Forum > Algemeen Forum

party organiseren. Kunnen volgende zaken wel?

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
27-1-2005 18:03
Oh ja en vergeet niet 7 % van de recette moet je afdragen aan Buma !!!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
27-1-2005 18:17

Elcee schreef:

Tom schreef:

in een zaal waar 300 man past is een vloeroppervlak van ongeveer 300 m2.
dat verlicht je niet met 8 parretjes.
sneaky :V
sneaky :V
1 persoon per m2 is wel heel erg ruim qua opzet.
300 man is minimaal 80 m2 met voldoende nooduitgangen.
Absoluut niet waar!
Je hebt je te houden aan wettelijke normen,dat jij persoonlijk vind dat het kan is wat anders.
Algemene richtlijn die gehandteert word door bijv bijzondere wetten- is minimaal 1 vierkante meter per persoon.
groet
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
27-1-2005 18:20
Uberhaubt is het een belachelijke uitspraak....

80m2 is 9 * 9 meter vierkant . Dat is een vierkantje van 50 * 50 cm per persoon.. Ik zou bijna zeggen, praat geen poep!! Dan heb je niet eens de mensen die rondlopen, drank halen, willen dansen....

Dus niet he!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
27-1-2005 22:55
Ja, die Tom is zo gek nog niet sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
14-2-2005 15:26
Jongens, praat niet over dingen als je er geen verstand van hebt. Ik zeg toch: plus voldoende nooduuitgangen.

Voorbeeld: www.ahoy.nl/technisch/Sportpaleis.pdf
Daar heb je dus 3987,2 m2 met een capaciteit van 10.500

Ander voorbeeld is Speakers in Delft, waar ik werk.
oppervlak zaal: 120 m2 capaciteit 447 (branweeropgave).

Dus 1m2 per bezoeker is gewoon flauweklul
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-2-2005 15:38
Elcee,

voordat je verdere uitspraken doet waar je jezelf mee naar beneden haalt is het heel verstandig om een horeca ondernemer die dagelijks te maken heeft met Bijzondere wetten en aanverwanten niet verder aan te vallen sneaky :V
Zeker niet iemand die in het discotheekwezen en organisatiegebeuren zn sporen heeft verdiend en continu in overleg treed met alle partijen die hier betrekking op hebben.

ik laat het daar maar bij en heb verder ook geen zin of wil om jou verder in diskrediet te brengen.

groet van een horeca mens zonder verstand van zaken.
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
14-2-2005 15:52

Elcee schreef:

Jongens, praat niet over dingen als je er geen verstand van hebt.
Wat er ook meegenomen in de berekeningen word is niet alleen de cap. van de zaal zelf,
maar ook alle loopruimtes, omdat men er niet vanuit gaat dat iedereen continue op de zelfde plaats is.

Enne bij Ahoy hebben ze ook nog zitplaatsen rondom, had je die ook meegeteld?
Zitplaatsen tellen anders dan staanplaatsen truwens.
oppervlak zaal: 120 m2 capaciteit 447 (branweeropgave).
Maar hierbij zou jij uitgaan van bijna 4 mensen op een vriekante meter.
Ik daag je uit;
teken een vierkante meter uit op de grond, en ga daar eens zonder ruzie te krijgen 2 uur met 4 man daar binnen blijven...........
Nog leuker word het als je een vlak van 2 bij 2 meter uit zet, en er met z'n zestienen in gaat staan.......
Get my drift? sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-2-2005 17:38
Toch dan nog maar ff steken ashamed :$
Bij deze daag ik u uit om het officiele rapport van de brandweer cq brand en veiligheidseisen etc etc te laten zien!!!!!

Ik hamer daar op omdat het eigenlijk heel belangrijk is.
Jij brengt mensen op gedachten!
Jij geeft het slechte voorbeeld!
Jij gebruikt dit forum om mensen aan te zetten tot onveilig werken.
jij gebruikt dit topic om gasten van een evenement (bruiloft/houseparty etc etc)BEWUST IN GEVAAR TE BRENGEN

SCHREEUWERIG OVERKOMEND NU?JA EN OOK BEWUST.

