Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 33 van 80)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
13-1-2006 15:32
Goed eeuwige discussie over PC geluidskwaliteit, betrouwbaarheid (en JA een pc is ECHT prima te gebruiken, als een computer crasht e.d. ligt dat vaak aan de gebruiker!) en of het 'echt' draaien is.

Ik denk dat als een PC door publiek per ongerluk van een tafeltje af te duwen is, dat er iets fout is gedaan door de gebruiker.

En Danny, op een of andere manier (moest er zelf ook door schade en schande achterkomen) wordt arrogantie/dikdoenerij over jezelf nooit gewardeerd. Helemaal niet bij ervarings jaartallen, want dat zegt ook nog iets niets. Kennelijk kan het jou ondanks je ervaring nog steeds gebeuren dat de PC per ongeluk van tafel gelopen worden om maar een voorbeeld te noemen. Ook anderen met quasie sarcastische vragen stellen zoals in je vorige post maak je zelf niet erg geliefd, of je nou 10 bent zonder ene reet ervanaf te weten of dat je het vijfvoudige bent die er heel wat van weet. This was just to say, no offence.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-11-2024
13-1-2006 16:02
ik heb meer dan 30 jaar ervaring in het optreden als dj,
en ik durf rustig te zeggen dat ondanks deze vrij lange ervaring,
* ik nog steeds fouten kan maken
* er dingen bij ons om kunnen vallen (cd koffertjes bijvoorbeeld)
* er dingen stuk gaan (waar gehakt word vallen spaanders)
* en ik regelmatig van mijn (veel jongere) assistenten dingen bij leer.
* en ik zeker mezelf niet te goed voel om dat allemaal toe te geven laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoeieGastStandaard Lid
13-1-2006 16:11
NIEMAND, op geen enkel nieveau is uitgesloten van fouten! Kijk maar naar de 'truss collapse' e.d. foto's!
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
13-1-2006 16:30

GoeieGast schreef:

NIEMAND, op geen enkel nieveau is uitgesloten van fouten! Kijk maar naar de 'truss collapse' e.d. foto's!
Niet van fouten, maar er zijn wel zaken die je op voorhand kunt voorkomen.
Vandaar ook dat ik meld dat de pc/laptops (bij mij) het "hart" van de show zijn.

Een andere voorzorgsmaatregel die ik heb is plexiglas voor de TFT schermen. Een wijzend vingertje van een bezoeker "doe mij die maar" prikt dan niet door je scherm.

Door schade en schande wordt je wijs, zo heb ik jaren geleden ontdekt dat je truss nooit rechtop moet zetten, als het omvalt kan je er vanuitgaan dat het niet meer (of zelfs nooit meer) lekker te koppelen is. De buis uiteinden die orgineel mooi rond zijn kunnen behoorlijk beschadigen.
Vandaar ook dat ik ergens in een topic heb geplaatst (na het zien van een foto) dat het beter is je truss bij klaarzetten/inladen horizontaal neer te leggen.

Martin.
kvm entertainment
TNTStandaard Lid
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
13-1-2006 19:38
Mijn slechtste ervaring die ik meegemaakt heb 'n jaar of tien geleden hier in het plaatslijk rockkafeetje, draaide ik nog met een slechte zelfgebouwde amp (geen dc beveiliging)op de subs.
Het was net voor sluitingstijd draaide ik het nummer "Bombtrack" van Rage against the machine volgas, de hele tent op z'n kop.
totdat de amp het begaf en zo'n 80 volt dc op een van me subs kwam te staan.
de sub veranderde opslag in een rookbom.
waarna meteen heel de tent leegliep, man wat kwam daar een stank vanaf! ashamed :$
Maargoed dat het bijna sluitingstijd was.

Maar nu lachen we er om. laugh :D laugh :D
brabantse nachten zijn lang
GoeieGastStandaard Lid
13-1-2006 20:29
Mijn bandbegeleider zegt altijd:

'Ach joh, over acht jaar lach je dr om.'

laugh :D
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
16-1-2006 00:35

KVM schreef:

GoeieGast schreef:

Niet van fouten, maar er zijn wel zaken die je op voorhand kunt voorkomen.
Vandaar ook dat ik meld dat de pc/laptops (bij mij) het "hart" van de show zijn.

Een andere voorzorgsmaatregel die ik heb is plexiglas voor de TFT schermen. Een wijzend vingertje van een bezoeker "doe mij die maar" prikt dan niet door je scherm.

Door schade en schande wordt je wijs, zo heb ik jaren geleden ontdekt dat je truss nooit rechtop moet zetten, als het omvalt kan je er vanuitgaan dat het niet meer (of zelfs nooit meer) lekker te koppelen is. De buis uiteinden die orgineel mooi rond zijn kunnen behoorlijk beschadigen.
Vandaar ook dat ik ergens in een topic heb geplaatst (na het zien van een foto) dat het beter is je truss bij klaarzetten/inladen horizontaal neer te leggen.

Martin.
Dat doe ik ook met alle statieven; die pleuren ook altijd om en dan heb je gelijk weer "kromme" knoppen, of ze breken direct af!
Alles komt goed....
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
17-1-2006 11:15
Het blijft natuurlijk aluminium. Dat is nou eenmaal niet zo enorm stootvast. Maar toch blij dat de truss niet van staal is. Dan heb je al stevige lifters nodig om alleen het trussje omhoog te takelen wink ;)
Volgende keer Peter!
Xander 100Standaard Lid
Sinds: 31-5-2004
Laatste: 15-5-2011
28-1-2006 21:40
Nieuwjaarsdag ging in de heat of de night mijn crossover
naar hemel. volgens mij kon je toen een speld horen vallen
en toch een paar honderd man binnen shocked 8O
Party verhuur van gent
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
29-1-2006 05:21
Mijn grootste ergernis/schrik-moment heb ik vanavond gehad:

vrolijk aan het draaien met eigen set, 's middags m'n Behringer DEQ2496 goed ingeregeld dus 's avonds was het alleen aanzetten, en knallen maar.

Draaien gaat lekker, tot er rond half 2 iets gebeurd. Je hoort het geluid wat je kan vergelijken met het vallen van een alu trap op een stenen vloer, maar dan op ruim 100 decibel. DEQ had een fatale fout gaf ie in het display, en alleen uit/aanzetten bood uitkomst. Ik ben me met het publiek kapot geschrokken.

Ik begrijp niet hoe het gekomen is, ik stuur altijd netjes op 0db uit, dus clip kan het niet zijn. Verkeerde instelling lijkt me ook stug. Een klap heeft ie ook niet gehad.

Ik wist wel dat m'n DEQ discrimineerde, alles met een getinte/donkere huidskleur vind ie niet lief en als die mensen over die DEQ draaien, springt ie altijd in het midden van de avond in een foutmelding, en dus is het geluid weg. Maar wat er vanavond gebeurd is is nieuw voor mij, en hoop ik ook niet meer mee te maken.

Maandag krijgt ie een enkeltje Behringer, wordt toch eens tijd voor een DBX Driverack dacht ik zo.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)