Forum > Off-Zone

Centraal Examens 2006

(208 reacties. Pagina 1 van 21)
Moderator(s): Dré
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
11-5-2006 13:26
Hallo,

De examens staan weer voor de deur en dit keer doe ik er zelf aan mee (eng eng) razz :p . Ik kan me herinneren dat er vorig jaar ook zo'n soort topic was maar die kan ik niet meer vinden.

Nog meer mensen examens?
Ik wens jullie allemaal veel succes!

gr
Wat?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
11-5-2006 13:28
In de offzone was dat, en daar kan deze ook beter naar toe.
Over die exames, dat heb ik gelukkig al gehad happy :). Mijn ervaring is dat als je eenmaal in de eindexamenklas bent gekomen, dat dat examen ook wel moet lukken mits je er even je best voor doet. Er wordt immers geen stof gevraagd die nog nooit eerder is getoets, alles is al een keer bij eerdere proefwerken/schoolexames gevraagd. Zorg verder dat je genoeg slaapt en wat te drinken bij je hebt op je examen. (Ik had een sterfgeval en dus ook een begravenis binnen de familie tijdens mn examens. Maar zelfs daarmee heb ik het nog gehaald, en ik was/ben wat schoolwerk betreft echt iemand die meer van de 6-jes was als van de 9-ens en 10-en wink ;))
Anyway, veel succes iedereen! happy :)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
11-5-2006 13:34
Offzone, ja niet aan gedacht daar hort ie natuurlijk thuis razz :p .

Ik moet me best doen, voor economie sta ik een 5.4 dat betekent dat ik een 5.6 moet halen. Geen probleem lijkt het zo maar wel als je voor economie vaak een 4 heb zoals mij. Voor wiskunde sta ik ook niet al te best. Ik ben al druk bezig met leren! Als ik al die drive in show sites zie met examenfeesten e.d word ik al zenuwachtig, Ik zou maar een examenfeest binnenkrijgen met mijn drive in.. en dan zelf gezakt zijn ! oeii.. niet aan denken shocked 8O
Wat?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
11-5-2006 14:00
Laat die drive in van je nou maar even met rust, dat kan altijd nog. Eindexamen moet NU wink ;). Ow, en ik ben ook geslaagd met een 5.4 voor wiskunde (mede door die begravenis, dat wel), dus dat je een vak hebt waar je iets minder in bent wil nog niet zeggen dat je zakt. Houdt het hooft koel, maak veel oude exames en zorg voor regelmaat (dat blijkt nog wel eens moeilijk te zijn; je moest jaren lang achter elkaar je bed uit komen voor school, en nu moet je oppeens jezelf tot leren aanzetten en uit je bed komenshocked 8O). Dan komt alles goed.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
11-5-2006 14:09
Hier nog iemand die examen moet gaan doensad :(

Veel lerenashamed :S maar dan heb je wel je havo diploma op zakhappy :)
Focus on the customer and the rest will follow.
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
11-5-2006 14:45
Drive in show laat ik met rust, maar ik bedoel als ik na de uitslagen toch een feestje binnen krijg dan ga ik die gewoon doen. Het is alleen zo raar dat je een feest verzorgd voor geslaagden als je zelf gezakt bent.

Het probleem is bij mij: Ik moet leren om te leren! Ik lees meer lesboeken dan dat ik ze leer, Ik probeer door oefenexamens te kijken wat er allemaal mis gaat. Gelukkig heb ik eerst Geschiedenis, nederlands en wiskunde (22 en 23 mei) en dan 6 dagen vrij om voor de andere 3 vakken te leren (niet dat ik daar DAN pas aan begin) Die 6 dagen zijn goed om toch nog het een en ander door te nemen.

Engels word een ramp voor mij! Het is niet te leren (leesexamen) ! Ik geef vaak verkeerde antwoorden omdat de mulitiplechoice vrage zo op elkaar lijken!

Ik heb al van die pilletjes tegen stress en voor conentratie (valeriaan) Ik hoop dat het helpt.

Wat ik altijd bij me zelf denk is: Nu leren, veel tijd in besteden (niet non stop leren want dat is niet goed voor je) en dan na de examens lekker 3 maanden vakantie.. heerlijk. happy :)
Wat?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
11-5-2006 15:02

MBF schreef:

Offzone, ja niet aan gedacht daar hort ie natuurlijk thuis razz :p .

Ik moet me best doen, voor economie sta ik een 5.4 dat betekent dat ik een 5.6 moet halen. Geen probleem lijkt het zo maar wel als je voor economie vaak een 4 heb zoals mij. Voor wiskunde sta ik ook niet al te best. Ik ben al druk bezig met leren! Als ik al die drive in show sites zie met examenfeesten e.d word ik al zenuwachtig, Ik zou maar een examenfeest binnenkrijgen met mijn drive in.. en dan zelf gezakt zijn ! oeii.. niet aan denken shocked 8O
Ik zou maar letten op dit soort grammaticale fouten. Straks halen ze er 0.3 punten vanaf en ben je het haasje ;)
Examens zijn niet zo moeilijk, maar het is voor mij dan ook al 7 jaar geleden. Op dat moment was ik wel in de stress, want ik moest een 4.3 voor wiskunde halen. Haalde een 4.7 :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
11-5-2006 15:04

MBF schreef:

Drive in show laat ik met rust, maar ik bedoel als ik na de uitslagen toch een feestje binnen krijg dan ga ik die gewoon doen. Het is alleen zo raar dat je een feest verzorgd voor geslaagden als je zelf gezakt bent.

