Forum > Algemeen Forum

party organiseren. Kunnen volgende zaken wel?

(51 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
25-1-2005 22:46
Hallo,

eerst en vooral: ik weet dat er hier al aardig wat topics over lopen, en ja.. ik heb er veel gelezen (bv. die over het feest van roberto in el toro en zo)
Ik weet dus ongeveer wel wat de uitgaven en zo zijn, maar ik wou nog enkele dingen checken. (specifiekere zaken dus)

repertoire: house-techno fuif. 6 onbekende deejays die goed kunnen mixen en waarvan de meeste toch al een paar redelijke feesten achter de rug hebben. Gelegenheid voor "beginnende" deejays die al kunnen buiten hun kamer komen in feite. Duur van de sets wordt nauwkeurig vastgelegd. Te beginnen met house, langzaam opbouwend naar rustige techno, en naar het einde toe;. pumpin techno beats.

zaal: grote zaal van een jeugdhuis. Mogelijkheid tot veel volk (desnoods schermen we met hekkens een stukje af die niet kan gebruikt worden) Bar aanwezig en mogelijkheid om lichten te hangen. Vestiaire bijzetten, security en ticket-verkopers. Prijs ligt op ongeveer 200 euro om een avond te huren.

geluidsinstallatie: (hier gaat voornamelijk mijn vraag over) Ik kan namelijk volgende zaken tegen heel mooie prijs huren en ik vraag me af hoeveel mensen deze set aankan:

- Klankset bestaande uit: [bose set]
• 2 actieve luidsprekers LEM d400
• met 2 multikabels inbegrepen
• mengpaneel Rodec MX 180 MKIII

- Tweede klankset bestaande uit:
* Dateq Mac5 mengversterker
* 2 RCF Art300's luidsprekers

- 2 technics SL1200's turntables
- 2 Axis8 cd-spelers (wees gerust, ze zullen niet staan schudden)
- monitorset jbl aangestuurd door inter M versterker

=> Nu hebben we zeker nog subs nodig?

qua belichting:
* 2 x statieven met 4 par56's gestuurd via dimmpack
* Stealth Laser met controller
* 2 Movingheads met stuurtafeltje
* rookmachine
* beamer om dingen te projecteren
* stroboscoop
*** eventueel hangen we twee stukken truss in de lucht met kettingen (jaja, niet met spanners of zo.. op verantwoorde wijze zodat het 100% veilig is)

Bijkomende kosten zijn drukkerij, personeel, drank voor deejays, ... Brouwerij neemt alles terug die niet wordt verbruikt (dus enkel winst hiermee)

We willen uiteraard de kosten zo laag mogelijk houden, omdat je nooit zeker weet of je uit de kosten raakt. Maar we willen er ook niet zo'n piepklein feestje maken.
Aantal personen? Laat ons mikken op 300 man.
Ik weet dat het altijd beter is om een zeer zware geluidsinstallatie te huren, maar zoals ik al zei.. aan de bovenstaande geluidsset kan ik raken voor een spotprijsje.

Groetn en bedankt alvast.
Mochten er nog vragen of onduideiljkheden zijn (en die zijn er vast wel) , reageer gerust.. dan probeer ik een antwoord te formuleren.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
25-1-2005 22:59
Goede portiers/bewaking kosten veel geld, heb je enig idee hoeveel?
Enne geluid is echt te kort voor 300 man hoor.
En licht tja, hangt er natuurlijk een beetje van af wat je publiek zal verwachten, maar oook dat is niet echt bijzinder te noemen voor 300 man.
beetje karig zogezegt.
Ik zet voor 150 man al 16 par 56 als basis, en dan nog alle effecten......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
25-1-2005 23:01
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 26-1-2005 13:46

teknoknights schreef:

Ik weet dat het altijd beter is om een zeer zware geluidsinstallatie te huren, maar zoals ik al zei.. aan de bovenstaande geluidsset kan ik raken voor een spotprijsje.
Ik heb geen tijd voor een uitgebreide reactie, maar dit even kort: Dat spotprijsje ben je nattuurlijk niet kwijt. Stel dat je meer nodig hebt dan huur je gewoon dit setje en de rest huur je bi tegen "normale" huurprijzen (natuurlij ook even offerte laten maken voor complete set wink ;) ) suc6 alvast...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
25-1-2005 23:04
1 x bewerkt. Laatst door Teknoknights op 25-1-2005 23:08
ja.. je zult wel gelijk hebben.
Portiers willen we hebben zodat het wat afschrikt.. maar ik ken wel enkele gasten die aan het clichébeeld van een portier tippen.

