Forum > Algemeen Forum

Hoe word ik niet opgelicht?

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
16-1-2004 14:21
Mja als je dan neit zoveel geld om handen hebt en om dan elke keer spullen huren, wordt je daar op een gegeven moment ook niet bepaald vrolijk van...
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
17-1-2004 14:00
tja, als je een deftige set wil kopen, speakers sub en top, versterker, mixer, dubb. cd en platendraaiers.. en je hebt geen geld, daar wordt je ook niet vrolijk van denk ik.

in jouw optiek kan ie beter nog een jaar of twee doorsparen, en dan pas zoiets kopen, en weet je wat ik denk, dat ie daar OOK niet vrolijk van wordt.

als je 'bescheiden' uitgaven doet (2xtt+mixer bv.) en stelselmatig bijverdient (je vraagt de huurprijs van: je eigen materiaal + de huurprijs van wat jezelf erbij huurt + jezelf als dj). zo kan je toch makkelijk 100 euro per keer bijverdienen.

Ik heb nu m'n eigen meubel voor thuis (2x pio cdj-100 + gemini 626i), als ik het meeneem, verhuur ik het voor 50euro. zo betaalt zich dat ook terug. Het gehuurde materiaal komt dikwijls van bij m'n vader die PA-verhuur doet, en daar verdien ik ook niks op, maar wat je wel kan doen, is het materiaal zelf halen en opstellen en die verdiensten reken je weer bij jezelf.

1 ding leer je wel als je gaat rekenen, werk niet onder de prijs, want zo ga je nog heel lang mogen wachten op een volledige eigen set.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
17-1-2004 18:01
Nou ik probeer zelf zoveel mogelijk tweede-hands te kopen.
Tweede-hands is de prijs/kwaliteit verhouding meestal veel beter. Tevens is de sfschrijving veel minder dan als je nieuw koopt. Je kan een paar jaar later je spulletjes weer verkopen, voor niet heel veel minder als waar je ze voor gekocht hebt.
Opgelicht worden ben je zelf bij. Als je hier op New-Line genoeg leest weet je ongeveer wat de spulletjes kosten. Ook is er van verschillende producten genoeg te lezen waar je bij een tweedehands-koop op moet letten. Tevens kun je als je twijfelt, ook nog altijd hier even checken of de deal die je kunt maken wel zo goed is als hij lijkt.
Lost in Music
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
17-9-2004 18:19
Ik sta op het punt om een 2e hands setje te kopen, de Gemini PT 2400. Waar moet ik op letten. Er vanuit gaande dat ik er niks vanaf weet. Hoe kan ik de speling op de arm controleren (zowel horizontaal als verticaal)? Hoe weet ik of de pitch nog goed werkt? Hoe weet ik of de motor nog goed is? Hoe weet ik dat een eventueel slecht geluid niet aan de tafel zelf maar aan de naald/element ligt? en zijn er nog dingen waar ik op moet letten, die ik nu vergeten ben?

voor iedereen die reageert, hardstikke bedankt.

groetjes peter
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
17-9-2004 18:23
Het overgrote deel kom je al snel te weten als je er even een half uurtje of als het kan langer op gaat draaien.
Foutjes in de pitch ed heb je dan al snel door.
Ik denk dat het het beste is als je van te voren zorgt dat je op een nieuw setje gedraaid hebt, in de winkel oid zodat je weet hoe die zijn.
Verder moet je gewoon wat afspreken dat je hem altijd nog binnen een week terug kan brengen mocht je nog iets vinden.
Als je een eerlijke verkoper hebt doet deze dat heus wel!
Darth Crossfader
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-9-2004 18:25

petertyuh schreef:

Waar moet ik op letten. Er vanuit gaande dat ik er niks vanaf weet.
Hoi Peter!
In eerste instantie: neem iemand mee die er WEL iets van af weet!! Klinkt natuurlijk zo typisch een cliché-antwoord, maar eigenlijk is het wel een must hoor! Controleren of er speling op zit, dat zal nog wel lukken (gewoon ff wiebelen aan de arm en kijken of hij vast zit, hij mag niet kunnen wiebelen). Maar wanneer we dan gaan praten over zwalpen (constant toerental houden), dan lijkt het me toch 1000 keer beter dat je er iemand bijroept die er iets van kent!

Er moet toch IEMAND in je buurt zijn die je kan helpen? Vooral nu half de wereld Tiesto zijn toer opgaat laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-9-2004 21:31
Als je twijfelt tijdens het testen of spreken van de verkoper: NIET DOEN!

Ik weet hoe het is wanneer je je verheugt op nieuwe (tweedehands) spullen, en als je dan na lang zoeken eindelijk iets hebt gevonden en het ook nog over de prijs eens wordt, dan ben je zo dichtbij dat je soms tegen beter weten in een aankoop doet.

Zelf heb ik ooit eens een cd-speler gekocht van iemand die tijdens de transactie vertelde dat hij voor een Pioneer repaircenter werkte. Een repaircenter...ding dong. Maar ik wilde zo graag, toch gekocht. Apparaat kreeg 6 maanden later kuren, opengeschroefd, bleek een deel van de printplaat te zijn afgebroken en middels allerlei gesoldeerde bypasses te zijn gefixt.

Ik had beter moeten weten toen.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
18-9-2004 11:17
Eeen mooie site met tips om te voorkomen dat je wordt opgelicht:
www.internetoplichting.nl/
veel leesplezier wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
3-8-2005 14:25
Om maar even een kick te geven, ik ben de afgelopen 2 dagen ook benaderd door een oplichter, dit ging ivm. een koptelefoon, dus hier een waarschuwing voor andere verkopers, let goed op. Gelukkig ging dit via marktplaats, waar je toch altijd al op moet passen.
Klik hier voor mijn verhaal
Nu ook via de .eu te bereiken.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-8-2005 14:35
De bekende Nigeriaanse scam. Zie ook dit topic.

Wat ik altijd doe is ze een tijdje dollen. De tijd die ze daarmee kwijt zijn kunnen ze in ieder geval niemand anders belazeren en ik heb er best lol aan.

Kort geleden ontving ik van één van deze prutsers een foto van zijn paspoort waarvan je op 3 kilometer afstand al kon zien dat er amateuristisch in geknoeid was. En een foto van zijn vrouw... Ik zal ze hier eens posten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)