeld: Soms had ik gewild dat ik wat minder 'slim' was, zodat ik wel meteen vanaf het begin gewend was om ervoor te moeten werken... wink ;)
Ik voel met je mee renéwink ;)laugh :D
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
12-5-2006 00:41
Misschien moet ik eens een volgeladen truss op me rekenkamer laten donderen, zou dat helpen? laugh :D
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
12-5-2006 00:46
is dat niet zonde van de truss?razz :p

maar terug ontopicwink ;)

zoals ik al zei: je krijgt toch maar 1 kans voor je examen, her-examen tel ik dan even niet mee. Ik denk dat jullie allemaal liever iets op je gemak doen als vol stress, ga dan ook op je gemak je examen in en neem je tijd. Je hebt meer dan genoeg tijd...wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-5-2006 02:15

René Eppink schreef:

Soms had ik gewild dat ik wat minder 'slim' was, zodat ik wel meteen vanaf het begin gewend was om ervoor te moeten werken... wink ;)
Snel iets op pikken heeft naar mijn mening niet heel veel met slim te maken, wat is tenslotte de definitie van slim? Iemand die een groot probleem oplossend vermogen heeft? Of iemand die dat probleem oplossend vermogen pas deels bereikt na er jaren voor gestudeerd te hebben?

Ik pik ook snel iets op en ben daardoor net als jou ontzettend lui als het om schoolzaken gaat (ja ik zit met mijn bijna 26 jaartjes ook nog aan de studie en das alleen maar omdat ik zo stom was op mijn 19é full time te gaan werken ;-)), helemaal als je ernaast ook nog eens een 40 urige werkweek hebt en leukere dingen kan doen (zoals het onderhouden van de site, testen gear etc etc) is de gemakzucht er snel om het schoolwerk maar niet te doen.

De enige manier om mij aan het werk te krijgen is me iets te geven wat maar niet in 1 keer wil lukken, in zo'n geval moet en zal ik het af hebben voor ik aan wat anders begin.... al moet ik een nacht doorhalen, het moet en zal lukken. Ik kan het namelijk niet uitstaan als ik niet in staat ben iets snel op te lossen.

Op mijn huidige HBO opleiding ga ik er ook weer op de sloffen en 2 vingers in de neus doorheen en hoef ik er niets voor te doen, aangezien ik toch een beetje uitdaging zoek stap ik volgend jaar over naar een academische studie mocht ik daar tenminste toegelaten worden. Anders word het gewoon de huidige opleiding uitzitten.

Slim is de persoon die het licht uit heeft gevonden, slim is iemand die weet hoe we binnen een mum van tijd van ker afval af komen zonder het 500 jaar op hoeven te slaan, slim is iemand die slapend rijk kan worden ;-)
Al het andere is naar mijn mening niets anders als bovengemiddeld bijdehand of pienter en dat hoeft nog niet eens gerelateerd te zijn aan een opleiding want zolang er nog studentes zijn van University of college die geloven dat ik straal jager piloot in het weekend ben dan vraag ik me wel eens af wat voor les ze krijgen op de uni ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
12-5-2006 07:52
Ik moet gelukkig nog een jaartjehappy :)

En dan s zien wat ik ervan bak.. ( weet wel dat ik examen doe in wiskunde en dat zou nogal pittig zijn.. )
Soms..
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
12-5-2006 11:39
1 x bewerkt. Laatst door Djsteev op 12-5-2006 12:02

big bang schreef:

MBF schreef:

djsteev schreef:

[..]
Wat dacht je van je diploma laugh :D . Dat papiertje is toch je hele toekomst! Ik hoef ook niet perse een laptop. Ik heb liever dat ik zeker slaag een geen laptop krijg dan met onzekerheid en stress zit en wel een laptop krijg. happy :)
En sowieso de lange vakantie daarna. Eindelijk een vakantie waarin je echt helemaal niets hoeft te doen wink ;). Ik geloof dat ik in de week na mn diplomauitrijking zo'n beetje fulltime feestbeest ben geweest.
Ja oke, maar voor mijn gevoel is het de afgelopen paar jaar alleen maar vakantie geweest razz :p En zowiezo, vakantie kan je het niet noemen, ik ga aan het werk, sparen voor nieuwe gear wink ;)

Laptop is natuurlijk altijd mooi meegenomen, alleen moet ik hem zelf bijelkaar sparen. Het papiertje, daar gaat het allemaal om, dat weet ik of course wink ;) Toch zegt het me nu nog niet zoveel..

René Eppink schreef:

Het klinkt misschien ego, maar het is niet zo bedoeld: Soms had ik gewild dat ik wat minder 'slim' was, zodat ik wel meteen vanaf het begin gewend was om ervoor te moeten werken... wink ;)
Dat gevoel heb ik soms ook...
Carpe noctem
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
12-5-2006 11:57

Reind schreef:

Snel iets op pikken heeft naar mijn mening niet heel veel met slim te maken, wat is tenslotte de definitie van slim? Iemand die een groot probleem oplossend vermogen heeft? Of iemand die dat probleem oplossend vermogen pas deels bereikt na er jaren voor gestudeerd te hebben?
Je moet het zoeken bij intelligent en het hebben van werklust. Als je intelligent bent heb je minder werklust nodig om dingen te snappen / leren. Ben je niet zo intelligent dan kun je met werklust ook een hele boel bereiken.

Kijk bijvoorbeeld eens naar het van biologie. Voor biologie hebben we 4 dikke pillen met leerstof, die je nagenoeg niet nodig hebt om de examenopgaven te maken. Deze examenopgaven bestaan vaak uit praktijksituaties waar je intelligent voor moet zijn om deze op te lossen. Ookal ken je de 4 boeken tot de laatste bladzijde uit je hoofd, dan hoef je nog niet persé de opgave te kunnen oplossen.

Op het VWO wordt je dan ook meer getoetst op intelligentie dan op kennis (werklust), wat ik een goede zaak vind. Ikzelf heb de ervaring dat ik al 2 jaar mijn biologieboeken niet heb opengeslagen en toch 8en en 9ens haal op mijn tentamens (die bestaan uit alleen examenopgaven van de afgelopen jaren). Heel af en toe oefenen met een examenbundel en ik ben klaar.

Ik ben dus van mening dat slim zijn overeenkomt met een grote intelligentie hebben, en dús een groot probleemoplossend vermogen heeft. Uiteraard heb je ook kennis van het vak nodig, die je tijdens je studie opneemt. Snel informatie oppikken heeft níet te maken met slim zijn.

Ik geloof overigens dat dit een mening is en niet een bewezen feit. wink ;)
Carpe noctem

Terug naar forum Reageer (zonder quote)