Forum > Geluid

geluid voor vakantie project

(58 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
4-3-2004 00:29

Roytje schreef:

Als het 3weken per jaar gebruikt word, zal het echt niet zoveel vallen. En daarbij betwijfel ik ofdat een houten kist zoveel steviger is.
Geloof me maar, en zeker de kistjes die we hier zitten te vergelijken.
Zij hadden hun apparatuur in plastice DAP cases zitten, en geloof me van gooien gaat het niet kapot. Ze flikkerden sommigen van hun cases gewoon 2meter vanuit de vrachtwagen naar beneden.
Wedden dat als we een versterker van pak em beet 15 kilo in zo'n case stoppen, en wij gooien hem samen van twee meter naar beneden,
dat de case en de versterker voor 90% zeker kapot zijn? shocked 8O
Sorry hoor, maar ik vind dit echt een broodje aap verhaal, van de vis die steeds groter werd wink ;)

jelmer schreef:

Om het bedrag nog even onder controle te houden heb ik er voor gekozen om nu nog maar 2 speakers op het lijstje te zetten. Is dit erg onverstandig?
Is je eigen keuze, voor 200kids is het wat aan de krappe kant.
En: is er nog ergens te bezuinigen? Versterker? (is ten slotte het grootste bedrag) of zouden we daar spijt van krijgen?
Krijg je spijt van, deze is oerdegelijk, en heeft voldoende reserve om zelfs grote boxen aan te sluiten. Goed beveiligd, en heeft zich al reeds jaren in de praktijk bewezen. Je ziet er ook zelden eentje te koop staan.
Een ander voordeel is dat hij in de verkoop altijd weer een redelijk bedrag opbrengt.
hoeveel jaar hebben we hier plezier van. Kortom: moet dit bij het gebruik zoals ik eerder omschreven heb zonder problemen 4 tot 5 jaar mee gaan?
Normaliter worden boxen en mixers over 5 jaar ongeveer afgeschreven, en een versterker met een kleine schoonmaak beurt over een jaar of 10.
Hierbij gaat men er van uit dat de spullen 5 jaar lang ongeveer 3x per week flink op hun donder krijgen.
Bij jouw gebruik, mits het spul niet vochtig komt te staan, en geen cola bad over de mixer gaat, en mits men de boel niet constant over zijn nek jaagt, (de versterker heeft een ingebouwde limiter, en een uitstekende beveiliging) denk ik dat je er probleemloos een jaar of tien mee kunt doen.
En als we wel problemen/onderhoud kunnen verwachten waar is dat
dan mee en wat kost dat?
Alleen als er iets uitzonderlijks gebeurd, zoals ongelukjes.

P.s. Asl zo'n set helemaal compleet bij Dré besteld, zal hij niet moeilijk doen over een snoertje. Uieraard moet je wel de speaker kabels betalen wink ;)
Neem ze minstens 10 meter.
Ik zou je ook adviseren Dré gewoon even te bellen om de set goed en compleet samen te stellen. Statieven voor je boxen zijn idd handig.
Maar bespreek het even met Dré.
Misschien dat hij in de details ook nog wel een paar betere alternatieven voor je heeft, ik heb je maar een lijstje gegeven voor een idee, wat je kwijt zou zijn.
Ik denk alleen niet dat hij gauw een andere versterker zal adviseren.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 430
4-3-2004 08:12
Prima, ik weet genoeg. Ik ga nu een mooi voorstel in elkaar draaien om bij het bestuur in te dienen. (we hebben over een ruime week weer een vergadering). Eens kijken of we die 1500-2000 euro los kunnen peuteren. Ik heb er goede hoop in. Ik ga er voor het gemak trouwens even van uit dat ik voor dat voorstel wel even de foto's en (gedeeltes) van de tekst uit de webshop mag lenen. (gaat verder nergens heen behalve naar ons eigen bestuur). Bedankt Allen voor de info, ik ga jullie wel een paar quoten in dat verslag happy :)
Ik laat weten wat de uitslag geworden is.
The return of the BoomBap
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
4-3-2004 14:41