Alle medeforummers die door deze uitspraken anders begonnen te denken waarschuw ik bij deze om daar heel erg mee uit te kijken.
Hier op dit FORUM word Hard en Fanatiek altijd gereageerd als iets onveilig is,bijvoorbeeld bij het gebruik van electra/onveilige aansluitingen etc,maar nu praten we over bewust een onveilige situatie creeeren!!!!
Er hoeft maar paniek uit te breken en DODEN ZIJN HET GEVOLG!!!!!!!!!!!!!!
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
14-2-2005 20:40
Wat een enorme onzin. Aanzetten tot dodelijk gevaarlijke situaties. Ik vind dit echt veel te ver gaan en verwacht ook dat dit soort beledigingen teruggetrokken worden omdat ze ongegrond zijn.

Ik geef met concrete voorbeelden aan dat 1m2 per bezoeker ver weg van de realiteit is, mits je voldoende nooduitgangen hebt (90 cm per 100 bezoekers als stelregel). Ik noem de capaciteit van Ahoy' met bezoekerscapaciteiten als voorbeeld. (en dus los van de tribunes, die je zelf op de vloer moet bouwen en dus capaciteit kosten. Ook de ringen heb ik niet meegerekend) Ik noem de capaciteit plus maten van een discotheek als voorbeeld en loop hier echt niet te liegen of zo. Ik heb om er zeker van te zijn dat ik goed zat het nog een keer nagekeken en in de vergunning van de brandweer wordt gesproken over 118 m2 inclusief balkon en podium en over een capaciteit van 390 bezoekers indien het podium niet voor bezoekers toegankelijk is en het café ook geopend is (naastgelegen ruimte, maakt deels gebruik van dezelfde nooduitgangen). Is het café gesloten en het podium bereikbaar voor publiek, dan is de capaciteit 447 over dus 118 m2.

Het is gewoon niet zo dat vergunningen worden afgegeven op basis van 1m2 per persoon. Vertel dat organisatoren in spé dan ook niet. Vergunningen gaan altijd in overleg met de brandweer, die kijkt naar vluchtwegen, hoeveelheden en grootte van nooduitgangen en naar m2. En het idee van 1 bezoeker per m2 is gewoon simpelweg een niet door wie dan ook gehanteerde stelregel. En als onervaren organisatoren die regel gaan hanteren, dan wordt het in ieder geval een saai feestje.

Meer voorbeelden: Tivoli in Utrecht heeft een capaciteit van 1000 personen. Ik dacht niet dat die zaal een vloeroppervlak had van 1000 m2. Het zal hooguit zo'n 350m2 zijn.

Check ook even de site van de Heineken Music Hall waar je met 3000 m2 waarop ook nog eens tribunes geplaatst zijn en een podium (kost capaciteit) toch 5500 mensen in kwijt kan.

Waar heb je het in godsnaam over????
En beschuldig me niet van aanzetten tot gevaarlijk gedrag.

Ik heb overigens nergens 4 man per m2 genoemd. Gek genoeg komen voor kleinere ruimtes de getallen dicht in de buurt van 3,5 a 3,7 personen per m2 en voor grotere ruimtes iets minder. Dit laatste heeft te maken met langere vluchtwegen en vaak relatief minder nooduitgangruimte. Het moet vast mensen opgevallen zijn dat je in de arena van Ahoy' of in een voetbalstadion behoorlijk wat meer plaats hebt dan in een gemiddelde discotheek.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
14-2-2005 21:00

fredje schreef:

Elcee,

voordat je verdere uitspraken doet waar je jezelf mee naar beneden haalt is het heel verstandig om een horeca ondernemer die dagelijks te maken heeft met Bijzondere wetten en aanverwanten niet verder aan te vallen sneaky :V
Zeker niet iemand die in het discotheekwezen en organisatiegebeuren zn sporen heeft verdiend en continu in overleg treed met alle partijen die hier betrekking op hebben.

ik laat het daar maar bij en heb verder ook geen zin of wil om jou verder in diskrediet te brengen.

groet van een horeca mens zonder verstand van zaken.
Hier dus ook een horecaman en organisator.
Ik kan niemand vaak genoeg aangeven om op basis van brandweer vergunningen, gekoppeld aan je eigen gevoel van veiligheid te werk te gaan. Dat laatste als eventueel verder beperkende factor en niet om brandweerregels aan je laars te lappen. Ik heb in mijn leven zo'n 1500 feesten georganiseerd van buurthuis, buitenfestival tot beurshal en voetbalstadion en weet echt wel waarover ik het heb. Jammer dat iemand die kennelijk dagelijks (waarom dagelijks?) met deze materie te maken heeft zich op verkeerde aanames van 1 bezoeker per m2 baseert.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)