Forum > Zelfbouw Speakers

Verf voor Luidsprekers en evt flights

(40 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
4-5-2005 15:02
Je eigen "sound" crëeeren.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
4-5-2005 15:20

luc2366 schreef:

'tja iedereen gaat ervan uit dat zelfbouw een PAK goedkoper is,
Dat is het ook.
Er is een grootverschil tussen "low budget" en "pro range". "low budget" reeks is de moeite van het zelfbouwen niet waard, daar je duurder uitbent.

Maar een "top klasse" merk box is even een stuk duurder.
Als je de box volledig zelf kan bouwen, ben je goedkoper uit.

Martin.
kvm entertainment
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
4-5-2005 15:23
Onze zelfbouwtops zijn ook zeker de moeite waard geweest om ze zelf te bouwen. Geluid wat eruit komt is stukken beter dan andere fabriekskstjes in de prijscategorie van het bedrag dat het ons kostte om het te bouwen.
Zelfbouw loont zeker, als je weet waar je mee bezig bent EN je niet gaat vergelijken met de low budget range speakers.
MisterBoemStandaard Lid
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
4-5-2005 15:34
7 x bewerkt. Laatst door MisterBoem op 4-5-2005 19:11
Over dat hout en zo daar kan ik zelf ook nog wel inkomen. Maar het onderwerp van dit toppic was verf voor speakers dus ik vroeg me af wat die coatings/lakken/verven allemaal wel niet kosten. Op een duitse site zag ik trimite staan 5 liter voor €75,-
klik

maar wat kost bv warnex enz enz
(natuurlijk ben ik er niet tegen als de overige kosten ook genoemd worden is altijd makkelijk voor mensen die geen zin hebben in een ritje google laugh :D razz :p
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
4-5-2005 16:06
Verander je link even met de [ url=link]naam[/ url] methode. Zo istie behoorlijk layoutverneukend!
Maar dat is MIJN mening...
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
8-7-2010 12:40
Ik wil dit topic even heractiveren.
Ik ben op zoek naar Warnex/Trimite voor enkele kastjes te verven. Nu is dit in mijn regio blijkbaar wel moeilijk om vinden.

Kom ik toch via Google op een website die luidsprekerverf verkoopt. Ik vind daar wel Trimite (maar geen Warnex en prefereer dat toch) en ook nog andere verf:

fmt-kte5 - Koolteerepoxy verf, 4.2l+0.8l verharder (2 potten)
fmt-acryl25 - Verf voor luidsprekers zwart 2.5 l

Ik weet niet of die fmt een ordercode, referentienummer, dan wel een merk is.

Meer staat er ook niet vermeld op die website.

Iemand enig idee wat dit is/ of dit iets is?

De prijs van de eerste ligt ongeveer op 1/2 van de prijs van 5 liter trimite (+- 60 EUR dus)

Alvast bedankt voor jullie ervaringen/meningen hierover!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
PartyfishStandaard Lid
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
8-7-2010 14:15
Warnex zit bij Penn in het asoritiment.
Als je dus een dealer van penn flightcase ware vind, kan deze ook een pot warnex voor je bestellen.
Zijn er genoeg te vinden op het net.
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
9-7-2010 02:08
Wat er precies bedoeld wordt met "koolteer" is me een raadsel, lijkt me in ieder geval een gekke manier van aanduiden dat het om "gewoon" zwarte lak gaat. Pluspunt is dat het een epoxyverf is, dat soort lakken hard chemisch uit en is erg sterk. Of je daar echter de spetterstructuur mee krijgt betwijfel ik.

Trimite is inmiddels niet meer te krijgen, is een tijdje terug uit het Penn assortiment gehaald vanwege het niet met regulier transport mogen vervoeren. (Heeft te maken met het soort oplosmiddel dat gebruikt wordt in Trimite) Warnex is op waterbasis, dus die is als vervanger teruggekomen en mag weer wel via de gebruikelijke kanalen gedistribueerd worden. Ik heb overigens -als ik me niet vergis- nog een onaangebroken blik Trimite staan. Mocht je niks kunnen vinden; ook de vervanger van Trimite wordt in voorraad gehouden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
9-7-2010 08:10
Bedankt alvast voor de reacties!

Heb trouwens toch al mogelijks een adres in mijn (bredere) regio gevonden waar ik Warnex kan bekomen, dus dat komt wel goed...

Over die opmerking van Trimite: dat merk en product stond dus nog steeds op die website waar ik dat andere product dus ook op vond... (Is wel België, dus weet niet of je opmerking ook van toepassing daarop is).
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
9-7-2010 12:38
Hangt er vanaf of zij de Trimite bij Penn betrokken of een rechtstreeks contact met de Belgische importeur/Engelse leverancier hadden. In het eerste geval zou het ook nog een overstock kunnen zijn, maar daar komt dan dus ook vanzelf een einde aan. "Trimite" is trouwens de merknaam, het type verf wat we ermee bedoelen is de J4512 dacht ik. Warnex is weer wel een specifieke productnaam.

Je moet eigenlijk ook helemaal niet meer met de Trimite lak willen werken; van de dampen wordt je niet vrolijk (wel als je er een tijdje mee aan het werk bent geweest trouwens...), en persoonlijk vind ik het resultaat met Warnex ook wat chiquer.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)