Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 34 van 60)
Moderator(s): Dré
Fred B.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 21-7-2005
Berichten: 21
21-7-2005 19:22
Vannacht om 4 uur vertrekken we uit het midden van het land. Ik heb inmiddels een dB-meter aangeschaft (Peaktech 5055).

Groeten, Fred
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-7-2005 07:32
Edit Mod: Dit topic ging ooit over muziekrechten, Buma etc. Niet over vergunningen en aantal dB's. Graag weer ontopic
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VrutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2005
Laatste: 15-10-2005
Berichten: 11
22-7-2005 21:33
Is prima. Vandaag langs 4-daagse gestaan, ca. 4 meter van de openbare weg. Geen medewerkers van Buma, Stemra, Stena, milieu-medewerkers of ander gespuis tegen gekomen. We hadden overigens alleen originele cd's bij ons, en stonden net op particulier terrein.

Ik neem aan dat een muziekvergunning ook onder dit topic valt ('etc.')? Mijn vraag is hoeveel zo'n vergunning ongeveer kost (zal per gemeente verschillend zijn)
'Tsja, was soll man sagen?'
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
23-7-2005 13:59
Wat is de boete als je met gecopieerde cd`s draait?
En wat ongeveer per cd?

Mvg,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-7-2005 21:27
Als je zo graag wilt weten hoeveel risico je nu werkelijk neemt, neem dan de moeite om het hele topic door te lezen.
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
10-8-2005 01:12
Voor de leken onder ons... tussen staande houden en aanhouden zit een heel verschil...

Inderdaad dan maar wetboek erop naslaan maar BUMA nog steeds geen recht tot staandehouden... aanhouden kan een ieder, echter ook daar hangen voorwaarden aan, dus staandehouden blijft een zaak voor FIOD !!!

Lang leve de legale business !
Let the beat controled by DJ
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
10-8-2005 02:54

renesnelleman schreef:

Inderdaad dan maar wetboek erop naslaan maar BUMA nog steeds geen recht tot staandehouden... aanhouden kan een ieder, echter ook daar hangen voorwaarden aan, dus staandehouden blijft een zaak voor FIOD !!!
Volgens mij zeg je het op deze manier verkeerd voor!

Aanhouden is het aan de verdachte ontnemen van diens vrijheid teneinde hem te geleiden naar een plaats van onderzoek

Staande houden is de bevoegdheid van iedere opsporingsambtenaar om de verdachte naar zijn naam, voornamen, geboortedatum, geboorteplaats, adres waarop hij als ingezetene in de basisadministratie persoonsgegevens staat ingeschreven en woon- of verblijfplaats te vragen en hem daartoe letterlijk staande te houden.

Overigens mogen burgers alleen verdachten op heterdaad aanhouden (BUMA betrapt in principe altijd op heterdaad), buiten heterdaad vervalt de bevoegdheid van de burger om aan te houden. Dan is het zaak aan de officier van justitie; de hulp officier van justitie of, indien beide niet beschikbaar, de overige opsporingsbeampten om de verdachte aan te houden. (BUMA kan de verdachte volgens mij dus altijd aangeven (verdachte is immers buiten het boekje getreden ivm in dit geval illegale muziek verspreiding), waarna de politie je aan kan houden)

De Nederlandse grondwet mag wel een beetje vereenvoudigd worden, zelfs als je de definities weet heb je nog geen idee hoe het nou eigenlijk precies in elkaar steekt.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
Berichten: 134
27-8-2005 15:10
hoe weet die buma of ergens een feestje vvor 80 man is??? en als ik ilegalies op het verjaardags feest van mijn vriendin draai met 50 man is dat toch geen probleem???ik ben het er mee eens dat je eigenlijk geen ilegale cds moet draaien maar dan moeten ze de krnengen eens wat goedkoper maken! dan is het probleem meteen een stuk minder!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
27-8-2005 15:21
Over het algemeen weet buma daar niets van over die besloten mini-feestjes. Pas nog op Texel Radio 10 gold gezien, geen ongedierte te bekennen, maar het was ook besloten. Hoewel het schijnbaar ook bij besloten feestjes nogal eens voorkomt (en dan vooral als je niet in een particuliere zaal staat, maar van bijvoorbeeld een feest centrum o.i.d.).

Maar als er bijvoorbeeld een stuk tuig razz :p de politie belt om te zeggen dat het geluid te hard staat, dan kan het wel eens voorkomen dat er wat BUMA mee komt heb ik horen zeggen, maar ik zou gewoon alles legaal doen, zoiezo op grotere feesten.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-8-2005 04:53
Zoals al eerder gezegd op het forum: de Buma komt niet mee, want die heeft geen enkele bevoegdheid meer. Opsporing is in handen van de FIOD-ECD. En ik mag hopen dat die enigszins een prioriteit kunnen stellen en niet op feestjes van 80 man in een cd-kistje gaan bladeren.

Nog los van de vraag wat dat op een besloten feest zou kunnen opleveren aan strafbare feiten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)