Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 300 van 345)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-11-2009 17:31
Betreffende rackjes hebben idd het profiel net iets teveel naar voren, is echter geen probleem ivm het hardschuim in de wieldolly's, hierdoor blijven de handgrepen altijd binnen de stolpen.

de andere rackjes allemaal nog leeg hebben het profiel idd 2 cm extra naar binnen zodat de handgrepen wel binnen de rackjes blijven, zelfs haakse pluggen passen zonder problemen in de stageblokken. Rechte wordt wel heel krap. happy :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
22-11-2009 14:28
En hier het andere Kistje waar ik mee bezig was.

Stapelbakken voor LEDbarren 648.

nagelang het benodigde aantal een aantal bakken op elkaar te stapelen.

https://www.mijnalbum.nl/Foto-CKEZIZZQ.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-MP4EYAMJ.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-W3GPGOUX.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-6POPS8HO.jpg

Op het moment ruimte voor 16 ledbarren. Binnenkort nog een aantal bijbouwen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
22-11-2009 14:38
Mooi ontwerp!, lijkt me superpraktisch, alleen wat doe je met de kistjes als de deksel mee is op klus, en er nog kistjes thuis blijven?

Verder wel een duur geintje met al die handvaten zo! wink ;)
Nu ook op internet!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
22-11-2009 17:19
Ik zou het zelf anders gedaan hebben. Handzame koffertjes waar ze per 4 inzitten lijkt me een stuk praktischer, en kun je altijd nog wel ergens tussen proppen. Deze kist neemt in volle omvang een redelijke bult ruimte in. Verder gaat het concept uit van 1 locatie waar een bepaalde hoeveelheid strips nodig zijn, en is 4 strips los verhuren er niet bij. (Natuurlijk kun je dan extra bodems en deksels maken, maar dan ben je weer terug bij af wink ;) )

Maargoed, als dit voor jou werkt moet je het vooral zo doen. Over de bouwkwaliteit van de kistjes is weinig zinnigs te zeggen, daarvoor zijn de foto's wel erg klein en onduidelijk. Probeer voor een volgende keer wat grotere foto's te maken. happy :)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
22-11-2009 18:22
Ik weet niet of je je toevallig in de grootte vergist? Die 'koffertjes' zouden volgens mij al snel een kilo of 30 wegen en erg handzaam zouden ze ook niet zijn aangezien deze kist volgens mij al 60cm breed * 90cm lang is. Volle kist is inderdaad een redelijk ding, maar zodra je zo'n bult LEDbarren meeneemt is het klusje wel zo groot dat 't niet meer in je stationwagen hoeft. Bij kleine klusjes wordt de kist kleiner en heb je t.o.v. koffertjes alleen wat verlies van ruimte vanwege de wieltjes. Dat zou ik gelijk op de koop toenemen omdat de grote kist je op klus gewoon veel tijd en moeite scheelt t.ov. koffers. Maar inderdaad zul je om meerdere klussen tegelijk te kunnen doen wel een extra wielplaat en deksel nodig hebben. happy :)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-11-2009 21:21
Als je vaak veel strips meehebt is dit wel een ideale oplossing anders sleep je je een breuk met al die losse koffers. AED past precies hetzelfde principe toe voor o.a. de octostrip sets. Een tijd terug had ik er 160 mee, nee dankje als dat allemaal losse kistjes van 8 waren.

Ik heb wat dat betreft een beetje de gulden middenweg gekozen namelijk 1 of een paar kisten met wielen en de rest met stapelbolhoeken aan de onderkant. Kan je mooie torens maken die goed in zn geheel te verrijden zijn, ze zitten alleen niet muurvast op mekaar (maar dat merk je alleen maar als je drempels over moet of over hobbelige paden etc).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
22-11-2009 21:25
Ratelbandje doet dan wonderen. sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
22-11-2009 21:26

CyberDance schreef:

ze zitten alleen niet muurvast op mekaar (maar dat merk je alleen maar als je drempels over moet of over hobbelige paden etc).
Spanbandje er om?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-11-2009 23:01
Spanbandje is uiteraard optie. Maar was meer om een voorbeeld te noemen wanneer het vaste systeem van Watt-Xtra handig is. Hobbelige paden vanaf wagen tot locatie mijd ik zoveel mogelijk laugh :D, evenals losse rommel (horen spanbandjes om kisten ook bij razz :p )
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
23-11-2009 12:25
Ik heb een hekel aan koffertjes... wink ;) Zowieso aan losse spullen, net als Cyberdance. Dat er meerdere ledbarren meegaan per klus moge duidelijk wezen lijkt mij. Een enkele ledbar weegt zn 5 kg per stuk, ga maar na wat een koffertje van 4 stuks zou wegen, plus dat deze dan flink van formaat zou worden, een enkele bak is namelijk 15 cm hoog en 60*90 cm lang.

*Losse case voor 4 barren ben ik nog aan het twijfelen, case komt zo op een best gewicht, kilo of 35 minimaal. Plus echt handzaam is het formaat niet meer. Stapelhoeken zou dan idd kunnen.

Worden er losse barren verhuurt dan gaan deze in een microfoonbag, Dan komt men toch met een personen auto en kan een flightcase niet mee, moet de klant er extra voorzichtig mee doen. Meer dan 4? dan gaat het gewoon in een flightcase en ben je genoodzaakt met of een busje of een stationwagen te komen.

Zowieso de hele kleine losse verhuur dingetjes worden steeds minder gedaan. Want losse spullen beschadigen gewoon erg snel. Een zangsetje past net in een grote personen auto, maar alles blijft in kisten en of hoezen zitten, ik wil die losse spullen gewoon niet meer.
En om nu overal een apart kistje voor te maken..... Heb ik straks een magazijn mannetje nodig die alle kistjes uit elkaar kan houden.. laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)