Het probleem is bij mij: Ik moet leren om te leren! Ik lees meer lesboeken dan dat ik ze leer, Ik probeer door oefenexamens te kijken wat er allemaal mis gaat. Gelukkig heb ik eerst Geschiedenis, nederlands en wiskunde (22 en 23 mei) en dan 6 dagen vrij om voor de andere 3 vakken te leren (niet dat ik daar DAN pas aan begin) Die 6 dagen zijn goed om toch nog het een en ander door te nemen.

Engels word een ramp voor mij! Het is niet te leren (leesexamen) ! Ik geef vaak verkeerde antwoorden omdat de mulitiplechoice vrage zo op elkaar lijken!

Ik heb al van die pilletjes tegen stress en voor conentratie (valeriaan) Ik hoop dat het helpt.

Wat ik altijd bij me zelf denk is: Nu leren, veel tijd in besteden (niet non stop leren want dat is niet goed voor je) en dan na de examens lekker 3 maanden vakantie.. heerlijk. happy :)
Welk niveau?
Anders heb ik nog wat training.

Engels sowieso heeel vaak oefenen dan leer je jezelf een techniek aan, ben ik ook mee bezig
Focus on the customer and the rest will follow.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
11-5-2006 15:06
Vorig jaar heb ik mijn HAVO papiertje binnen gehaald.
Dit jaar ga ik voor het VWO, althans een deel daarvan.
Frans en Duits heb ik al binnen. Nederlands en Engels zijn geen probleem.
Ik ben nu aan het leren voor Biologie en Natuurkunde. Scheikunde en Wiskunde doe ik volgend jaar.
Ik merk wel dat ik nu lekker stressloos ben, elk vak dat ik nu haal is mooi meegenomen (dat scheelt volgend jaar weer tijd), maar als ik een vak niet haal is dat ook niet erg. Dan heb ik volgend jaar nog een kans.

Als ik op een gewone school door was gegaan met VWO zou ik daar sowieso 2 jaar lang fulltime voor op school moeten zitten, nu heb ik het 2e jaar lekker voor het grootste deel vrij. happy :)
Darth Crossfader
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
11-5-2006 15:11

MBF schreef:

Drive in show laat ik met rust, maar ik bedoel als ik na de uitslagen toch een feestje binnen krijg dan ga ik die gewoon doen. Het is alleen zo raar dat je een feest verzorgd voor geslaagden als je zelf gezakt bent.

Het probleem is bij mij: Ik moet leren om te leren! Ik lees meer lesboeken dan dat ik ze leer, Ik probeer door oefenexamens te kijken wat er allemaal mis gaat. Gelukkig heb ik eerst Geschiedenis, nederlands en wiskunde (22 en 23 mei) en dan 6 dagen vrij om voor de andere 3 vakken te leren (niet dat ik daar DAN pas aan begin) Die 6 dagen zijn goed om toch nog het een en ander door te nemen.

Engels word een ramp voor mij! Het is niet te leren (leesexamen) ! Ik geef vaak verkeerde antwoorden omdat de mulitiplechoice vrage zo op elkaar lijken!

Ik heb al van die pilletjes tegen stress en voor conentratie (valeriaan) Ik hoop dat het helpt.

Wat ik altijd bij me zelf denk is: Nu leren, veel tijd in besteden (niet non stop leren want dat is niet goed voor je) en dan na de examens lekker 3 maanden vakantie.. heerlijk. happy :)
Tijdens de lessen werd bij ons altijd aangegeven wat belangrijk was om te leren (alweer 7 jaar terug hoor, dus kan nu anders gaan). Dat markeerde ik dus. Toen ik thuis was ging ik alles opdelen en schreef ik alle stukjes die gemarkeerd waren over met de hand. Dus niet typen, maar schrijven. Het klinkt gek, maar als je zelf dingen schrijft, onthou je het beter dan wanneer je het leest.

Je moet het zo zien. Als je ergens langsrijdt en een verkeerdbord ziet, dan weet je na een half uur niet meer precies om welk verkeersbord het ging. Je hebt hem gezien, maar niet opgeslagen. Als je zelf het verkeersbord zou hebben neergezet, dan weet je na een half uur nog wel precies om welk verkeersbord het ging.

V.w.b. Engels: Schrijf tijdens het lezen korte kernwoorden op. Stel dat het stukje over Andrew gaat en dat hij een hondenkennel heeft, dan schrijf je op: Andrew > heeft hondenkennel. Komt er ander persoon in voor, dan kijk je wat deze persoon te maken heeft met de kennel. Bijvoorbeeld: Stewart > baasje van hond Max. Hond Max > logeert in Kennel. Hond Max > zorgt voor overlast. Andrew > boos op Stewart!

Op die manier ga je de verbanden wat makkelijker zien en wordt het makkelijker om de verbanden in de text terug te vinden. Probeer het maar eens. Neem dus gewoon een markeerstift mee, zodat je de belangrijke zinnen snel terug kunt vinden.

Ten slotte: Gewoon een Xbox 360 vragen van je ouders, omdat je zo nu en dan even goed moet ontspannen :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)