Tom schreef:

Wedden dat als we een versterker van pak em beet 15 kilo in zo'n case stoppen, en wij gooien hem samen van twee meter naar beneden,
dat de case en de versterker voor 90% zeker kapot zijn? shocked 8O
Sorry hoor, maar ik vind dit echt een broodje aap verhaal, van de vis die steeds groter werd wink ;)
Denk dat er effectapparatuur e.d. inzat. Hij had iig geen moeite om de kisten op te pakken, en het is zeker geen broodje aap verhaal. Maar ik zal hier verder over ophouden temeer omdat ik geen ervaringen heb met de prodjuser cases.
Maar dat is MIJN mening...
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 430
10-6-2004 08:49
Erg lang geleden dat in dit topic wat van me heb laten horen maar jullie weten denk wel hoe dat gaat met subsidies/sponsoraanvragen e.d.

Gisteravond bestuursvergadering gehad waarin ook eindelijk mijn voorstel uitvoerig besproken is en ik heb een budget van 2000 euro gekregen. Kortom, ik mag de spullen aanschaffen. happy :)

Voordat ik dat defenitief doe, post ik hem hier nog een keertje mijn lijstje. Wie weet zijn er nieuwe ontwikkelingen/producten die een verandering in mijn lijst wenselijk maken. (voor uitleg waarvoor het gebruikt gaat worden verwijs ik naar de eerste post van dit topic.

Versterker: American audio V3000 plus
www.new-line.nl/v/2337

Mengpaneel: JB systems beat 6
www.new-line.nl/v/7579

Boxen: Dap K-115 (2x)
www.new-line.nl/v/9878

Met kabels: Dap speaker kabel (2x)
www.new-line.nl/v/6112

en statieven: K&M prof. speaker stand
www.new-line.nl/v/6112

En een microfoon: Senheiser E825s
www.new-line.nl/v/11613

En een kist om alles stevig in op te bergen: Prodjuser slant-114
www.new-line.nl/v/11613

Zoals ook al eerder vermeld heb ik reeds een (voor helft defecte) gratis dubbele cd-speler.

Ik kom op een totaal bedrag van 1777 euro met daarbij nog eens 47,42 verzend kosten ( ik ga even uit van de maximale want ik moet nog even contact me dhr Huisman opnemen of het mogelijk is om met een factuur te werken en wat daar de kosten van zijn.

Iemand suggesties/ op-aanmerkingen? Er is dus nog wel een beetje finciele ruimte (ongeveer 200 euro)

Bij voorbaat dank. Ik zal hoe dan ook hier van de zomer een paar foto's posten van de set in actie. :)
The return of the BoomBap
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
10-6-2004 11:48
Zelf... zou ik de K112 van Dap pakken, en daaronder later twee goedkopere subjes doen als de RW18b.. verder prima zo, en de V3000 Moet dat makkelijk halen.
Dj antonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 30-4-2016
Berichten: 74
10-6-2004 13:11
hallo.
ik zou het zo laten zoals tom het heeft samen gesteld.
is een mooie set voor niet al teveel geld.
grt anton
ik wou dat er sets bestonden zo groot als n mini toren.
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
10-6-2004 13:14
Beste Jelmer,
Nog even een overweging over je keuze van slechts 2 boxen. Niet dat ik zoveel inhoudelijke kennis heb van PA-installaties (ik leer bijna dagelijks op dit forum), maar wel een al paar jaartjes geluid verzorg voor diverse buitenevenementen voor onze korfbalvereniging en onze atletiekburen met een officiele atletiekbaan. Zoals Tom al eerder adviseerde zou ik nog even nadenken over 4 boxen, want buiten is spreiding van geluid en de te bestrijken oppervlakte belangrijker dan je denkt. Als je slechts 2 boxen hebt en je wilt toch een bepaalde oppervlakte bestrijken, moet je ze snoeihard zetten waardoor mensen in de onmiddelijke nabijheid worden weggetetterd, terwijl het redelijk klinkt op 20-30 meter en weer moeilijker verstaanbaar is op 40-50 meter. En dan praat ik nog niet over de mensen die zich een beetje links of rechts van de richting van de box bevinden. Bovendien moet er ook geen WIND staan, want die factor wordt vaak onderschat bij buitenevenementen. Bij (tegen)wind wordt het bij 20-30 meter al een moeilijk verhaal. Met 4 boxen is het geluid veel beter verdeeld zonder dat je alles vol open hoeft te zetten en ben je bovendien veel flexibeler qua opstellingsmogelijkheden. Je kunt ze 2 aan 2 neerzetten waarbij je elke box een bepaalde richting laat bestrijken, of je stapelt ze op elkaar waarbij het bereik in die richting veel groter wordt, of je geeft elke box een eigen plekje. Als ook bv. geluid tevens in een binnenruimte hoorbaar moet zijn (kantine of zo) zet je die twee boxen op 1 kanaal van de versterker dat je dan op het gewenste volume instelt. Zodoende kun je volume voor binnen en buiten apart regelen. Misschien is dit hele verhaal niet relevant voor je, maar dan is in elk geval wel over bepaalde (on)mogelijkheden nagedacht. Succes verder.
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
10-6-2004 14:55
Ik zou voor de mixer nog overwegen een Behringer DX-1000 te nemen. Qua kwaliteit vergelijkbaar met de JB-Systems (beide zijn "hobby kwaliteit") maar voor jouw toepassing denk ik net wat geschikter.

