Forum > Algemeen Forum

Spanningsregulator: handig of overbodig?

(34 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
T-nuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2003
Laatste: 29-6-2006
Berichten: 52
3-11-2004 14:20

kvm schreef:

Quote van een duitse collega,
Wenn es um die 220V-Rackverkabelung geht, greifen die meisten Musiker noch immer zur herkömmlichen Einweglösung: Die Mehrfachsteckdose aus dem Baumarkt. Dann wird das Rack mit Lüsterklemmen, Abkleben der Schutzkontakte und ähnlich lebensgefährlichen Aktionen abenteuerlich verkabelt. Furman schafft Abhilfe: Netzverteilung und Spannungsstabilisation mit Conditioner.
Zoals ik eerder ook al aangaf zijn muzikanten idd soms levensgevaarlijk wat stroom betreft. Als je ziet wat voor aftandse blokjes en haspels ze af en toe meesjouwen... shocked 8O

Zorg ook altijd voor voldoende blokken op het podium waar ze hun spul op kunnen inprikken. Anders gaan ze hun heil elders zoeken. En dan willen ze wel eens inprikken op je dimmerrack laugh :D shocked 8O
Er is maar één constante factor in de techniek: de verandering
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-11-2004 21:45

T-nuzz schreef:

Zorg ook altijd voor voldoende blokken op het podium waar ze hun spul op kunnen inprikken. Anders gaan ze hun heil elders zoeken. En dan willen ze wel eens inprikken op je dimmerrack laugh :D shocked 8O
Heb ik happy :)
Meerdere "Houten blokken" met daarop 2x wcd geaard en 1x ongeaard.
Kabel heeft een gevlochten mantel als aarde.

Inprikken op het dimmerrack is niet mogelijk, heeft Harting stekkers. lampen maken gebruik van IEC stekkers.

Martin.
kvm entertainment
T-nuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2003
Laatste: 29-6-2006
Berichten: 52
4-11-2004 11:04
De meeste bedrijven hebben ook wel dimmers met wcd's of harting-multi's waar uiteindelijk een blok met wcd's aanzit. Voor fresnels, floors, of andere extra meuk.
Er is maar één constante factor in de techniek: de verandering
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
16-11-2004 10:38

Victor schreef:

Ik heb de genoemde firma zondag gefaxt met het verzoek om even contact op te nemen. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd. We wachten af (maar niet te lang!).
Even een kleine update: op mijn fax heb ik nooit enige reactie ontvangen. En eigenlijk heb ik niet veel zin er weer achteraan te gaan als deze firma dat kennelijk niet de moeite waard vindt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-11-2004 23:02
ik zou er ook niet achetraan gaan, als ze je niet serieus nemen, is dat dubbele pech voor hun.
a/ omdat je toevallig wel serieus hebt staan te praten met hem (daar was ik bij)
b/ omdat hij gelijk een lekker stukje anitreclame zichzelf doet toekomen hier op het forum.

Ik zou eens gaan praten/mailen met Henk oet Neede
die werkt bij GE en dikke kans dat hij een dergelijke kast heel betaalbaar voor je samenstellen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)