Forum > Geluid

zwalpen van de platter v.e. technics?

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-6-2005 01:31

nijhuisr schreef:

Dre, als je de fader eruit haald gaat de platter raar doen. omdat de totale controle weg is. hij zal dus niet stabiel draaien.
Ligt er aan. Ik heb het met mijn M3D getest (naja had een los gesoldeerde prin/knop tussen de goede spullen liggen toen ik mijn M3D's terug kreeg van de paintjob en schroefde dus natuurlijk de verkeerde er in) en daarbij kan het dus wel, echter zit daar de quartz lock buiten de fader (niet de klik in de fader maar een losse knop).

Hoe dat met een SL af loopt weet ik niet maar ik kan het morgen wel eens proberen... heb vandaag een andere arm voor die sloopbak weten te regelen dus hij moet toch uit elkaar.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
22-6-2005 01:33

nijhuisr schreef:

Dré schreef:

Als het groene ledje netjes constant brandt kun je de pitch fader er zelfs uithalen en nog zal de snelheid niet instabiel worden. De pitch fader doet namelijk niets als het groene ledje netjes stabiel brandt.
Dre, als je de fader eruit haald gaat de platter raar doen. omdat de totale controle weg is. hij zal dus niet stabiel draaien.
Ook als je de quartz lock jumpert?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
22-6-2005 09:17
Nee, dan niet. wel als je de jumper op het pitch printje maakt en je haald de hele pitch ass'y los van de hooftprint, dan weer wel. razz :p
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
22-6-2005 16:24

Dré schreef:

Poelmans schreef:

Kijk ook eens na of er gewoon geen pint gemorst is in je pitch? Dan loopt je pickup ook onstabiel (gaan de dots heen en weer).
Als het groene ledje netjes constant brandt kun je de pitch fader er zelfs uithalen en nog zal de snelheid niet instabiel worden. De pitch fader doet namelijk niets als het groene ledje netjes stabiel brandt.
@Tom: de platter van een technics wordt gefreesd, niet gegoten, en dat kan je heel duidelijk zien aan oa de ribbeltjes op de strobe dots en het zeer vlake aluminium onder de magneet (die je er kan afvijzen) ;)
Semantics. Het plateau wordt eerst gegoten en daarna aan een aantal kanten afgefreesd.
hmm dat word probleem, sinds het begin der tijden(2 jaar sinds ik hem gekocht heb;2de hands, hij had er ni echt veel problemen mee) moet ik zeggen dat alle lampjes zachter branden dan bij de nieuwste versie van de sl, dus het groene brand zachter en de rode ook.
moet ik om dat probleem op te lossen enkel de fader vervangen of de pitch print?(en is er een verschil tussen de nieuwe pitch faders/prints en de oude qua preciese, "smoothheid",...?)
btw: kent er iemand het nummer van panasonic in belgië?(en welk nummer moet ik dan bestellen om een oude pitchfader te krijgen? Dré heb jij er nog liggen? heb enkel de nieuwste zien liggen in de webshop)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
22-6-2005 16:42
Voor mensen met een oude pitch fader is er een optie waarbij de complete print vervangen wordt (is wel fiks duurder; ca. 40 euro per draaitafel). Maar zou het niet een optie zijn de reparatie over te laten aan een techneut?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-6-2005 16:48
Je moet even kijken of je de 6 of 8 pins versie hebt.

Als je de nieuwe versie hebt (8 pins) dan kun je gerust alleen de fader bestellen en deze er opnieuw op solderen, heb je de 6 pins versie dan word het lastiger.

Laatste keer dat ik iemand van Technics aan de lijn had wist die me doodleuk te vertellen dat ik dan maar een hele nieuwe print moest kopen want ze hadden geen 6 pins versie meer. Nu had ik de mazzel dat ik eigenlijk geen fader nodig had en dat ik door middel van schoonmaken al weer beschikte over een zo goed als nieuwe fader (maar soms is een nieuwe bestellen gewoon makkelijker.... oftewel gewoon luiheid ;) )

Of de 8 pins + print ook zomaar op een 6 pins versie gezet kan worden..... dat durf ik niet hardop te beweren en van zomaar iemand bij Technics durf ik al helemaal niet uit te gaan (aangezien die persoon al moeite had met het opzoeken van het nummer in de service manual). Maar dat weet Rob of Dre wel :)

[edit]tsssssss zit ik net tekst te typen, te bellen, te roken en koffie te drinken tegelijk en dan geeft Dre het antwoord al.... weer een loze belasting van mijn vingers :-P [/edit]
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
22-6-2005 17:02
een nieuwe pitch ass'y met een 8 pins fader past ook in de oude draaitafels met 6 potige faders.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-6-2005 17:09
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 22-6-2005 17:12
In dat geval ben je snel klaar. Kwestie van bodem los, pitch fader los en er uit halen (en hopen dat het draadje van de pitch fader niet tussen deckplate en binnenbak geklemd zit anders moet je die schroeven ook nog is een keer heeeeelemaal los draaien, naja iets is al genoeg maar dat doet er niet toe wink ;) ). Nadat ik die van mij terug had gekregen van de paint job en ze weer uit elkaar moesten was dat bij mij in ieder geval wel het geval wink ;) ), nieuwe er in, afstellen, zooi in elkaar schoeven en.....

.. klaar is kees. Kind kan de was doen wat dat betreft. (als ik het kan zegt dat namelijk al een hele hoop over de moeilijkheids graad wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
22-6-2005 17:10
maar tis beter om een gans nieuwe der in te zetten, en hopelijk heb ik dan minder problemen, want ik veronderstel dat er liters drank in moeten zitten, daarom zal hij ook zo stroef gaan waarschuinlijk. ok bedankt mensen, zal morgen eens gaan zien in de winkel om een nieuwe pitch print en geef dan wat nieuws of het dan opgelost is.
(als er andere dingens kapot zijn buiten de pitch print heb ik nog reserve stukken liggen, heb nog een motor van een technics sl-1600mkII liggen en zijn arm, dus mits modificaties(sl1600 is automatisch, enkele weerstanden veranderen) komt dat wel goed.
greetz en mercikes, nieuws volgt
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
22-6-2005 21:32
juist open gemaakt den technics en rararararara
der zit een nieuwe pitchfader erin, enfin het ziet er zo uit, de printplaat heeft de kleur van de nieuwe series(dus meer naar de lichte kleur geel) en ik zie 8 pinnekes van onder, niet dat ze allemaal aangesloten. Maar ik ben nog niet echt zeker van dat het een oude is, maar van plakkerig gesproken... dat is em wel, dus probleem is al gevonden denk ik.
Zo ziet hij er dus niet uit, lichtere kleur:
https://info.bergenteknomafia.com/tech/1200pitch/13.JPG
dus ik heb waarschijnlijk een nieuwere pitch versie, das goei nieuws

Terug naar forum Reageer (zonder quote)