Forum > Zelfbouw Speakers

Vliegstrips in zelfbouwspeakers

(44 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
8-6-2005 13:16
Maar praat je hier dan nog over vliegeren of gewoon over ophang ogen? Vliegeren is volgens mij meerdere kasten onderelkaar in een banaan vorm. Ophangen aan ogen gaat per stuk, je kan volgens mij ook niet meerdere kasten aan elkaar bevestigen. Bij vliegeren heb je trek belasting van de kasten onderling, bij enkele ophanging is deze er niet.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
8-6-2005 14:06
Gaat over enkel ophangen. Dus niks aan elkaar koppelen dus.
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
8-6-2005 14:21

DJ Sietse schreef:

Intern lopen twee schroefdraden van de bovenkant naar onderkant van de kast. Aan de bovenkant zitten twee ogen waar carabines met kettingen aan bevestigd worden. Aan de onderkant is het schroefdraad vastgezet aan een metalen plaat.
Zou je hier misschien een schetsje bij kunnen maken? Of misschien kan iemand een paar fotootjes van het binnenwerk posten?

ivo2 schreef:

Vliegeren is volgens mij meerdere kasten onderelkaar in een banaan vorm.
Volgens mij is vliegeren proberen met één, twee of vier draadjes een stukje stof de lucht in te krijgen. laugh :D

IK ben juist meer geintresseerd in het ophangen van één kast aan het vliegsysteem (alà Sietse's topkasten). Misschien praten we dan een beetje langs elkaar heen, een banaan vormen is denk ik ook te veel gevraagd (zowel kwa papieren, materiaal en dus de kosten).
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-6-2005 14:28
dan is het inderdaad ophangen. ik begin er namelijk niet eens aan om te gaan vliegeren, das hele andere koek.

Fred, verkijk je niet op RVS. dat kan minder hebben als normaal ijzer. doordat er een andere stof bij is gemengd waardoor het roestvast wordt, is het RVS bros geworden.

sterkte van staal wordt uitgedrukt in een getal. draadeind wordt op zn minst gemaakt van "360 staal". dat betekent dat iedere mm2 een treksterkte van 360N heeft. de werkelijke diameter (dus zonder de schroefdraad meegeteld) is voor het gemak 6mm. oppervlakte wordt dus (3kwadraat*3,14) ongeveer 28,2 mm2. 28,2*360=10174N. een treksterkte van ruim en ton dus. dat durf ik nog wel aan. nu zal de draad niet op pure trekkracht worden belast, maar die marge is zo groot (factor 100 (2 draadeinden in een 20kg kast)) dat het wel kan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
9-6-2005 00:20
ok,
ik heb me ook wat wijs laten maken ashamed :$Ik moet hier ook gewoon wegblijven sad :( laugh :D
Maar het is een feit dat het systeem met draadeinden of dergelijke gebruikt worden.

Hoe het bij Beachbop zit weet ik niet helemaal-gaat groot gedeelte in de takels en de rest??
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-6-2005 15:48
Toch is dit een tricky topic.
Er zijn ook genoeg mensen die een vliegsysteem hebben op hun net gekochte fabrieksspeakers.
Er zijn ook genoeg fabrieks kastjes met vliegsysteem wat niet gekeurd is. (over de PS 12 kan ik niets vinden maar durf er geen uitspraak over te doen) Ik vraag mij echter wel af of dit inderdaad TUV gekeurd is, als het namelijk wel zo was dat had men dat er zeer zeker bij vermeld.

Geldt eigenlijk ook voor box / licht statieven.(zowel gekeurd als ongekeurd te koop)
Hoe je het wendt of keerd, het moet gekeurd zijn.

Martin.
kvm entertainment
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
9-6-2005 15:55

kvm schreef:

(over de PS 12 kan ik niets vinden maar durf er geen uitspraak over te doen) Ik vraag mij echter wel af of dit inderdaad TUV gekeurd is, als het namelijk wel zo was dat had men dat er zeer zeker bij vermeld.
Ik heb Sietse een mailtje gestuurt of hij misschien voor dit topic wat fotootjes van de binnenkant van de Sirus PS-12 wilde maken. Zijn antwoord luidde:
[Mail van Sietse schreef:

Ik heb mijn siruskasten ooit open gehad en toen foto's
gemaakt en gepost van het binnenwerk. Ook van het
vliegsysteem. Ik merkte net dat een deel van deze
foto's niet meer online staat. Ik kan daar nu niet zo
veel aan doen, aangezien ik momenteel thuis geen
internet heb. Ik zal kijken of mijn collega ze nog kan
uploaden. Ik weet wel dat het intern allemaal hufterig
goed in elkaar zit. De dealer waar ik ze ooit gekocht
heb zei dat ze TUV/GS gekeurt waren, maar of ik dat
moet geloven..
Volgens de verkoper is het dus wel TÜV/GS gekeurd, volgens mij kan dat voor die prijs gewoon niet. Wellicht dat iemand een stickertje ergens op een doos of achterkant van dat kastje heeft gevonden?
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-6-2005 16:43
Volgens de verkoper is het dus wel TÜV/GS gekeurd,
Tja, er staat niets over in de duitse folder en als er één trots is op het vermelden van TUV dan is dat wel een duitser.

Tom] schreef:

De brandweer die de veiligheid komt bekeijken? (wat negen van de tien keer vrijwillige brandweer is)
Een vrijwillige brandweerman / vrouw is niets anders als een beroeps, ook die moet in het bezit zijn van alle benodigde papieren. Een Preventie inspecteur (van de brandweer) controleerd op Brand veiligheid. (onderling bij gemeentes wel verschillend geregeld)
Of jou boxen nu wel of niet goed vliegen behoort niet tot de controle taak van de brandweer, mits ze een vluchtweg versperren. Indien het niet nodig is controle uit te voeren is het ter verantwoording van de gebruiker zelf.

Martin.
kvm entertainment
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
9-6-2005 20:01
Ik heb Sietse een mailtje gestuurt of hij misschien voor dit topic wat fotootjes van de binnenkant van de Sirus PS-12 wilde maken. Zijn antwoord luidde:
Dan reageer ik ook maar ff zo.
Ik heb zowaar vandaag weer internet thuis. (werd #$%^&$%^ tijd na 4 maanden storing met UPC). Alleen nog niet op mijn eigen pc. Morgen heb ik dat wel gefixt en kijk ik of ik de foto's kan posten. En ook een paar close ups van mijn zelfbouwtoppen.
Door internet beperkt
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
9-6-2005 22:06
Als dat zou kunnen, heel graag!
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Terug naar forum Reageer (zonder quote)