Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 36 van 250)
Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
10-7-2005 00:00
Ik persoonlijk vindt het altijd wel even leuk om tijdens opbouwen een babbetje te maken, houdt het beetje gezellig ( ik werk dan ook alleen.. )

Zodra ik bezig ben in een show ( draai niet maar eerder uitvoeringen van geluid voorzien ed ) en ik heb het even te druk voor een babbel vraag ik ook gewoon of ze over 10min ofzo nog s langs willen komen dat ik ze dan beter te woord kan staan.

Een echte ergenis voor mij laatst was dat ik op basischool was voor generale repetitie van een musical en ik de muziek zo zacht moest doen omdat anders de 'oudere' docenten er last van hadden.

Oftewel beetje luid praten en je kwam erover heen, alleen mics kon ik wel op beetje fatsoenlijk volume hebben.

Dat mocht weer wel nadat ik had aangekaart dat de kinderen zichzelf goed moeten kunnen horen over de mics omdat het anders bij een echte voorstelling zal uitdraaien op grote onverstaanbaarheid. Omdat ze zichzelf nog nooit goed gehoord hebben over de mic
Soms..
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
11-7-2005 10:43
Wat het eerste in me opkomt van vandaag is een kutprogramma. 6 Bands ofzo, verdeelt in 12 stukken... Dus eerst band 1, dan band 2, dan band 1 weer en dan band 2 weer. Daarna volgde 3 en 4 ook zo evenals 5 en 6. In de tijd dat we de backline om moesten bouwen hadden ze dan weer van die zangmiepen geprogrammeerd om toch livemuziek te blijven houden. Oja, en wat nog het ergste was van die dag... 10 uur lang naar Countrymuziek luisteren sad :( angry shut up :X
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-7-2005 13:42
Dat soort "ergenissen" komen op alle feesten voor, of je nu een bruiloftje draait voor 50 man of een schoolfeest voor 1000. Maar wat zijn ergenissen? Als mensen willen helpen is dat alleen maar goed bedoeld. Aansluiten mogen ze bij ons nooit, maar om te sjouwen zijn ze van harte welkom hoor! En mensen die vragen gaan stellen over je apparatuur zijn gewoon geinteresseerd in je vak, wees blij!

Mensen die zeuren willen gewoon aandacht, geef ze dat even je staat er immers voor hen. Altijd beleefd blijven en begrip opbrengen voor hun standpunt, en dan rustig uitleggen waarom het niet kan razz :p

Aan de andere kant moeten mensen ook begrijpen dat je aan het werk bent, als ik mn HP opheb wachten ze maar even (doen ze meestal ook braaf). Dan steek in gewoon even mn hand op, zo van ik heb je gezien en kom er zo aan, ff een momentje geduld.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TiordoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2004
Laatste: 21-7-2005
Berichten: 73
15-7-2005 01:14
Nieuwe ergenissen;

Tijdens een soundchek iemand die door je muziek heen speelt.

Apperatuur dat het thuis wel doet maar op het feest tegenwerkt (zoals de v3000 die het ineens niet meer deed) angry .

Wat ik wel leuk vind;

Mensen die voor me klaarstaan. Ik wist niet hoe de xover van ons (mifex en mij) werkte. Dj mouse (ruben) kwam dan ook naar de locatie toe om ons te helpen. Uiteindelijk de ontdekking dat het 2e kanaal van mijn v3000 vreemd deed (zie topic brom in v3000). Gewoon subs doorgelust op 1 kanaal gaf voldoende vermogen voor dit feestje en natuurlijk een beetje de xover uitgelegd.

Tanx ruben wink ;) .
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
15-7-2005 04:30
eerste zin van ELKE handleiding: lees deze EERST volledig door vooralleer aan de slag te gaan...
SFAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2005
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 11
15-7-2005 11:21
wat valt er voor een feestje nou te soundtjekke:P stel je is niet zo aan, ff voor t feestje zet je de zooi ff vol open en kijkt t klinkt, ik heb geen last van andere hoor... muziek komt toch wel boven hun uit wink ;)

en op pad gaan met je EIGEN spullen en niet weten hoe t werkt is ook wel van dat je zegt...
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
15-7-2005 15:15
ergeste ergernis die ik heb meegemaakt:

een collega hebben (waar je dus de hele avond mee moet werken) die geen verstand heeft van de zaken.. ook is het dan dan leg je het 1 keer uit (want dan moet je het toch wel snappen) zegt oke... zeg ik doe jij maar even het geluid ik moet effe piesen.. (bij wijze van spreken) en zegt ie ja ik weet niet hoe het werkt.. en jij zegt IK HEB HET VERDOMME NET NOG UITGELEGD.

Moraal ergenis: collega's waar je een avond mee moet werken die er geen drol van weet
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
15-7-2005 16:04

dj-d schreef:

dan dan leg je het 1 keer uit (want dan moet je het toch wel snappen)
Ah das handig, dus als ik jouw meeneem naar een gig, hoef ik jouw alles maar één keer uit te leggen,
en voortaan kan ik er zo bij weglopen?
Dat wil ik mee maken, bij deze ben je uitgenodigd om met mij een avondje mee te gaan, dat wil ik zien!!!! laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TiordoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2004
Laatste: 21-7-2005
Berichten: 73
15-7-2005 16:24

luc2366 schreef:

eerste zin van ELKE handleiding: lees deze EERST volledig door vooralleer aan de slag te gaan...
Handleiding? een ruk handleiding van die xover. En dan hoor ik ook nog dat mijn xover 2 uitgangen minder heeft dan de normale.
shocked 8O
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-7-2005 16:45
Mijn grootste ergernis:wink ;)wink ;)

Het lezen van al jullie ergernissen; ben je nu ondernemer of niet? Immers, een drive-in of een licht en geluidsverhuur is een facilitair bedrijf, waarbij je diensten aanbiedt, die je klant niet zelf wil/kan/..... uitvoeren. Als je niet tegen klanten/mede-podiumgebruikers kunt ageren, ben je verkeerd bezig......Volgens mij hangt bij jullie een beetje de gedachte in het achterhoofd, dat, wat voor jou vanzelfsprekend is, voor de klant/mede-podiumgebruiker ook vanzelfsprekend is. Dat is helaas niet zo... Dan kun je maar 1 ding doen: kalm blijven en extra uitleg geven. (dit moet natuurlijk ook niet doorslaan naar de andere kan, waarbij je per definitie aanneemt dat de klant/mede-podiumgebruiker dom is laugh :D ) Simpel uitleg geven is meestal al voldoende. Als ik, iedere keer dat een klant mij niet begrijpt, een euro kreeg, was ik snel rijk! NIet iedereen heeft evenveel verstand van je werkveld. Houd daar rekening mee, scheelt een boel ergernis.....

Ten tweede, is het voor de meeste van jullie hobby; dus vindt je achter de knoppen/faders/cd spelers staan leuk( 9 van de 10 keer laugh :D Iedereen heeft wel eens een off-day ). Is dit niet het geval, dan moet je solliciteren naar een baan als ambtenaar, want daar heb je én geen zeurende klanten én ben je niet verantwoordelijk als de zaak in de shit loopt. Mag je ook nog eens je dagen quasi slapend achter je bureau doorbrengen.sneaky :V Je kunt dan ook nog altijd je spullen aan mij doneren razz :p

Zo, dat lucht op!! laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

John
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)