En een mogelijke optie is inderdaad om voor (bijvoorbeeld) 4 x de K-112 te gaan in plaats van 2 x de K-115. Verdeel en heers ;-)

Voor de disco avondjes kun je ze dan per 2 op elkaar zetten (dan helpen ze elkaar nog een beetje in het laag).

Setprijs kun je aanvragen door de combinatie in kwestie in je bestellijst te plaatsen en dan op de "vraag offerte voor deze combinatie" link te drukken. Elke zending wordt verstuurd inclusief gespecificeerde factuur met daarop vermeld de BTW (hoe klein de zending ook is).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 430
10-6-2004 17:56
Hoe zeer het me ook spijt maar met 4x de 112 komen we echt boven de 2000 euro en dat is echt enorm de max. Ik zou het (na alle adviezen) ook liever anders zien maar ik krijg niet meer geld los dus helaas. Uiteraard bestaat er de mogelijkheid om later uit te breiden en er twee bij te halen toch?

Wat betreft de suggestie voor een ander megnpaneel van Dre; ik heb blind vertrouwen wink ;) en heb hem dus veranderd

P.s. de offerte aanvrag is verstuurd.
The return of the BoomBap
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 430
21-6-2004 10:19
Vindt het wel zo netjes om iedreeen even te laten weten wat voor bestelling ik nu daadwerkelijk geplaatst heb. Dus bij deze;

Versterker: American audio V3000 plus
www.new-line.nl/v/2337

Mengpaneel: Behringer DX-1000
www.new-line.nl/v/12279

Boxen: Dap K-115 (2x)
www.new-line.nl/v/9878

Met kabels: Dap speaker kabel (2x)
www.new-line.nl/v/6112

en statieven: K&M prof. speaker stand
www.new-line.nl/v/6112

En een microfoon: Senheiser E825s
www.new-line.nl/v/11613

En een kist om alles stevig in op te bergen: Prodjuser slant-114
www.new-line.nl/v/11613

Maar dat was op het mengpaneel na al bekend.
Ook kregen we alsnog toestemming om er een nieuwe dubbele cd speler bij te kopen. Dat is de Numark CDN-30 geworden ( www.new-line.nl/v/12654 )
(Dat betekent niet dat we de gratis gekregen speler van Bart aan de kant zetten, die houden we mooi als back-up en derde cd-speler)

Ik zal uiteraard van de zomer een aantal foto's posten van de handel in actie. Dan weten jullie ook waar jullie je vrije tijd en energie in gestoken hebben. Nogmaals dank voor de hulp!

Jelmer
The return of the BoomBap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)