Forum > Algemeen Forum

Bierscherm?

(84 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
29-4-2004 11:57
Je bedoelt waarschijnlijk podiumdelen. Die dingen zijn niet goedkoop, zijn nieuw tussen de €500 en €1500. Je kunt ze beter huren, kun je al vanaf € 5 - €15 per deel.

John
I am a TimeDriver!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
29-4-2004 12:02
wow ok thx happy :) bij ons op school hebben ze er een stuk of 40.. :\
Is zelfmaken misschien geen optie? of word dat dan onveilig?
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
29-4-2004 13:09
Tsja, ik zie er het nut niet van in. Je bent per deel dan al flink wat tijd kwijt en om het verstelbaar EN stevig te maken is al helemaal een opgave. Dan kun je het beter kopen hoor, zoveel duurder ben je waarschijnlijk niet uit dan wanneer je het zelf maakt.
Volgende keer Peter!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
29-4-2004 13:20

Peter schreef:

Tsja, ik zie er het nut niet van in. Je bent per deel dan al flink wat tijd kwijt en om het verstelbaar EN stevig te maken is al helemaal een opgave. Dan kun je het beter kopen hoor, zoveel duurder ben je waarschijnlijk niet uit dan wanneer je het zelf maakt.
En als je ze koopt, zijn ze gekeurd, dus ben je veilig bezig...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
29-4-2004 13:51

QuincMan schreef:

Peter schreef:

Tsja, ik zie er het nut niet van in. Je bent per deel dan al flink wat tijd kwijt en om het verstelbaar EN stevig te maken is al helemaal een opgave. Dan kun je het beter kopen hoor, zoveel duurder ben je waarschijnlijk niet uit dan wanneer je het zelf maakt.
En als je ze koopt, zijn ze gekeurd, dus ben je veilig bezig...
Yep, reken er wel op dat deze dingen zo'n 600 kilo mogen dragen. Dat kun je bij zelfbouw bij hoog en laag beweren, maar zeker weten doe je het niet, dus als je op je zelfbouw een fikse stapel luidsprekers zet en hij zakt door zijn poten: shocked 8O sad :( Vooral als het gehuurd spul is......
I am a TimeDriver!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
29-4-2004 14:41

kvm schreef:

DJ Jus schreef:

In een discotheek waar ik zelf wellis draai hebben ze ook zo'n schuin omhoogstaand stuk glas om de rand van het hele draai gebeure, maar dat is meer om het geluid vanuit de zaal tegen te houden ofzo, als het glas schuin zou staan zou dat geluid een stuk minder zijn... is ook wel zo, maar ik weet niet helemaal of het daardoor komt eerlijk gezegt...
Meestal wordt het schuin geplaatst omdat het niet "lekker leunt" / vasthoud en je kan er geen glazen op plaatsen.

Martin.
Het is bij een kinder disco, en daar zit nog wel een vlakke rand van +- 20 cm voor, alleen die kids zoude daar niet snel hun drankje neerzetten omdat t te hoog is. ik zal er vrijdag anders even een foto van proberen te maken (als ik een nog een camera kan regele voor die tijd...). heeft iemand anders daar weleens van gehoort dat dat het geluid tegenhoud??
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-4-2004 22:14

ideedeluxe schreef:

QuincMan schreef:

Peter schreef:

Tsja, ik zie er het nut niet van in. Je bent per deel dan al flink wat tijd kwijt en om het verstelbaar EN stevig te maken is al helemaal een opgave. Dan kun je het beter kopen hoor, zoveel duurder ben je waarschijnlijk niet uit dan wanneer je het zelf maakt.
En als je ze koopt, zijn ze gekeurd, dus ben je veilig bezig...
Yep, reken er wel op dat deze dingen zo'n 600 kilo mogen dragen. Dat kun je bij zelfbouw bij hoog en laag beweren, maar zeker weten doe je het niet, dus als je op je zelfbouw een fikse stapel luidsprekers zet en hij zakt door zijn poten: shocked 8O sad :( Vooral als het gehuurd spul is......
Veilig... Het lijkt een toverwoord, alles moet veilig zijn maar zo'n podium is dus naar mijn mening niet echt veilig. Ik heb toch regelmatig zo'n podiumdeel in zien klappen tijdens een optreden van een artiest.(en die woog geen 600kg)
Tijdens het optreden van Altijd Lazerus (feestteam) hebben de heren zelfs 2 podium delen volledig naar de mallemoeren geholpen. Het probleem zit hem grotendeels in de vergrendeling. (metalen pennen in alluminium)

Ik heb al diverse zelfgebouwde podium delen gezien, o.a. in een Schouwburg een houten hekwerk met schanieren met daarop een plaat (yellow pine) de constructie was zeer degelijk en 1 persoon kan het eenvoudig plaatsen.

Andere constructie was het "kratten podium". Vierkante platen met daaronder 5 kratten.

Ook heb ik eens op een gelast hekwerk frame podium gestaan.Ook deze kon je volledig uit elkaar halen.

Vaak gebruik je altijd dezelfde hoogte dus verstelbaar lijkt mij niet noodzakelijk. Er zijn degelijke podium delen in de handel, deze zijn echter niet verstelbaar.

Martin.
kvm entertainment
The WaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2004
Laatste: 27-12-2005
Berichten: 34
5-5-2004 23:20
als er ruimte is kan je altijd nog stage barriers plaatsen
die zorgen voor een vrije ruimte tussen het publiek en de dj van ongeveer 30 cm
enm zijn te huur (voor ongeveer 2.50 euro de stuk) zelf maken kan ook
als je een zaal heb waar langwerpige tafels staan die niet worden gebruikt zet je die op z'n kant hebben bijna het zelfde effect
Alvast de beste wensen voor 2006
PowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 23-9-2008
Berichten: 17
16-1-2005 17:38
Kep ze laats bij rowen Héze met gewoon een doorzichtige afdekfolie zien werken, gewoon er over heen leggen en je kunt alles nog bedienen. Of als he niet gaat met de handen onder de folie.

Die lichtman had er geen moeite mee ( logish, als je bij de Rowen Héze crew werkt :-p )

Groet Pieter
1...2...3...4.... gewoooon negerenn....
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
16-1-2005 18:06
wat is de reden van deze (enorme) kick?
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril

Terug naar forum Reageer (zonder quote)