Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 37 van 345)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-8-2004 22:02
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 17-8-2004 22:09

Tom schreef:

Niet alles in één keer voorboren! Das stom.
Bij het vasttrekken met de popper, verschuift de boel altijd ten opzichte van elkaar.
Je zet er immers spanning op.
Ik boor 4 hoeken voor, op de bolhoek zet ik dan een streepje met potlood (bovenkant) past altijd en geen gemier met een hamer.

Het werkt ontzettend langzaam als je steeds moet wisselen van boormachine naar pop tang. (ook onhandig als je met een luchttang werkt)
Op deze manier heb je een grote case volledig gepopt binnen 10 minuten.

Tip voor het vastzetten van een bolkop, om verschuiven tegen te gaan, plaats de bolkop op de case, boor de gaten verwijder het zaagsel en doe eerst alle popnagels in de gaten van de bolkop/ case, zet ze daarna 1 voor 1 vast.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
17-8-2004 22:07
Dat zou idd werken als je goede bolkoppen gebruikt, die kan je ook drie keer doordraaien, en dan zit telkes het gat goed.
maar goedkope merkloze zijn vaak wat minder precies gestanst
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-8-2004 22:12

Tom schreef:

Dat zou idd werken als je goede bolkoppen gebruikt, die kan je ook drie keer doordraaien, en dan zit telkes het gat goed.
maar goedkope merkloze zijn vaak wat minder precies gestanst
Ik had het niet alleen met bolkoppen van flitecar maar ook met Penn bolkoppen. Gaten zitten vaak net niet gelijk ten opzichte van elkaar.

Martin.
kvm entertainment
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
17-8-2004 23:04
doe het hetzelfde als tom en das wel zo makkelijk soms gaaat het wel eens fout naja kan gebeuren!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-8-2004 23:15

maurice schreef:

doe het hetzelfde als tom en das wel zo makkelijk soms gaaat het wel eens fout naja kan gebeuren!
Dat is nu net het probleem, toms manier,
je boord eerst één kant voor, die pop je vast, dan de volgende en dan de laatste.
Als je één kant eerst boord en vastpopt staan er 2 benen behoorlijk omhoog en dan moet je de andere twee gaten nog boren en poppen? Juist daardoor kan hij scheef op de case komen.

Boor de hoek per been met het been vlak op de case.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
18-8-2004 11:05
ik heb dat probleem ook wel eens. ik boor ze dus altijd eerst allemaal voor, en nadat ik een gaat geboord heb, stop ik er meteen een losse popnagel in, zodat ie niet meer verschuift. als ze dan alle 3 (of 6, afhankelijk van de hoek) heb geboord, ga ik ze allemaal gelijkmatig aantrekken met de tang. als je een flap in een keer popt, trek je de andere 2 flappen eraf. (hoek gaat scharnieren op het hoekprofiel) en als dat zover is pakken de nagels in de andere flappen niet meer, omdat die als snel 7/8mm van het hout afstaan. als je die kant ook al wat hebt aangetrokken heb je daar geen last meer van. klopt, het kost wel meer tijd, maar het moet natuurlijk ook wel netjes zijn.

Toms janboerenfluitjesmethode gebruik ik trouwens wel eens voor overzethoeken. ik wil namelijk een naadloze aansluiting tussen 2 overzethoeken. (perfectionist als ik ben razz :p )
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
18-8-2004 12:11
ik had het wel zo gedaan als tom maar dan alle 3 de flappen eerst met een pop vast en dan kan je die 2e boren en nog wat sturen..! maarja niet genoeg bij mij kennelijk!
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
5-9-2004 17:27
Ik heb zelf een case gemaakt daar had ik niks van hoekprofielen op ,maar gewoon bij de kwamtum wat zwart tapijt gehaald en bekleed staad ook net vin ik zelf. Wil nu ook een versterker rack maken maar twijfel nog of ik hem ga beklede of niet hij word 10he.
Scheeld het nou veel in prijs met zelfmaken of kopen.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-9-2004 17:47
Of zelfbouw of fabrieks veel scheelt in prijs is iets wat je zelf toch prima kan berekenen?

Men neme bijvoorbeeld de flightcases in de webshop:
www.new-line.nl/nl/fabrieks-flightcase/23.1

En je telt de kosten van alle materialen bij elkaar op. Neem eveneens de hoeveelheid tijd mee in je verhaal en je komt er vanzelf achter. (Voordat je nu gaat vragen wat je allemaal nodig hebt aan materiaal, raad ik je aan om dit topic even helemaal door te lezen.)

Om je op weg te helpen:

Tegen de prijs van bijvoorbeeld deze kisten kan geen enkele zelfbouw vliegkist op:
www.new-line.nl/v/10899
www.new-line.nl/v/5579
www.new-line.nl/v/5593

Prodjuser kisten zijn een stukje duurder (maar ook beter):
www.new-line.nl/v/12256

Maarja, ik weet niet hoe dat zelfbouw-ding van jou eruit ziet, maar als jij vier pershout-plankjes en een lapje stof van de Kwantum voldoende vindt, dan zou je nog wel eens goedkoper uit kunnen zijn met zelfbouw.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
5-9-2004 17:50

djmarkje schreef:

Ik heb zelf een case gemaakt daar had ik niks van hoekprofielen op ,maar gewoon bij de kwamtum wat zwart tapijt gehaald en bekleed staad ook net vin ik zelf. Wil nu ook een versterker rack maken maar twijfel nog of ik hem ga beklede of niet hij word 10he.
Scheeld het nou veel in prijs met zelfmaken of kopen.
Edit Mod: Markje, graag iets netter typen, gebruik eens wat meer leestekens, af en toe een nieuwe regel, en wat hoofletters, dat maakt het allemaal wat leesbaarder voor je mede forum genoten. Indien dat niet mogelijk is, graag een uitleg, anders moeten we zelf maatregelen nemen. Het is een regel van het forum dat je een beetje leesbaar typt, het is hier geen MSN. Tom
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)