Forum > Geluid

Pioneer DJM-600 of Rodec CX-1100 of Dateq XTC

(49 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
28-2-2004 20:42

michel van de beek schreef:

king ryan schreef:

Het was ook een knipoog naar de anti Pio 600 beweging.
Dan hier nieuws van de anti Pio 600 beweging: www.pbaudio.nl/pbviewnewsmsg.aspx?cmd=viewmsg&msgid=147

Gisteren ingezet en de crew heeft nog nooit zo'n relaxte avond gehad terwijl er een DJM op het podium stond. Geen problemen met geluidskwaliteit als master in het rood gestuurd wordt, ook geen overstuurde effecten meer ... kortom niet de doffe ellende die je als technicus normaal hebt.

En heel belangrijk ... DJs ook blij dat ze hun geliefde mixertje konden gebruiken.
Wat mag het kosten?
do your own thing!
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
28-2-2004 20:44
Ik bedoel de prijzen van de 600 verschillen enorm!
do your own thing!
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
28-2-2004 22:03
hey mensen pakt dat het tussen de 800 a 1000 euro ligt, maar ik graag andere antwoorden gekregen dat de die(stuur een mailtje naar hem). Ik zou graag meer weten over de dj's die een pioneer djm-600 hebben en hoe oud die is en hoeveel problemen ze er al mee gehad hebben.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
28-2-2004 23:09
Ik heb nu 7 maanden een djm600 (elke dag gebruikt) en tot nu toe zijn de line-faders nog goed. Alleen de crossfader heb ik al een keer uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Hij kraakte niet maar met de strakke curve klonkt het niet zo strak meer...

Als ik jou was zou ik eerst wat mengpanelen uitproberen. Het is wel leuk om er het een en ander over te lezen maar 2 minuten schuiven en aan de tonen draaien zegt vaak veel meer. Ik heb er ook lang over nagedacht voor ik de djm kocht, eerst vanalles uitgeprobeerd... een weekje een LPM 7.2 thuis gehad en ook de djm een paar dagen en de vestax PCV-275 en Xone geprobeerd.

Eerder in dit topic zeg je dat je het liefst vu meters per kanaal wilt hebben (voor de input). Die dingen op de djm zijn alleen maar irritant en geven geen stereo weergave. Ik had liever het systeem gehad zoals Dateq gebruikt voor de vu meters.
De toonregeling vind ik het minst fijn aan de djm. Het klinkt gewoon niet mooi als je ze verdraait, en de halve plaat zit ongeveer onder het bass knopje. Die waardes van -26 bijvoorbeeld zeggen helemaal nix. Je moet er gewoon eens aan draaien en luisteren hoe het klinkt. Bij mijn oude mixer ging de EQ zo diep dat alle muziek verdween als ik ze helemaal dicht draaide, maar toch klonk die veel beter als ik alleen de bass dicht draaide. Het zelfde geldt voor de EQ van de Xone, die blijft ook altijd goed klinken hoe je ook draait.

Ik had 860 euro betaald voor de djm600 (in Duitsland) opzich ben ik er wel blij mee maar ik had (achteraf) misschien toch liever een Xone32 gekocht van dat geld.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-2-2004 23:54

king ryan schreef:

Wat mag het kosten?
Dat kost je een dikke 1000€

Reken dat is bij de nieuw prijs van een pioneer DJM600 en je hebt de prijs van een ecler sclat. En ik durf te wedden dat zelfs die gemodificeerde DJM niet zo zuiver klinkt als een sclat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
29-2-2004 10:14
Bedankt voor je reactie. Voor particulieren niet interessant dus.
do your own thing!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-2-2004 11:57
Nou ik denk zelf voor niemand intressant. Er is namelijk ook meteen een goede mixer te koop voor minder geld. Als je dan het geld wat je over houd uit geeft aan losse effecten gear kun je een kaos pad II en een EFX erbij kopen. Heb je ook nog is meer effecten waar je meer mee kan. Die 100€ die je dan nog over houd kun je lekker platen van kopen :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
29-2-2004 12:27

Reind schreef:

Nou ik denk zelf voor niemand intressant. Er is namelijk ook meteen een goede mixer te koop voor minder geld. Als je dan het geld wat je over houd uit geeft aan losse effecten gear kun je een kaos pad II en een EFX erbij kopen. Heb je ook nog is meer effecten waar je meer mee kan. Die 100€ die je dan nog over houd kun je lekker platen van kopen :)
Mmmz ... je hebt gelijk dat je het geld ook heel goed op een andere manier kan besteden, en dat het wellicht dan wel economischer benut is. MAAR! dan staan deze mooie spulletjes op een podium van een (groter) dance evenement, meneer of mevrouw DJ ... (vul maar in) komt het podium op en zegt, dit kan en wil ik niet gebruiken, want het is geen pioneer 600.

Ben het dus totaal niet met je eens dat het voor niemand interessant is. Vind het nog steeds wel eigenlijk ronduit belachelijk dat je zoveel moeite moet doen om een toch al niet goedkoop mengpaneel bruikbaar te laten zijn.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
29-2-2004 14:36

michel van de beek schreef:

dan staan deze mooie spulletjes op een podium van een (groter) dance evenement, meneer of mevrouw DJ ... (vul maar in) komt het podium op en zegt, dit kan en wil ik niet gebruiken, want het is geen pioneer 600.
Pfft dan is meneer of mevrouw DJ ... (vul maar in) maar een dj van niks hoor. Als je alleen maar met een DJM-600 kan mixen dan ben je in mijn ogen helemaal niks waard als DJ.

Als ik eventueel op zo'n feest kom te staan (zal wel niet maar laten we even in deze veronderstelling gaan), dan laat ik weten dat ik NIET wens te mixen met een DJM-600.

Ik vind het gewoon niet kunnen dat men in disco's en feesten van dergelijke omvang tonnen geld uitgeeft aan een goed klinkend systeem (want een prettige klank is toch belangrijk nietwaar), en dat alles dan verneukt wordt met een (veel) minder goed klinkende mixer.

Voor sommige techno stijlen kan dit niet bepaald een probleem vormen, maar voor house en garage (veel minder gebeuk dus) lijkt me dat wel belangrijk.
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
29-2-2004 15:15
Ik ben het met je eens ... toch blijkt in de praktijk een heel groot deel van de DJ's de voorkeur te geven aan de DJM omdat ie zo makkelijk is. Gemak verkiezen ze dus boven geluidskwaliteit. Ook garage / house DJs.

Zo ga ik vanavond weer eens buurten in de Jimmy Woo en ik werd gewaarschuwd door de technicus dat de DJ van vanavond in tegenstelling tot de normale zondagavond DJs de pioneer wil gebruiken (de Rane MP2016 vindt ie te lastig). Hij waarschuwde me even omdat hij weet dat ik niet heel erg blij word (licht uitgedrukt) wanneer de 'standaard 600' gebruikt wordt. Even de custom meenemen maar.

Terug naar forum Afgesloten topic