Geluid is idd waarschijnlijk wat weinig... Maar zou het te doen zijn? Bij mijn weten is er nog nood aan sub-ondersteuning voor de luidsprekers? Anders wat ik nu noemde + subs eronder.. Dan zou dat toch eventueel al moeten lukken zeker?

Lichten... nja.. inderdaad.. hoewel.. de fuiven die ik er zag... bestonden enkel uit 2 keer 4 parren. En was nogtans ook door een professionele sound & lightshow.. dus niet door de lokale drive-in. Wat zou je er nog aan veranderen? Want we gaan alvast op zoek naar sponsors en zo (niet dat we daar wonderen van verwachten of zo) maar we kunnen alle steun gebruiken. Even voor de duidelijkheid.. de bedoeling is niet om winst te maken.. Enkel om een lekker feest te geven waar de mensen nog lang over zullen spreken, en om uit de schulden te raken natuurlijk. Feest zal doorgaan begin april.

en over die pars; die zullen wel voldoen. Ik neem namelijk aan, Tom, dat jij ook meer sfeervolle feestjes en zo doet. Dit is natuurlijk een house, techno feestje ; waar het gerust wat donkerder mag zijn. Basisverlichting zal dus zeker genoeg zijn. Misschien nog wat bijvullen aan effecten?

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
25-1-2005 23:05

big bang schreef:

teknoknights schreef:

Ik weet dat het altijd beter is om een zeer zware geluidsinstallatie te huren, maar zoals ik al zei.. aan de bovenstaande geluidsset kan ik raken voor een spotprijsje.
Ik heb geen tijd voor h=een uitgebreide reactie, maar dit even kort: Dat spotprijsje ben je nattuurlijk niet kwijt. Stel dat je meer nodig hebt dan huur je gewoon dit setje en de rest huur je bi tegen "normale" huurprijzen (natuurlij ook even offerte laten maken voor complete set wink ;) ) suc6 alvast...
Dat is ook een optie... dus gewoon dan nog een "derde" setje bijhuren aan normale prijs. Kan ik alles nog wel normaal aansluiten?
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
25-1-2005 23:06
ga voor die rcf speakers met nog leuke sub's er onder dan moet je kwa geluid toekomen voor 300 man

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
25-1-2005 23:10
en dan de lem's laten voor wat ze zijn?
Of gewoon subs apart huren die tussen het rcf en lem setje kunnen.
We mogen gerust ook wat volume over hebben... "je weet maar nooit" dat er 400 man komt.. stil in mijn hoofd durf ik wel denken dat dat enigzins mogelijk is.. Het gaat namelijk over 6 deejays die de hele tijd lopen te zeiken over dat draaien.. Nja, denken hun vrienden dan.. wat is dat draaien nu toch juist? Dat wil ik toch wel eens zien... Zal effe vragen aan nog een paar andere vrienden of ze ook mee gaan :p
Da's dan in zekere zin ook weer een voordeel.. Je kent een groot stuk van het publiek, die speciaal eens komt om eens te kijken of je er wel wat van bakt wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
25-1-2005 23:12

teknoknights schreef:

Je kent een groot stuk van het publiek, die speciaal eens komt om eens te kijken of je er wel wat van bakt wink ;)
En juist daarom moet je dus goed uitpakken deze keer. Gewoon eens wat extra uitgeven aan licht en/of geluid kan echt nu echt geen kwaad.
Door internet beperkt
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
25-1-2005 23:17
Kan dit allemaal niet ontkennen. Tuurlijk hebben jullie gelijk!
Maar je kent het wel... het moet leuk blijven, het mag geen financiële verloren strijd worden. Ik ben zeventien dus ook nog tamelijk jong om dingen te organiseren en zo (weliswaar samen met anderen) maar ik bedoel maar.. ik overleg ook nog met mijn ouders of zulke dingen en zo.. En om het echt allemaal heel groots en perfect te zien... Zeer graag! Maar praktisch onmogelijk :(

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-1-2005 23:26
Voor hoeveel mensen is de zaal goedgekeurd?
We willen uiteraard de kosten zo laag mogelijk houden, omdat je nooit zeker weet of je uit de kosten raakt.
Entree heffen, plm 300 maal 10 euro... reken maar uit.
Je budget op 200 personen houden.
Even voor de duidelijkheid.. de bedoeling is niet om winst te maken..
Je moet een minimale schatting houden om "safe" te spelen. Het is dus goed mogelijk dat je winst maakt, en dat kan je een volgende keer of als buffer gebruiken of extra inversteren.
Als ik het goed begrijp betaal je alleen zaalhuur en de omzet van de drank is voor jou?

Jaren geleden zelf maandelijks disco avonden gedaan.
Makkelijker kan je het niet verdienen.

En voor 3/400 man zijn deze setjes veeeel te klein.
Juist met House / techno!

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)