Forum > Algemeen Forum

Netjes wegwerken van te lange kabels

(35 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-5-2005 01:26
Ik had vroeger bij mijn ouders een veel te dikke kabel goot liggen waar alles door heen liep en ook nog plek in was om een kabel dubbel te vouwen.

Tegenwoordig ligt alles gewoon los. Moet je overigens wel mee op passen want laatst brak ik midden in de nacht mijn nek over een kabel die van een ge'aard stop contact op de gang naar de dj kamer loopt om daar de PC en gear van stroom te voorzien (heb daar geen ge'aarde stop contacten).... die kabel gaat van de week dus even onder het tapijt. Das nou het voordeel van een oud huis met een oude houten vloer... kieren zat onder het tapijt waar een kabel doorheen gemoffeld kan worden).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
7-5-2005 18:55
Pas maar op in de zomer, dan zet alles weer lekker uit door de warmte.

En zitten je kabels mooi vast of worden miss zelfs kapot gedrukt laugh :D
Soms..
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-5-2005 21:28
Tegen de tijd dat het hout meer dan een centimeter uit gaat zetten zal ik me daar eens druk om gaan maken.

Overigens gaat ie er op 1 punt in en dan raus ik hem zo met de trekveer onder de vloer door naar de andere kamer om hem daar weer omhoog te halen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-5-2005 11:53

Reind schreef:

Tegen de tijd dat het hout meer dan een centimeter uit gaat zetten zal ik me daar eens druk om gaan maken.
Mijn vloer in mijn woonkamer is vorige zomer pakweg 4 cm uitgezet in de breedte (4 meter). Maar die zomer was extreem vochtig en de vloer is vrij nieuw, dus dan gaat het ook erg hard. De luidsprekerkabels van mijn hifiset zijn volledig geplet tussen de vloer en de plint. Het verbaast me eigenlijk dat alles het nog doet. En tot die tijd blijf ik er mooi af.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
8-5-2005 12:17
Ik rol me kabels gewoon op achter de tafel (aan mijn kant dus), niemand ziet er wat van
Fun is serious business!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-5-2005 22:58

Sylvia schreef:

Maar die zomer was extreem vochtig en de vloer is vrij nieuw, dus dan gaat het ook erg hard.
Huis waar ik in woon staat er al een jaar of 60 en het is hier in huis kurk en kurk droog (zo erg dat ik hier zelfs lucht bevochtigers heb staan). Uitzetten gebeurd hier dus amper meer eigenlijk.

Tis ook het enige voordeel van een houten vloer.... Kieren genoeg om kabels doorheen te stouwen om ze zo tussen vloer en plafond van het restaurant door te laten lopen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)